Inlägg från: Juliaaaaaaaaa |Visa alla inlägg
  • Juliaaaaaaaaa

BIM juni 2024

Camomill, 3/6, första barnet, fjärde försöket - plussat 1/6

Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket.
    Loktok, 10/6, första barnet, första försöket.
    PrettyTiedUp, 10/6, första barnet, 37:e försöket, IVF
    Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Morticia91 15/6 första barnet 6te försöket 
    Båten, 16/6, 4 barnet, 4 försöket. 
    Juliaaaaaaaaa, 16/6, första barnet, tredje försöket efter missfall
    Pez 17/6 andra barnet andra försöket.
    Bunny s 18/6 3e barnet. Andra försöket. 
    snowplay970 tredje barnet (med ny partner), andra försöket
    18/6 LillaSam andra barnet, andra försöket (supertidigt missfall förra cykeln)
    Snorkfrökenhär, 23/6, tredje barnet, andra försöket. 
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. Lugnoro, 30/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.

Vilken rolig tråd, jag hoppar gärna in! Håller tummarna för oss alla och grattis till Camomill!😍 jag äter nu levaxin och tar progesteron efter ägglossning efter att ha fått besked om att de värdena inte var bra. Hoppas att det ska hjälpa! Jag är några dagar efter ägglossning nu. 
  • Juliaaaaaaaaa
    Pez skrev 2024-06-08 09:21:39 följande:
    Tempar för första gången så har inget att jämföra med. Enligt FF ÄL på dag 14 och enligt Flo ÄL dag 15. Vet inte vad jag ska gå på där. Oavsett så steg ju tempen så det är ju bra ☺️
    Det ser ju bra ut med en tydlig ökning!🤩 Jag tycker att det är svårt att förstå exakt vilken dag man har haft ägglossning med temperaturen. Men ser ju absolut ut att ha varit dag 14 eller 15☺️
  • Juliaaaaaaaaa
    PrettyTiedUp skrev 2024-06-11 05:46:10 följande:

Bim igår, negativt test imorse igen. Kan vara progesteron-vagitorierna som skjuter upp mensen, annars plussar jag sent. Jag hoppas på det sista, även om jag inte har mycket hopp kvar. 

Testdag från kliniken nu på lördag den 15/6.

Jag håller verkligen tummarna för det sista!<3 jag har också progesteron-vagitorer, ska man testa efter BIM då? Är det ert första försök med IVF? 
  • Juliaaaaaaaaa

Jag har BIM på fredag-söndag (jag tror söndag men NC tror fredag). Jag har supermycket symptom: supertrött, kissnödig hela tiden, molvärk, vaknar tidigt och något med hjärtat/andningen (som jag gjorde när jag var gravid och fick missfall). Tyvärr tror jag att det är pga progesteron-vagitorier som jag har börjat med denna cykeln och som tydligen ska ge exakt samma symptom. Känns lite jobbigt för jag får verkligen upp förhoppningarna när det känns som om jag är gravid, även fast det inte alls behöver vara så. Jag ska ta supertidigt clearblue-test på torsdag tänkte jag så det blir spännande! 

Hoppas att det går bra för alla och kul med lite plus i tråden!😍❤️

• Juliaaaaaaaaa
    Lugnoro skrev 2024-06-12 07:34:01 följande:

Jag fick positivt på ägglossningstestet igår, men har inte ägglossning enligt min kurva. Jag tycker att ägglossningstesten verkar lite opålitliga för mig. Funderar på att sluta ta dem i fortsättningen. 

Vilka tester har du? Jag har använt Clearblues digitala men får olika resultat på de rosa och de lila. De lila ger utslag 2 dagar tidigare vilket är lite konstigt!
  • Juliaaaaaaaaa

Min temperatur droppade idag så jag tog ett ultratidigt test och det var negativt:( så det verkar kört för denna cykeln men jag väntar en dag till med att sluta med progesteron för säkerhets skull. Håller tummarna för alla er andra!😀

• Juliaaaaaaaaa
    Båten skrev 2024-06-12 07:37:45 följande:

Där kom mensen på beräknat för en gångs skull. Bara ta nya tag. Kommer dock införskaffa ägglossningstester, detta med att försöka med bara beräknat verkar inte funka. Lycka till alla ni som inväntar BIM. 

