BIM juni 2024
En tråd för oss som hoppas plussa i juni :) Lycka till alla! <3
En tråd för oss som hoppas plussa i juni :) Lycka till alla! <3
Hej,
idag har jag börjat få små bruna trådiga flytningar på ägglossning +10-11. Vad tror ni är detta ett dåligt tecken?😔 eller kan det röra sig om en nidblödning? någon som har erfarenhet? försöker hålla mig från att testa förrän åtminstone ägglossning+13. Beräknad mens på söndag..
Men äntligen verkar ÄL vara på gång, positivt ÄL-test idag 😄🙏🏻 Haft ont av och till hela veckan och väntat och väntat, men nu verkar det ju vara på gång i alla fall 😅 Blir spännande att se när tempen stiger, om den ens stiger 🙈 Inte tempat på jättelänge så det är lite spännande nu att få se om kroppen verkligen funkar 😅
Får nog skjuta fram BIM 2-3 dagar men gör det först när jag ser i appen när ÄL blir utsatt.
Vad tråkigt med mens Båten, nya tag 💪🏻
Idag är min BIM, enligt appen. Har inte mätt någon temperatur eller så, bara att min mens har kommit prick med fyra veckors mellanrum i ett halvår typ, där innan någon diff på en dag kanske.
Jag testade med ägglossningstest för första gången i livet denna cykel och det visade sig slå om till fast glad gubbe 30/5, inseminerades 31/5. Så läkaren säger att jag ska testa mig nu på fredag...Är så jäkla nervös.
Har symptom, men vet inte om det är inbillning eller på riktigt. Nu känns allt bara negativt och som att tiden kryper fram. Tror att jag till och med skulle känna en lättnad om mensen kom för att det då inte finns något att vänta in liksom...
Ni som har mätt oftare, hur många dagar efter ägglossning brukar mensen komma?
Idag är min BIM, enligt appen. Har inte mätt någon temperatur eller så, bara att min mens har kommit prick med fyra veckors mellanrum i ett halvår typ, där innan någon diff på en dag kanske.
Jag testade med ägglossningstest för första gången i livet denna cykel och det visade sig slå om till fast glad gubbe 30/5, inseminerades 31/5. Så läkaren säger att jag ska testa mig nu på fredag...Är så jäkla nervös.
Har symptom, men vet inte om det är inbillning eller på riktigt. Nu känns allt bara negativt och som att tiden kryper fram. Tror att jag till och med skulle känna en lättnad om mensen kom för att det då inte finns något att vänta in liksom...
Spännande, håller tummarna för att mensen håller sig borta. 🤞
Tiden mellan ägglossning och mens är inviduell men ofta mellan 11-16 dagar. Men den brukar vara konstant för en och samma kvinna, min är till exempel 12 dagar varje månad. Det är därför man tempar, för att dels se att ägglossning faktiskt skett och för att få reda på längden av sin lutealfas.
Hej,
idag har jag börjat få små bruna trådiga flytningar på ägglossning +10-11. Vad tror ni är detta ett dåligt tecken?😔 eller kan det röra sig om en nidblödning? någon som har erfarenhet? försöker hålla mig från att testa förrän åtminstone ägglossning+13. Beräknad mens på söndag..
Svårt att veta, kan absolut vara nidblödning! Jag har haft liknande en gång förut men var tyvärr inte gravid, men så många har haft småblödningar och varit gravid 😄
Ni som brukar mäta eran temp, vilken temp brukar ni ligga på efter ägglossning och vad droppar den till när mensen kommer?
Ni som brukar mäta eran temp, vilken temp brukar ni ligga på efter ägglossning och vad droppar den till när mensen kommer?
7 dagar efter ägglossning nu och tycker att jag har lite känningar i tjejmagen. Lite öm sådär. Egentligen ska det ju vara alldeles för tidigt att känna något... Sjätte barnet isåfall så jag borde kanske våga lita på mig?
Förut när jag tempade låg jag kring 36.3 före ÄL, efter ÄL steg tempen till cirka 36.7 och någon dag före mens började tempen sjunka igen och när mensen kommit igång var den 36,3 igen eller lägre.
Nu var det minst 1,5 år sedan jag tempade så det ska bli intressant att se var tempen hamnar. Nu verkar jag ha högre basaltemp jämfört med tidigare då jag före ÄL haft en temp på 36,5-36,6 😊