Inlägg från: mammaatillen |Visa alla inlägg
  • mammaatillen

BIM juni 2024

Camomill, 3/6, första barnet, fjärde försöket - plussat 1/6
    Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket.
    Loktok, 10/6, första barnet, första försöket.
    PrettyTiedUp, 10/6, första barnet, 37:e försöket, IVF
    Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Morticia91 15/6 första barnet 6te försöket 
    Pez 17/6 andra barnet andra försöket.
    18/6 LillaSam andra barnet, andra försöket (supertidigt missfall förra cykeln)
    Snorkfrökenhär, 23/6, tredje barnet, andra försöket. 
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket.     
    Lugnoro, 30/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.
    Mammaatillen 30/6, andra barnet (första för sambon), 6e försöket.

Lägger in mig här också. Är på mensens sista dag idag. Har väldigt långa menscykler på senaste 32-39 dagar och har sedan januari fått oregelbunden mens från att ha haft regelbunden hela mitt liv! Och det är väl pga stressen kring att vilja bli gravid skulle jag gissa..vet faktiskt inte vad det annars skulle kunna bero på :/

Nu låter jag tiden bara gå och ta allt som det kommer, för att stressa ner behövde jag alltså sluta med äl tester, sluta med att ta temp och allt sånt. Nu ligger vi i kring äl varje månad och jag vet på ett ungefär genom o se hur flytningar ser ut!

Stort grattis till Camomill som plussade! Håller tummarna för oss andra också ❤️

• mammaatillen
    Sand13 skrev 2024-06-03 10:07:10 följande:
    Välkommen och lycka till! Har också lagt ner äl-tester faktiskt. Känner kroppen så bra nu ändå :) Har tydliga äl-symtom varje månad så känns onödigt att testa då.
    Tack! Ja men precis så känner jag också. 
  • mammaatillen
    Anonym (Solros) skrev 2024-06-03 10:52:56 följande:

Bilderna är tagna inom tiden. Syns något? 
    (Översta testet på bilderna är tagen med förmiddags urin direkt när jag kissa. Understa testet är taget i morgon urin men hade inga test hemma så de va "gammalt" urin då hag fick gå och köpa några timmar senare.

Just för mig syns inget men kan vara dålig kvalitet på bilderna också när dom laddas upp här! Var i cykeln är du nu? Hoppade precis in i tråden så har inte hängt med helt 😅
  • mammaatillen
    Anonym (Solros) skrev 2024-06-03 11:42:17 följande:
    Jag är på "undra om jag någonsin kommer få mens igen" delen i cykeln. Näää men jag har prolaktinom (hormon sjukdom) och är på cykeldag 93. Tog ett test mest för att jag mått lite små illa, fått håll vid två tillfällen när jag gått i rask takt och mina blodådror på kroppen är väldigt synliga. Så tänkte att antingen ska mensen snart äntligen komma eller så är jag gravid. 

Detta testet tog jag nu efter att ha hållit mig i 1 timma. Det jag tycker är konstigt är att båda testen som tagits i mindre koncentrerat urin visat starkare streck än den som va i mest koncentrerat urin. 

Kvalitén på bilderna här är tyvärr dålig ja. Får se hur denna bilden ser ut här inne.
    Jahaaa, men gud! Kan faktiskt ana ett streck på den bilden men jättejätte svagt så vänta några dar o testa igen om inte mensen kommer! Hoppas något av det hellre än ingenting 😩
  • mammaatillen

Lägger in mig här också, tror jag tänkte lägga in mig själv för någon vecka sen men gjorde visst aldrig det. Är på ÄL+5 idag, BIM-8, så än känns det långt kvar tills man orkar hoppas något ;) månad efter månad?suck känner jag bara nu.

Man är 24 år gammal också o känner att det borde vara enklare än såhär men icke sa Nicke :/ 7e försöket och nu väntar vi o ser..har ingen lust alls att söka någon hjälp för att få till det här heller då jag känner mig larvigt ung för det, man får väl inte ens någon hjälp i min ålder? 

Camomill, 3/6, första barnet, fjärde försöket - plussat 1/6
    Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket-testat neg 4/6 o fick mens 5/6.

Loktok, 10/6, första barnet, första försöket.
    PrettyTiedUp, 10/6, första barnet, 37:e försöket, IVF
    Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Morticia91 15/6 första barnet 6te försöket 
    Båten, 16/6, 4 barnet, 4 försöket. 
    Juliaaaaaaaaa, 16/6, första barnet, tredje försöket efter missfall. Fick mens 16/6. 
    Pez 17/6 andra barnet andra försöket. - plussat
    Bunny s 18/6 3e barnet. Andra försöket. 
    snowplay970 19/6 tredje barnet (med ny partner), andra försöket
    Anonym (UWU) andra barnet 4e försöket
    Cattis 21/6 sjätte barnet, första försöket.
    PrettyMoon 21/6 andra barnet, första försöket
    Snorkfrökenhär, 26/6, tredje barnet, andra försöket. 
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. Lugnoro, 26/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.
    LillaSam, 26/6. andra barnet, andra försöket (supertidigt missfall förra cykeln)
    Signatur, 27/6, första barnet, 9:e försöket
    Anonym Eken, 30/6, andra barnet, andra försöket
    Anonym Längtar, 28/6, andra barnet, 8e försöket
    Amaaandaaa00 30/6 första barnet 1 försöket
    Mammaatillen, 30/6 andra barnet, 7e försöket
  • mammaatillen
    Anonym (Längtar) skrev 2024-06-23 21:59:49 följande:
    Nej.. jag ska köpa ett men vågar nog inte göra det förrän om en vecka. Orkar inte bli ledsen fler gånger än nödvändigt haha? sjukt hur påverkad man blir även om man lovar sig själv att inte bli det månad på månad. Vi Är ?bara? på månad/försök nr 8 men har en sån känsla i hela min kropp som säger att jag nånting är fel. Någon mer som känner eller känt så? 😣
    Ja jag känner absolut igen mig i det du säger när känslan inte stämmer eller inte känns rätt.min erfarenhet är att man brukar känna rätt eller Aa att magkänslan stämmer. Fick ett MA för 3 år sen och det va precis samma sak med mina tester då :/ behöver absolut inte vara så för dig då det är olika för alla, det är förhoppningsvis inget sånt men kanske är ditt test missvisande om dom andra testerna du tagit är helt blanka?
    ❤️
  • mammaatillen

Stort stort grattis till er som plussat!

Jag kommer hoppa över till juli tråden då jag helt missat att min BIM är 1/7 och inte 30/6, har sett fel 😂 (använder appen flo)

Lycka till ni andra!

Svar på tråden BIM juni 2024