• Anonym (TS)

BIM juni 2024

En tråd för oss som hoppas plussa i juni :)  Lycka till alla! <3

• Svar på tråden BIM juni 2024
  • Anonym (Morticia91)

Då var väntan över för den här gången. Mensen kom i morse enligt planerat. Hoppas verkligen inte det är en ny trend att ha molvärk en hel vecka innan. Kroppen är fantastisk på att lura en.
    Lycka till ni som har Bim i juni 😊

• Anonym (planerar)
    Lugnoro skrev 2024-06-14 20:14:09 följande:
    Gör så! Vi verkar ha bim samtidigt (fick glad gubbe för några dagar sedan) och tänkte också testa i slutet på nästa vecka. Jag hoppas att det går bra för oss! 
    Ja det hoppas jag med! Vad för tester kör du? Jag beställde hem både clearblue testa tidigt digitalt och även från testlagret såna stickor ett gäng så jag kan testa mycket haha 
  • Lugnoro
    Anonym (planerar) skrev 2024-06-15 13:31:18 följande:
    Ja det hoppas jag med! Vad för tester kör du? Jag beställde hem både clearblue testa tidigt digitalt och även från testlagret såna stickor ett gäng så jag kan testa mycket haha 
    Jag har Clearblue testa 6 dagar tidigare. Sådana med streck 🙂. Jag har också ett gäng med test från runt bim. Tror att de är RFSU. Dock testar jag främst med 6 dagar tidigare. Jag har inte heller tålamod 😀. 
  • Anonym (Längtar)

Hej! Hoppar in i tråden! 

Faktiskt min första kommentar i familjeliv någonsin. Läst hundratals inlägg här innan om allt från hur man känner av sin ägglossning till hur man tyder graviditetstest men aldrig deltagit i någon tråd. Inne på försök/månad nummer 8 i alla fall och bim nångång mellan 28-30 juni Skrattande

• Anonym (Längtar)

Camomill, 3/6, första barnet, fjärde försöket - plussat 1/6

Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket-testat neg 4/6 o fick mens 5/6.
    Loktok, 10/6, första barnet, första försöket.
    PrettyTiedUp, 10/6, första barnet, 37:e försöket, IVF
    Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Morticia91 15/6 första barnet 6te försöket 
    Båten, 16/6, 4 barnet, 4 försöket. 
    Juliaaaaaaaaa, 16/6, första barnet, tredje försöket efter missfall
    Pez 17/6 andra barnet andra försöket.
    Bunny s 18/6 3e barnet. Andra försöket. 
    snowplay970 tredje barnet (med ny partner), andra försöket
    18/6 LillaSam andra barnet, andra försöket (supertidigt missfall förra cykeln)
    Cattis 21/6 sjätte barnet, första försöket.
    PrettyMoon 21/6 andra barnet, första försöket
    Snorkfrökenhär, 23/6, tredje barnet, andra försöket. 
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. Lugnoro, 26/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.
    Anonym Eken, 30/6, andra barnet, andra försöket
    Anonym Längtar, 28/6, andra barnet, 8e försöket
  • LillaSam

Camomill, 3/6, första barnet, fjärde försöket - plussat 1/6

Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket-testat neg 4/6 o fick mens 5/6.

Loktok, 10/6, första barnet, första försöket.
    PrettyTiedUp, 10/6, första barnet, 37:e försöket, IVF
    Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Morticia91 15/6 första barnet 6te försöket 
    Båten, 16/6, 4 barnet, 4 försöket. 
    Juliaaaaaaaaa, 16/6, första barnet, tredje försöket efter missfall
    Pez 17/6 andra barnet andra försöket.
    Bunny s 18/6 3e barnet. Andra försöket. 
    snowplay970 tredje barnet (med ny partner), andra försöket
    Cattis 21/6 sjätte barnet, första försöket.
    PrettyMoon 21/6 andra barnet, första försöket
    Snorkfrökenhär, 23/6, tredje barnet, andra försöket. 
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. Lugnoro, 26/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.
    LillaSam, 26/6. andra barnet, andra försöket (supertidigt missfall förra cykeln)
    Anonym Eken, 30/6, andra barnet, andra försöket
    Anonym Längtar, 28/6, andra barnet, 8e försöket
  • LillaSam

Såååå nu ska jag skriva detta i rätt tråd också?

Uppdaterar BIM listan då min ägglossning kom tidigare än förväntat!

har varit en spännande cykel för mig, känns som att äggstockarna har dragit oxh haft sig mycket. 

Lite för och emot en graviditet denna cykeln:

+ÄL kom tidigare än vanligt vilket för mig är positivt då jag brukar ha väldigt locka cykler. Jag hoppas att detta innebär att hormonerna stabiliserar sig.
    + Har haft rejält med fertila flytningar. Verkligen skolboksexempel.
    + vi har fått till det på ÄL-4, ÄL-3, ÄL-1 och förhoppningsvis idag. 
    + jag brukar slarva med frukost och dricka lite för mycket kaffe, men denna cykeln har jag tänkt på det lite mer.

-Jag fick ett supertidigt missfall förra cykeln, och det känns otroligt att vi skulle lyckas bli gravida direkt efter när chansen är så låg varje månad
    - hade jag plussat denna cykeln hade det inneburit att jag blivit gravid på första ÄL 4 gånger i rad. Vilket känns som att det inte är möjligt. (Har ett MA, ett supertidigt missfall och så en son på 1,5)

hur går det för er andra? Vad talar för och emot? Vad säger magkänslan?

• Whatev

Jag hoppar också in här 😊
    Första barnet, tredje försöket. 

Haft ett oväntat tidigt fertilt fönster så vi hann inte ligga så mycket, men iallafall på de 2 dagar jag testade positivt på äl-test! Nu är det bara att vänta och se. Vill vara cool och inte ens köpa hem ett test innan bim passerats - vi får se hur det går. Is i magen är min absolut sämsta paradgren. 

Bim i slutet av juni! 

• Snorkfrökenhär
    Lugnoro skrev 2024-06-14 07:43:56 följande:
    Förstår det! Hur gammal är du om jag får fråga? 
    Jag är 38, min man 36 😊 Var 10 år sedan jag sist var gravid 🙈
  • Snorkfrökenhär

Välkommen in i tråden alla nya och lycka till 😄

Jag har passerat ÄL nu, ont i brösten nu vilket jag alltid får när progesteronet stiger, väntar fortfarande på att appen ska bekräfta ÄL. Var bortrest och glömde termometern så kunde inta kolla tempen imorse 😆 Men får se imorrn då, håller den sig hög så får jag räkna med att den var hög även idag och att ÄL skett. Kroppen indikerar iaf det.

Kommer få flytta fram BIM till 25-26 juni. Ser att vi är några som har BIM däromkring, kul 😄

Jag skulle säga att jag idag är på ÄL+3, alltså en veckas ivrig väntan innan jag vågar börja smygtesta 🙈

Svar på tråden BIM juni 2024