• Lugnoro

BIM juni 2024

Anonym (Morticia91) skrev 2024-05-27 21:17:38 följande:

Hej! Hoppar också in här då det inte blev nått i maj. 
    Lycka till alla!

Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket. 
    Sand13 9/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Morticia91 15/6 första barnet 6te försöket 
    Snorkfrökenhär, 23/6, tredje barnet, andra försöket. 
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. 

Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket. 
    Sand13 9/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. 
    Lugnoro, 30/6, första barnet, tredje försöket efter missfall. 
  • Lugnoro

Mitt ägglossningstest var positivt idag, så jag har bim tidigare än vad jag trott. 

Camomill, 3/6, första barnet, fjärde försöket - plussat 1/6

Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket-testat neg 4/6 o fick mens 5/6.
    Loktok, 10/6, första barnet, första försöket.
    PrettyTiedUp, 10/6, första barnet, 37:e försöket, IVF
    Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Båten, 16/6, 4 barnet, 4 försöket. 
    Juliaaaaaaaaa, 16/6, första barnet, tredje försöket efter missfall
    Pez 17/6 andra barnet andra försöket.
    Bunny s 18/6 3e barnet. Andra försöket. 
    snowplay970 tredje barnet (med ny partner), andra försöket
    18/6 LillaSam andra barnet, andra försöket (supertidigt missfall förra cykeln)
    Cattis 21/6 sjätte barnet, första försöket.
    PrettyMoon 21/6 andra barnet, första försöket
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. Lugnoro, 26/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.
    Anonym Eken, 30/6, andra barnet, andra försöket.
  • Lugnoro

Jag fick positivt på ägglossningstestet igår, men har inte ägglossning enligt min kurva. Jag tycker att ägglossningstesten verkar lite opålitliga för mig. Funderar på att sluta ta dem i fortsättningen. 

• Lugnoro
    Juliaaaaaaaaa skrev 2024-06-12 09:07:39 följande:
    Vilka tester har du? Jag har använt Clearblues digitala men får olika resultat på de rosa och de lila. De lila ger utslag 2 dagar tidigare vilket är lite konstigt!
    Jag tar Clearblues digitala rosa.

Men vad konstigt! Jag tog lika innan, men fick aldrig blinkande gubbe, så tänkte att jag kunde ta de rosa istället. 

Jag såg på listan att vi är i liknande situation. Båda är på tredje försöket efter missfall. Gick det snabbt för er när du blev gravid? För oss tog det sig på andra försöket den gången. Får se hur det blir nu. 
  • Lugnoro
    Juliaaaaaaaaa skrev 2024-06-12 10:43:29 följande:

Ja, håller med! Jag får blinkande gubbe men blir nästan bara stressad av dem ändå. Känns som att det räcker med glad gubbe så ska nog också satsa på rosa framåt:) 

Ja, det är vi ju! Kul att ha någon att prata med som är i samma situation (även om det inte är en så kul sits såklart)☺️ Ja, vi blev också gravida ganska snabbt förra gången, tredje försöket. Tyvärr fick jag problem med mellanblödningar 7 dagar innan mens på cyklerna efter missfallet. Det har jag haft tidigare också men de hittade aldrig vad som var fel då. När jag blev gravid hade jag inte det eftersom jag precis gått på p-piller så hormonnivåerna var nog mer rätt då. Jag tror att det är svårt för ägget att fästa när fasen efter ägglossning blir så kort så kollade upp det och jag verkar ha problem med sköldkörteln och för lågt progesteron. Så testade med levaxin och progesteron första gången denna cykeln! Vi fick missfall i vecka 13 men fostret hade dött i vecka 9-10. 

Hoppas att det blir 3:e gången gillt för er denna gången!☺️ Mäter du också med Natural Cycles? 

Jag har appen Fertility friend. Jag fick konstaterat missfall i 11+0. Jag blödde och åkte in till gynakuten. 

Vad jobbigt med mellanblödningar! Hoppas att det hjälper med levaxin och progesteron! Jag hade 28 dagars cykel innan missfallet, men nu har jag olika varje månad, så det är svårt att veta när det är nära ägglossning. Det är ju mycket enklare om man har lika många dagar varje månad. 

Tack så mycket!
  • Lugnoro
    Anonym (Bellan) skrev 2024-06-12 15:44:16 följande:

Ni som brukar mäta eran temp, vilken temp brukar ni ligga på efter ägglossning och vad droppar den till när mensen kommer?

36.1-36.3 från mens till ägglossning, sedan en liten dipp och sedan tills mensen kommer 36.4-36.7. Jag mäter dock lite olika tider på morgonen (dock alltid när jag precis vaknat). Har testat att försöka mäta exakt samma tid varje dag, men det funkade inte för mig och det slutade med att jag hoppade över en massa dagar ist eftersom jag vaknade för tidigt. 
  • Lugnoro

Jag har ställt in mig på att det kommer ta några månader till innan plus och det känns sååå bra. Då slipper jag blir så ledsen varje gång jag får mens. Vi försöker alltså, men tänker att det inte kommer ta sig nu. 

• Lugnoro
    Juliaaaaaaaaa skrev 2024-06-13 22:44:40 följande:
    Såå bra att göra det! Min man sa det till mig idag, att jag borde tänka så. Men det är så svårt, man vill ju så gärna att det ska bli direkt!😂 men jag ska också försöka att tänka så från och med nu😁
    Jag tyckte också det var svårt, men nu känns det bra. Om det inte tar sig inom några månader kommer jag dock bli ledsen, men det får jag ta då. Nu slipper jag blir ledsen varje månad i alla fall. Du och jag har ju lyckats förut, så vi kommer nog lyckas igen! 🙂 Om man kollar på statistik så tar det i snitt ganska många gånger innan det tar sig också 🤔🙂
  • Lugnoro
    Snorkfrökenhär skrev 2024-06-13 23:43:28 följande:

Tror också det är bra att ha ett mindset att det kan ta några månader att bli gravid utan att det är det minsta konstigt alls. Man är ju ivrig förstås 😅 

Då vi har två barn försöker jag ha i tanken att detta blir en bonus om det lyckas, är så glad och tacksam över de barn jag har 💕 Men längtan efter en sista bebis ligger ju ändå och pyr!

Förstår det! Hur gammal är du om jag får fråga? 
  • Lugnoro
    Anonym (planerar) skrev 2024-06-14 19:05:43 följande:

Hej på er! 

Jag hoppar in här om det är okej! Jag är lite osäker på hur jag skall räkna när jag har BIM.
    Jag har testat med digitala ägglossningstest denna gång. Fick glad gubbe den 10/6. När kan jag börja ta graviditetstest då? När hade ni startat? 

Kämpa på alla :)

Jag har bim två veckor och någon dag efter ägglossningstestet är positivt. Vet inte om alla har så dock. Om du har som mig är BIM runt 26/6. Om du inte har tålamod kan du då testa från 20/6 med testa ultratidigt-test. 
Svar på tråden BIM juni 2024