• Whatev

BIM juni 2024

Jag hoppar också in här 😊
    Första barnet, tredje försöket. 

Haft ett oväntat tidigt fertilt fönster så vi hann inte ligga så mycket, men iallafall på de 2 dagar jag testade positivt på äl-test! Nu är det bara att vänta och se. Vill vara cool och inte ens köpa hem ett test innan bim passerats - vi får se hur det går. Is i magen är min absolut sämsta paradgren. 

Bim i slutet av juni! 

• Whatev

Grattis Pez! Intressant läsning ????🏼
    Jag är på äl+3, har såklart inbillat mig svag molvärk typ igår men fattar ju att det är för tidigt för att känna något 🥲 Denna vecka kommer bli en lååång väntan! Nästa vecka borde jag börja kunna testa med tidiga tester. Velar mellan att vara cool och avvakta test tills efter bim men det är ju samtidigt värdefullt att veta om man fått en kemisk graviditet. 

• Whatev

Grattis snowplay!! 

Igår på äl+6 fick jag en svagt färgad flytning. Min spontana känsla sa nidis eftersom mensen är långt bort och jag aldrig har spottings. Vet inte när jag vågar testa dock 😅

• Whatev
    Snorkfrökenhär skrev 2024-06-22 11:21:04 följande:
    Det låter ju verkligen lovande 🙏🏻😍 Om det var en nidis tar det ju några dagar innan tillräckligt med hcg bildats så det syns i ett gravtest. Bara avvakta och vänta några dagar med andra ord 🙈
    Ja eller hur! Men samtidigt vågar jag inte hoppas, ju mer tiden går blir jag mer och mer osäker. Tänker på alla som får en ?riktig? blödning, min var bara beige/ljust rosa? Men sekretet är väl klart i vanliga fall? Jag har ju ingen infektion eller besvär av något slag som detta skulle kunna bero på. Så härligt att man blir helt knäpp i huvudet av barnförsök 😂
  • Whatev
    Wemma skrev 2024-06-22 16:22:20 följande:

Wow, kul med inte ett enda svar.
    hoppas ni inser hur priviligerade ni är som kan prova varje månad, och dessutom utan att behöva punga ut tusentals kronor på att försöka. 

Lycka till..

Du skrev ju IGÅR? Vad vill du att folk ska göra om dom inte vet eller känner igen sig? Herregud 
  • Whatev
    Ellinor11111 skrev 2024-06-22 20:01:18 följande:

hoppar In i tråden om det är okej (Hoppas oxå på plus nu i juni). fick missfall förra månaden och har inte fått någon mens emellan, tanken var egentligen att vänta tills mensen kommit så kroppen kommer igång igen. Men i sista stund ångrade jag mig och vi hade sex på ägglossning (tog test så vet att de va det). 7 dagar efter började jag få symtom som jag fick när jag var gravid sist men har nu även ont i livmodern tror jag? Någon som haft ont i mitten av ?tjejmagen? alltså där livmodern är? Hade inte det sist men det kan ju såklart variera för varje graviditet :) 

Håller tummarna! Har hört att många har smärta i livmodern pga att den växer snabbt i takt med embryot, det kan alltså vara en bra smärta ❤️

• Whatev
    Anonym (Hoppsan?) skrev 2024-06-23 10:34:51 följande:

Vi har inte försökt aktivt denna månad men inte skyddat heller, jag har typ gett upp på att bli gravid igen. Men nu är mensen sen 1 dag. Är detta positivt? Eller bara spöksträck? 

Jag ser ingenting men tycker att dom där resten är så sjukt svåra att fota! Prova att testa igen dagen efter 😁 
  • Whatev
    Anonym (Längtar) skrev 2024-06-23 10:56:44 följande:
    Hej igen alla, jag är bim -5, ish.
    Lovat mig själv att inte testa för tidigt men ändå kissade jag nyss på ett sånt clearblue ultratidigt. Jag fick ett SMALT sträck? Det räknas som negativt va? Någon erfarenhet?
    bifogar bild
    Det där är positivt!! Grattis ❤️ Negativa gravtest är helt blanka. 
  • Whatev
    Anonym (Hoppsan?) skrev 2024-06-23 12:06:58 följande:
    Ja jag ser att det typ försvann helt när jag postade här

Detta är i zoomat, kanske syns det lilla jag tror mig se då? 
    Ser något svagt! Testa igen sen 🤩
  • Whatev
    Bunny s skrev 2024-06-23 17:05:26 följande:

Hej alla! 
    Vill önska ett STORT lycka till till er alla och GRATTIS till er som lyckats! 😍
    Själv så har jag fått kalla fötter och ångrat mig 🙈😅
    Så nu har jag lagt allt på paus och så får vi se om livet och viljan svänger igen längre fram 😅😅 
    Om någon undrar varför så var det ju en sladdis vi började försöka skapa. Det är ju en enorm livsförändring när man blivit äldre och med stora barn och ja.. jag började tänka om bara 😊
    Ha det så fint allihop! 

