Inlägg från: Anonym (planerar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (planerar)

BIM juni 2024

Hej på er! 

Jag hoppar in här om det är okej! Jag är lite osäker på hur jag skall räkna när jag har BIM.
    Jag har testat med digitala ägglossningstest denna gång. Fick glad gubbe den 10/6. När kan jag börja ta graviditetstest då? När hade ni startat? 

Kämpa på alla :)

• Anonym (planerar)
    Lugnoro skrev 2024-06-14 19:25:10 följande:
    Jag har bim två veckor och någon dag efter ägglossningstestet är positivt. Vet inte om alla har så dock. Om du har som mig är BIM runt 26/6. Om du inte har tålamod kan du då testa från 20/6 med testa ultratidigt-test. 
    Aah okej! Då vet ja ungefär! Då va ja inte helt ute å cykla. Tänkte jag skulle testa lördag nästa vecka då jag har noll tålamod 
  • Anonym (planerar)
    Lugnoro skrev 2024-06-14 20:14:09 följande:
    Gör så! Vi verkar ha bim samtidigt (fick glad gubbe för några dagar sedan) och tänkte också testa i slutet på nästa vecka. Jag hoppas att det går bra för oss! 
    Ja det hoppas jag med! Vad för tester kör du? Jag beställde hem både clearblue testa tidigt digitalt och även från testlagret såna stickor ett gäng så jag kan testa mycket haha 
  • Anonym (planerar)

Hej igen! Jag är på ÄL+7 tror jag? Och idag har jag mått så illa. är det ens möjligt att få sympom såhär tidigt? Eller kanske håller på å blir magsjuk. Hoppas dock inte det haha xD

Hur mår ni andra? 

• Anonym (planerar)
    Lugnoro skrev 2024-06-17 21:27:08 följande:
    Inga symptom alls.

Vet inte hur tidigt man kan känna. Men jag tror inte att ägget har fäst än om det tar sig? Eller det kanske är nu det fäster... Är osäker. 
    Ja så kanske det är? Jag har sån dålig koll på sånt! kanske bara är På väg att bli magsjuk då haha
  • Anonym (planerar)
    Snorkfrökenhär skrev 2024-06-18 09:56:55 följande:

Är lite olika när ägget fäster, men kring 6-8 dagar efter ÄL ungefär är vad jag hört och läst 😊 Tar sen nån dag att komma upp i tillräckligt höga halter av hcg så man kan mäta det. Vissa märker av det mkt och andra inget alls. Jag är en sån som knappt fått gravsymtom alls 😆 Lite ömma bröst och sen trött, thats it. Bara för det lär jag väl bli jätte illamående och må skit om jag blir gravid nu snart 🙈

Aaaaha! det visste inte jag! Idag mår jag inte illa alls än så över inte vad det kan vart 😅 
    haha nej säg inte så, hoppas På att du kommer må super bra 😀😀😀 
  • Anonym (planerar)
    Pez skrev 2024-06-17 07:03:24 följande:

Då var min BIM här 17/6.

Jag har skrivit en liten dagbok från ÄL, ifall någon skulle vara intresserad ☺️ jag har tagit ÄL stickor och tempat hela cykeln.

Äl + 1-5 Allt lugnt, känner ingenting.
    Äl + 6 lätt lätt väldigt diskret molvärk i mensmagen
    ÄL + 7 fertilt sekret, diskreta stickningar då och då i magen.
    ÄL + 8-9 trög mage, frusen kvällstid ffa fötterna. Fick en orgasm så gjorde så fruktansvärt ont i mensmagen och stråla ut i ena benet. Hade samma tidigt i förra grav så då visste jag att jag var gravid. 
    Äl + 10 sticker och kliar i brösten. Testar negativt på CB digitalt. 
    ÄL + 11 kommer och går vågor av stick i brösten och lätt molvärk främst kvällstid
    Äl + 12 "gravid" på CB digital 🥳

Känner ärligt inte så mycket symtom ännu och allt jag känner kommer och går och är aldrig konstant. Slänger in min tempkurva ifall någon vill se. 

Hade en kemisk grav förra cykeln, testade svagt positivt på två olika test och mensen kom 2 dagar sen med en jäkla smärta. Denna ÄL var mycket starkare med hållkänsla nere till höger. 

Nu ska jag bara ta mig förbi denna dag och hoppas denna vill stanna. Jag hoppas nu för er alla andra och att ni också får era efterlängtade pluss! 💚

//

Grattis till plusset! 

Älskar att du Fört dagbok! Jag gör också det ifall det nu skulle va att man faktiskt plussar 🤪

• Anonym (planerar)
    Snorkfrökenhär skrev 2024-06-19 09:02:18 följande:
    Jag står också och velar lite mellan att testa tidigt eller vara cool och vänta på BIM 🙈 Just nu tycker jag att det är lite spännande och roligt att testa tidigt, har aldrig förut haft känsligare gravtest hemma heller men nu har jag det så är lite extra sugen på att använda dom 😄 

Bara ÄL+5 eller +6 för mig, evig väntan 😆 Idag har jag haft stickningar i brösten, men beror nog inte på nåt annat än progesteronet, för tidigt för gravsymtom 🙈 

Min temp är så himla exakt! Haft exakt samma temp flera dagar! Men den är ju hög så jag är nöjd 😂
    Jag velar också 🙈 jag testar nog i morgon. Är då på BIM -5 😂 
  • Anonym (planerar)

Hej på er! Tänker uppdatera om mina symptom om någon kanske har samma? 🤪

Jag har jättemärkliga symptom, om dom ens är symptom? Det återstår dock att se. Men jag har känt av yrsel vid 3 tillfällen och jag får aldrig annars yrsel. 

Illamående när jag åker bil (sitta i passagerarsätet) Är dock inget nytt då jag brukar bli det, men nu senast har jag vart TVUNGEN att köra bilen själv för annars tror jag att jag hade spytt. 

Sen igår så kändes det som magen var ?varm??? Jätteskumt. Vet inte riktigt hur jag skall förklara det men den kändes som den va varm. 

Sen när jag skulle sova igår kväll vart jag jättefrusen av mig och sov med duntäcke och filt på. (Sover annars typ bara med ett lakan) 

Man kan ju hoppas att detta är en graviditet! Men kroppen kan lura en 😂😂

Har BIM 25/6 tror jag😬😬

• Anonym (planerar)

Negativt test här idag. 

vakan upp 02.30 med mensvärk och illamående. hängt på toa sen dess i hopp om att kunna kräkas då det kanske är magsjuka med får inte upp något 😒

Svar på tråden BIM juni 2024