Vad tråkigt!❤️ Vi får hoppas på juli istället!
  • Juliaaaaaaaaa
    Lugnoro skrev 2024-06-12 10:12:39 följande:
    Jag tar Clearblues digitala rosa.

Men vad konstigt! Jag tog lika innan, men fick aldrig blinkande gubbe, så tänkte att jag kunde ta de rosa istället. 

Jag såg på listan att vi är i liknande situation. Båda är på tredje försöket efter missfall. Gick det snabbt för er när du blev gravid? För oss tog det sig på andra försöket den gången. Får se hur det blir nu. 

Ja, håller med! Jag får blinkande gubbe men blir nästan bara stressad av dem ändå. Känns som att det räcker med glad gubbe så ska nog också satsa på rosa framåt:) 

Ja, det är vi ju! Kul att ha någon att prata med som är i samma situation (även om det inte är en så kul sits såklart)☺️ Ja, vi blev också gravida ganska snabbt förra gången, tredje försöket. Tyvärr fick jag problem med mellanblödningar 7 dagar innan mens på cyklerna efter missfallet. Det har jag haft tidigare också men de hittade aldrig vad som var fel då. När jag blev gravid hade jag inte det eftersom jag precis gått på p-piller så hormonnivåerna var nog mer rätt då. Jag tror att det är svårt för ägget att fästa när fasen efter ägglossning blir så kort så kollade upp det och jag verkar ha problem med sköldkörteln och för lågt progesteron. Så testade med levaxin och progesteron första gången denna cykeln! Vi fick missfall i vecka 13 men fostret hade dött i vecka 9-10. 

Hoppas att det blir 3:e gången gillt för er denna gången!☺️ Mäter du också med Natural Cycles? 

• Juliaaaaaaaaa
    PrettyTiedUp skrev 2024-06-12 04:52:29 följande:
    Nej man kan nog testa när man vill när man tar progesteron-vagitorier :). Ja det är vårat första IVF-försök, blev tyvärr inget till frysen denna omgång så nu i augusti går vi över till omgång 2, om det inte tagit sig denna gång, vilket jag inte tror. 
    Vad synd att första försöket inte gick men då har ni några fler försök kvar! Skönt att ni får hjälp nu, ska hålla tummarna för andra försöket i augusti☺️ Hoppas att det blir något till frysen också då! 
  • Juliaaaaaaaaa
    Lugnoro skrev 2024-06-12 11:09:40 följande:
    Jag har appen Fertility friend. Jag fick konstaterat missfall i 11+0. Jag blödde och åkte in till gynakuten. 

Vad jobbigt med mellanblödningar! Hoppas att det hjälper med levaxin och progesteron! Jag hade 28 dagars cykel innan missfallet, men nu har jag olika varje månad, så det är svårt att veta när det är nära ägglossning. Det är ju mycket enklare om man har lika många dagar varje månad. 

Tack så mycket!

Just det men det verkar vara väldigt likt som Natural Cycles tror jag☺️ åh vad tråkigt, då fick ni också ganska sent missfall när man hade börjat tro att det skulle klara sig! Men det går nog bättre för oss nästa gång! 

Ja, det hjälpte i alla fall så att jag inte har fått mellanblödningar denna cykeln vilket var väldigt skönt. Ja, det verkar som om cykeln kan bli lite oregelbunden efter missfall. Min har alltid varit ganska knas så jag är van i alla fall😅 men ja, blir ju väldigt svårt att veta när man ska få ägglossning och så. 

• Juliaaaaaaaaa
    Snorkfrökenhär skrev 2024-06-13 08:16:50 följande:

Min temp var helt galet låg imorse, tog om tempen flera gånger men idag var den låg helt enkelt. Har för mig att många får en tempdipp precis innan ÄL så kanske det är pga det som tempen tvärsjunkit för mig också 😅 

Hur många dagar efter positivt ÄL-test brukar er temp stiga? Ni som tempar alltså 😊

Jag brukar få en tempdipp ibland😀 det är ju väldigt nice när man får det för då blir det ju ganska tydligt när ägglossning var. För mig brukar tempen stiga 1-3 dagar efter positivt ägglossningstest, är lite olika. Vissa cykler blir det en väldigt tydlig ökning men denna cykeln gick det vääääldigt långsamt uppåt😅 har du precis börjat tempa? 
  • Juliaaaaaaaaa
    Snorkfrökenhär skrev 2024-06-13 13:27:01 följande:
    Vad fint att höra att det kan vara lite olika, jag har en tendens att överanslysera 🙈

