• Anonym (TS)

BIM juni 2024

En tråd för oss som hoppas plussa i juni :)  Lycka till alla! <3

• Svar på tråden BIM juni 2024
  • Bunny s
    Anonym (Eken) skrev 2024-06-01 22:10:33 följande:

Ahh betyder jag kan testa imorgon..men tror jag väntar lite till. Har röd RFSU paket, ej tidigt test. 
    Förra gången var jag lugn och väntade en vecka efter BIM men nu frågade min man om när jag kan göra test, han är nyfiken om vi har lyckats 🙂 
    spännande och tack för svaret! 

Vad charmigt att det är han som är sugen på att testa 😊
    Haha coolt av dig, att testa först efter bim! 

Jag är lite sådär också att det inte bara handlar om otålighet utan att jag vill ha lite koll på om det tagit sig och om jag får en kemisk graviditet. Du vet när man ser positivt test före bim så kommer mensen ändå vid bim eller någon dag sent. 
    Då vet jag att det klaffat liksom. Lite kontrollfreak 😅

Berätta sen när du testat 😊😊
  • Bunny s
    Sand13 skrev 2024-06-01 21:28:33 följande:
    Åh. Jag drömmer ofta att jag är gravid eller har bebis... Men det händer ju inte med min nuvarande... :/
    Förstår att du gör det 😞😞 
    Längtan för er måste vara enorm! 
    Så skönt att ni nu i alla fall vet vad som är fel och kan vara trygga med att ni står i kö och ska få hjälp 💕
  • Bunny s
    Pez skrev 2024-06-01 19:40:41 följande:
    Det var ju typiskt! Mina symtom på ÄL försvann i och med att vi reste iväg över helgen och ligg får vi inte till heller så just nu känns det deppigt på den fronten
    Åh, vad jobbigt! 
    Betyder det att du tror att äl varit och att ni inte låg alls runt den? 💞
  • Sand13
    Bunny s skrev 2024-06-02 10:06:53 följande:
    Förstår att du gör det 😞😞 
    Längtan för er måste vara enorm! 
    Så skönt att ni nu i alla fall vet vad som är fel och kan vara trygga med att ni står i kö och ska få hjälp 💕
    Ja det är en trygghet att veta att vi kommer få hjälp, men det är ingen garanti 100 % med IVF/ICSI heller... Men men, hoppet är det sista som lämnar en. :)
  • Pez
    Bunny s skrev 2024-06-02 10:07:49 följande:
    Åh, vad jobbigt! 
    Betyder det att du tror att äl varit och att ni inte låg alls runt den? 💞
    Vet inte riktigt när ÄL är, testar med stickor två gånger om dagen. Hittills ingen glad gubbe. Tempar också men det är första cykeln. Har bara som vattniga lite grumliga flytningar, inget som töjs mellan fingrarna. Är på cd13 idag och igår förförde jag honom när han halvsov efter att vi äntligen fick vår sömnvägrande son att somna så då fick vi till det iaf 🥳 även 3 dagar innan det.

Har inte tagit äl test idag ännu, ska göra det strax. 
  • Pez

Well hello! En glad gubbe idag! Ni som kan - betyder det att jag troligtvis får ägglossning imorgon eller är det i övermorgon? Låg igårkväll men fick lite stress nu 😅

• LillaSam

Hoppar också in här! 

Fick supertidigt missfall förra cykeln, så denna cykeln tänkte jag inte testa förrän efter BIM för att inte behöva bli besviken. 

Känner en större stress nu inför andra barnet än inför första. Då var folk i vår omgivning artiga nog att inte fråga, nu tycker jag var och varannan frågar om syskonplaner till vår son, och hur stort mellanrum vi tänker mellan syskonen 🤓

Camomill, 3-5/6, första barnet, fjärde försöket
    Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket.
    Loktok, 10/6, första barnet, första försöket.
    PrettyTiedUp, 10/6, första barnet, 37:e försöket, IVF
    Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Morticia91 15/6 första barnet 6te försöket 
    Pez 17/6 andra barnet andra försöket.
    18/6 LillaSam andra barnet, andra försöket (supertidigt missfall förra cykeln)
    Snorkfrökenhär, 23/6, tredje barnet, andra försöket.
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. Lugnoro, 30/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.

• Sand13
    Pez skrev 2024-06-02 12:11:15 följande:

Well hello! En glad gubbe idag! Ni som kan - betyder det att jag troligtvis får ägglossning imorgon eller är det i övermorgon? Låg igårkväll men fick lite stress nu 😅

Tror jag svarade i en annan tråd, men dom rosa testen säger att efter glad gubbe är man fertil i två dygn. :)
  • Anonym (Eken)
    Bunny s skrev 2024-06-02 10:05:47 följande:
    Vad charmigt att det är han som är sugen på att testa 😊
    Haha coolt av dig, att testa först efter bim! 

Jag är lite sådär också att det inte bara handlar om otålighet utan att jag vill ha lite koll på om det tagit sig och om jag får en kemisk graviditet. Du vet när man ser positivt test före bim så kommer mensen ändå vid bim eller någon dag sent. 
    Då vet jag att det klaffat liksom. Lite kontrollfreak 😅

Berätta sen när du testat 😊😊

Förstår hur du tänkte, kan vara bra att veta om det verkligen hade funkat. Bra ide.
    Självklart jag vill alltid veta om det har gått och tycker jobbigt att vänta länge tills BIM 😀
    men samt vill jag inte bli besviken och kännas mig stressad. Hade känt så förut längesedan innan första barnet och ?slösade? graviditet testar. Därför tar jag det lugnt och se hur det blir. 
    Kanske testar jag på tisdag och på torsdag är det BIM.
    Lovar att berätta när jag får tydligt svar 😊

• Sand13
    Anonym (Eken) skrev 2024-06-02 18:54:24 följande:

Förstår hur du tänkte, kan vara bra att veta om det verkligen hade funkat. Bra ide.
    Självklart jag vill alltid veta om det har gått och tycker jobbigt att vänta länge tills BIM 😀
    men samt vill jag inte bli besviken och kännas mig stressad. Hade känt så förut längesedan innan första barnet och ?slösade? graviditet testar. Därför tar jag det lugnt och se hur det blir. 
    Kanske testar jag på tisdag och på torsdag är det BIM.
    Lovar att berätta när jag får tydligt svar 😊

Väntar med spänning på er som är närmast BIM. Oerhört spännande att följas åt. :) Första personen har väl redan plussat? (Är med i flera grupper nu så minns ej riktigt var det var) :)
Svar på tråden BIM juni 2024