• Anonym (TS)

BIM juni 2024

En tråd för oss som hoppas plussa i juni :)  Lycka till alla! <3

• Svar på tråden BIM juni 2024
  • Sand13

Camomill, 3-5/6, första barnet, fjärde försöket
    Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket.
    Loktok, 10/6, första barnet, första försöket.
    Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Morticia91 15/6 första barnet 6te försöket
    Pez 17/6 andra barnet andra försöket.
    Snorkfrökenhär, 23/6, tredje barnet, andra försöket. Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. Lugnoro, 30/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.

Rättade till listan lite :)

• Sand13
    Äl+1 idag då... Lång väntan tills jag kan testa. Men vi har ju inte lyckats på 19 månader så varför skulle vi nu? 😢 Han har som sagt 99 % dåliga spermier. Skillnaden denna cykel är att han börjat på Babystart kosttillskott + extra magnesium, och vi har legat som in i, denna månaden. Mer än vid nån annan ägglossning. Tror vi legat typ 7 gånger runt äl för att maxa att dom 1 % bra ska få en chans att hitta fram. Jag har normal ägglossning. Har även beställt omega 3 till honom, men dom har inte kommit hem ännu.

Var är ni andra i cykeln nu? 🙂
  • Pez
    Sand13 - jag skulle nog inte heller gett upp för det finns alltid en chans och fertilitet verkar ju kunna variera. Men tufft läge verkligen! 

Jag är på CD10, märkte av fertilt sekret idag så ÄL blir nog till helgen. Min sambo är pepp på produktionsligg så där är det nog inga svårigheter 😅 det är snarare jag som inte vill ligga hela tiden för jag får svamp nästan direkt. Håller tummarna 🙏
  • Sand13
    Pez skrev 2024-05-30 10:48:43 följande:
    Sand13 - jag skulle nog inte heller gett upp för det finns alltid en chans och fertilitet verkar ju kunna variera. Men tufft läge verkligen! 

Jag är på CD10, märkte av fertilt sekret idag så ÄL blir nog till helgen. Min sambo är pepp på produktionsligg så där är det nog inga svårigheter 😅 det är snarare jag som inte vill ligga hela tiden för jag får svamp nästan direkt. Håller tummarna 🙏
    Nej det känns dumt att inte köra på i väntan på fertilitetshjälp, vi står i kö, 3-4 månaders väntetid. Försökt i 19 månader.

Min sambo är också det. Han kan oftast komma flera gånger på en dag, så det är bra. :) 

Håller tummarna för er med 🙏
  • Anonym (Eken)

Jag är på CD 19.
    Jag använder inte ägglossnings test.. utan kollar på mens app och känner efter.. 
    hade haft sex fler gånger förra veckan.
    Just nu känner jag bara lite molnvärk varje dag sen söndags. 

• Sand13
    Anonym (Eken) skrev 2024-05-30 14:26:44 följande:

Jag är på CD 19.
    Jag använder inte ägglossnings test.. utan kollar på mens app och känner efter.. 
    hade haft sex fler gånger förra veckan.
    Just nu känner jag bara lite molnvärk varje dag sen söndags. 

Har slutat med äl test jag med, eftersom jag märker min äl så himla tydligt och det stämde rätt med den tiden jag använde äl tester, så känns onödigt att köpa och hålla på att äl testa :)
  • Bunny s
    Pez skrev 2024-05-29 21:16:16 följande:

Hej kompisar! 

Jag hoppar hit från maj tråden! Ska göra ett riktigt försök denna månad då vi inte fick till det i maj och min menscykel är ute och cyklar efter p-pillerstopp.

Jag har levlat upp med både ÄL tester, temp mätare och app så nu mäts och registreras det för fullt här! Är på CD9 så jag börjar nu jakten. Lägger in min BIM efter vad jag kan gissa är BIM. Är spänd på att få följa er och peppa! 

Camomill, 3-5/6, första barnet, fjärde försöket
    Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket. 

Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Morticia91 15/6 första barnet 6te försöket 
    Pez 17/6, andra barnet, andra försöket
    Snorkfrökenhär, 23/6, tredje barnet, andra försöket. 
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. 
    Lugnoro, 30/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.
    Hej igen 😀 

Spännande! Jag tempar också och använder äl-tester. 
    Jag är på dag 17 och Ingen äl på G än. Blir nog lite senare den här cykeln skulle jag tro. Sist var det på dag 19.
    Vart i cykeln är du? 
  • Pez
    Bunny s skrev 2024-05-30 22:03:04 följande:
    Hej igen 😀 

Spännande! Jag tempar också och använder äl-tester. 
    Jag är på dag 17 och Ingen äl på G än. Blir nog lite senare den här cykeln skulle jag tro. Sist var det på dag 19.
    Vart i cykeln är du? 
    Hej! Känns som jag hänger i många olika trådar nu 😅
    Segt! Jag är på CD10 idag och märkte av lite vattniga flytningar så antar att nått är på G? 
  • Bunny s
    Pez skrev 2024-05-30 22:19:40 följande:
    Segt! Jag är på CD10 idag och märkte av lite vattniga flytningar så antar att nått är på G? 
    Hahaha jaaa, du kanske också kom över till oss i dem där planera barn 2025?? 
    För jag är där, här, i bim majtråden samt i vi som är över 35 och planerar barn 🤣🤣🤣🤣

Åh så skönt med äl-tider vid dag 10. Så avis på sånt 🙈
    Vad skitglad när jag kasta pillerna och fick äl 2 ggr i rad vid dag 16. Kändes astidigt 😁
    Men sen blev det dag 19 och som det ser ut i den här cykeln så blir det tidigast dag 20 med tanke på att jag brukar ha flygningarna 2 dagar före. 
    Så det gäller att ha tåååålamod. 

Kör så det ryker nu när det är fertilt 😍
  • Sand13
    Pez skrev 2024-05-30 22:19:40 följande:
    Jag hänger i typ 4-5 trådar 😅
Svar på tråden BIM juni 2024