Jag tempade förut under lång tid, men har haft ett långt uppehåll, säkert 1,5 år minst. Detta är första månaden jag tempar på nytt. Verkar ha högre basaltemp nu jämfört med tidigare och har regelbunden och kortare menscykel nu också. Har haft lite längre cykler och mer oregelbunden tidigare år. Så det är nästan som att börja om på nytt och lära mig på nytt hur kroppen funkar 😅  
    Haha det har jag också!😅

Vad bra att den har blivit mer regelbunden!☺️ jag har inte tempat så länge så håller också på att lära mig hur kroppen fungerar!😀
  • Juliaaaaaaaaa
    Lugnoro skrev 2024-06-13 20:17:52 följande:

Jag har ställt in mig på att det kommer ta några månader till innan plus och det känns sååå bra. Då slipper jag blir så ledsen varje gång jag får mens. Vi försöker alltså, men tänker att det inte kommer ta sig nu. 

Såå bra att göra det! Min man sa det till mig idag, att jag borde tänka så. Men det är så svårt, man vill ju så gärna att det ska bli direkt!😂 men jag ska också försöka att tänka så från och med nu😁
  • Juliaaaaaaaaa
    Juliaaaaaaaaa skrev 2024-06-12 09:10:31 följande:

Min temperatur droppade idag så jag tog ett ultratidigt test och det var negativt:( så det verkar kört för denna cykeln men jag väntar en dag till med att sluta med progesteron för säkerhets skull. Håller tummarna för alla er andra!😀

Jag fick min mens igår så jag hoppar in i juli-tråden också! Jag fortsätter såklart att följa er här och hoppas på massa pluss!😍 och stort grattis till Pez!🥰👏
  • Juliaaaaaaaaa
    Lugnoro skrev 2024-06-17 07:37:15 följande:
    Tack. Ja, precis. Tyvärr har jag kollat runt lite för mycket på Internet och hört om dem som får typ 7 missfall i sträck... Dock så är det mindre än 1% som har det så vad jag förstått det som, så får nog försöka tänka att de aldra flesta graviditeter inte slutar i missfall. 

Hoppas på det! ❤️
    Jag har också gjort det!🙈 men tror som du säger att det är väldigt ovanligt och det finns också ofta hjälp att få. Det är ju också väldigt vanligt att få ett missfall. Så vi får försöka tänka på det🥰
  • Juliaaaaaaaaa

Camomill, 3/6, första barnet, fjärde försöket - plussat 1/6

Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket-testat neg 4/6 o fick mens 5/6.

Loktok, 10/6, första barnet, första försöket.
    PrettyTiedUp, 10/6, första barnet, 37:e försöket, IVF
    Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Morticia91 15/6 första barnet 6te försöket 
    Båten, 16/6, 4 barnet, 4 försöket. 
    Juliaaaaaaaaa, 16/6, första barnet, tredje försöket efter missfall. Fick mens 16/6. 
    Pez 17/6 andra barnet andra försöket.
    Bunny s 18/6 3e barnet. Andra försöket. 
    snowplay970 tredje barnet (med ny partner), andra försöket
    Cattis 21/6 sjätte barnet, första försöket.
    PrettyMoon 21/6 andra barnet, första försöket
    Snorkfrökenhär, 26/6, tredje barnet, andra försöket. 
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. Lugnoro, 26/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.
    LillaSam, 26/6. andra barnet, andra försöket (supertidigt missfall förra cykeln)
    Signatur, 27/6, första barnet, 9:e försöket
    Anonym Eken, 30/6, andra barnet, andra försöket
    Anonym Längtar, 28/6, andra barnet, 8e försöket
  • Juliaaaaaaaaa
    Anonym (Morticia91) skrev 2024-06-15 09:34:20 följande:

Då var väntan över för den här gången. Mensen kom i morse enligt planerat. Hoppas verkligen inte det är en ny trend att ha molvärk en hel vecka innan. Kroppen är fantastisk på att lura en.
    Lycka till ni som har Bim i juni 😊

❤️
Svar på tråden BIM juni 2024