Kommer sakna din fina energi i trådarna! Lycka till med allt ❤️
  • Whatev
    Anonym (planerar) skrev 2024-06-24 06:37:13 följande:
    Positivt tycker jag 😍😍
    Vågar inte tro det! Stirrar och stirrar. 🥲❤️
  • Whatev
    Anonym (Hoppsan?) skrev 2024-06-24 07:15:24 följande:
    Jag ser en tunn linje, men jag har själv fått så med de testen två gånger och inte varit gravid så jag håller tummarna att det går bättre för dig. 
    Mern va, så dåligt av dom :/ Jag provar ett digitalt imorgon tror jag!
  • Whatev
    Anonym (Längtar) skrev 2024-06-24 08:50:40 följande:
    Ser positivt ut😍!!! vad är det för test är det clearblue ultratidigt eller vanligt?❤️ jag fick ju mitt stådsmala streck som jag inte litar på med ultratidigt så tänker om jag ska köpa ett sånt vanligt istället
    Hoppas!! Ja, ultratidigt. Tänkte inte slösa ett digitalt eftersom det ändå skulle bli negativt imorse - tänkte jag 🙃 Provar digitalt ultratidigt imorgon istället. Om det också är positivt så vågar jag nog tro på det?  😅 
  • Whatev
    Anonym (Hoppsan?) skrev 2024-06-24 13:50:16 följande:

Å idag har jag bruna flytningar, i vecka 4+2 visst borde det vara för sent för en nidblödning? Gissar på att det blir ett tidigt missfall. Någon annan som haft sen nidblödning?

Vet du när du hade ägglossning? Det låter sent men konstigare saker har ju kroppen lyckats med 😅
    Skulle dock personligen inte tro att det är nidis om den kom mer än 12 dagar efter ÄL. 
  • Whatev
    Anonym (Eken) skrev 2024-06-25 09:53:32 följande:
    Jaa Grattis 😍 underbart 
    tredje försöket? När var BIM? Något tidig symtom?

Tack alla för era grattis! ❤️

Ja 3:e försöket, bim var idag.  

Fick svagt rosa flytningar 6 dagar efter äl, då kände jag att det måste ha varit en nidis. 
    9 dagar efter äl plussade jag.
    Senaste dagarna har jag känt mig lite ansträngd i magen och har illamående som kommer och går. 

Vi hade sex 2 & 1 dagar innan ÄL, varpå den sista kändes ordentligt i äggstockarna. Sen hjälpte det säkert att jag är ordentligt bostad med d-vitamin efter en veckas solsemester

• Whatev
    Anonym (Längtar) skrev 2024-06-25 13:30:17 följande:

Min mens är påväg. Är på jobbet och känns som hela världen gått under. Fick plötsligt molande värk och blev smått illamående, gick på toa och blev rosa på papperet. Brukar inte börja på det sättet men litar inte på min kropp längre. Har relativt oregelbunden mens (allt mellan 27-34 dagar) och är idag ?bara? på dag 25. Den här månaden kände jag mig säkrare på graviditet än någonsin innan trots att jag inte haft mycket symtom alls. Inte för att tala om mitt dumma CB test som gav mig ett falskt plus. Vill typ stämma dom haha.
    Sorry för deppigt inlägg men behövde skriva av mig.
    Hoppar till Juli tråden, ha de fint och grattis ni som plussat❤️❤️

Fina du. Det kommer! ❤️ 
  • Whatev
    Anonym (Eken) skrev 2024-06-25 14:30:52 följande:
    Ja D-vitamin! Den ska jag satsa på nästa gång om jag inte lyckas bli gravid BIM-5 nu.
    Har inte känt mycket nu förutom lite molnvärk.
    Jätte grattis igen och hoppas det går bra sen ❤️
    Do it 😃 Tack! ❤️
Svar på tråden BIM juni 2024