• Pez

BIM juni 2024

Hej kompisar! 

Jag hoppar hit från maj tråden! Ska göra ett riktigt försök denna månad då vi inte fick till det i maj och min menscykel är ute och cyklar efter p-pillerstopp.

Jag har levlat upp med både ÄL tester, temp mätare och app så nu mäts och registreras det för fullt här! Är på CD9 så jag börjar nu jakten. Lägger in min BIM efter vad jag kan gissa är BIM. Är spänd på att få följa er och peppa! 

Camomill, 3-5/6, första barnet, fjärde försöket
    Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket. 

Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Morticia91 15/6 första barnet 6te försöket 
    Pez 17/6, andra barnet, andra försöket
    Snorkfrökenhär, 23/6, tredje barnet, andra försöket. 
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. 
    Lugnoro, 30/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.
  • Pez

Loktok, 10/6, första barnet, första försöket
    Camomill, 3-5/6, första barnet, fjärde försöket
    Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket. 

Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Morticia91 15/6 första barnet 6te försöket 
    Pez 17/6 andra barnet andra försöket
    Snorkfrökenhär, 23/6, tredje barnet, andra försöket. 
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. 
    Lugnoro, 30/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.
  • Pez
    Sand13 - jag skulle nog inte heller gett upp för det finns alltid en chans och fertilitet verkar ju kunna variera. Men tufft läge verkligen! 

Jag är på CD10, märkte av fertilt sekret idag så ÄL blir nog till helgen. Min sambo är pepp på produktionsligg så där är det nog inga svårigheter 😅 det är snarare jag som inte vill ligga hela tiden för jag får svamp nästan direkt. Håller tummarna 🙏
  • Pez
    Bunny s skrev 2024-05-30 22:03:04 följande:
    Hej igen 😀 

Spännande! Jag tempar också och använder äl-tester. 
    Jag är på dag 17 och Ingen äl på G än. Blir nog lite senare den här cykeln skulle jag tro. Sist var det på dag 19.
    Vart i cykeln är du? 
    Hej! Känns som jag hänger i många olika trådar nu 😅
    Segt! Jag är på CD10 idag och märkte av lite vattniga flytningar så antar att nått är på G? 
  • Pez
    Bunny s skrev 2024-05-30 22:22:42 följande:
    Hahaha jaaa, du kanske också kom över till oss i dem där planera barn 2025?? 
    För jag är där, här, i bim majtråden samt i vi som är över 35 och planerar barn 🤣🤣🤣🤣

Åh så skönt med äl-tider vid dag 10. Så avis på sånt 🙈
    Vad skitglad när jag kasta pillerna och fick äl 2 ggr i rad vid dag 16. Kändes astidigt 😁
    Men sen blev det dag 19 och som det ser ut i den här cykeln så blir det tidigast dag 20 med tanke på att jag brukar ha flygningarna 2 dagar före. 
    Så det gäller att ha tåååålamod. 

Kör så det ryker nu när det är fertilt 😍
    Japp, där är jag också 🙈 jag brukar ha tålamod men inte gällande detta så det är väl lite tur även om jag har lite längre cykler än normalt just nu. 

Kanske det har börjat idag för dig? Så kanske vi ägglossar samtidigt tillome 🥳
  • Pez
    Bunny s skrev 2024-06-01 19:27:00 följande:
    Haha tålamod är sällsynt i barnverkstan  🤣

Jag får dock gilla läget. Dag 19 idag och inga tecken på varken test eller annat, att det ens är i närheten av att bara på G. 🙄🤨 Lite extra tråkigt när jag började med 2 olika tabletter i hopp om att äl skulle stärkas och cykeln förkortas, så blir den längre istället. 
    (Munkpeppar, inositol) 
    Tror inte de påverkat negativt utan att min hormonrubbning börjat ge sig till känna tyvärr! 

Hur går det för dig? 😊
    Det var ju typiskt! Mina symtom på ÄL försvann i och med att vi reste iväg över helgen och ligg får vi inte till heller så just nu känns det deppigt på den fronten
  • Pez
    Bunny s skrev 2024-06-02 10:07:49 följande:
    Åh, vad jobbigt! 
    Betyder det att du tror att äl varit och att ni inte låg alls runt den? 💞
    Vet inte riktigt när ÄL är, testar med stickor två gånger om dagen. Hittills ingen glad gubbe. Tempar också men det är första cykeln. Har bara som vattniga lite grumliga flytningar, inget som töjs mellan fingrarna. Är på cd13 idag och igår förförde jag honom när han halvsov efter att vi äntligen fick vår sömnvägrande son att somna så då fick vi till det iaf 🥳 även 3 dagar innan det.

Har inte tagit äl test idag ännu, ska göra det strax. 
  • Pez

Well hello! En glad gubbe idag! Ni som kan - betyder det att jag troligtvis får ägglossning imorgon eller är det i övermorgon? Låg igårkväll men fick lite stress nu 😅

• Pez
    ChilliChoklad skrev 2024-06-02 21:51:49 följande:

Hejsan! Ny här i tråden // Cooltänkte hänga med och se om vi kan få till ett syskon till vår förstfödda som kom år 2022.

Mannen och jag börjar denna månad på riktigt. Jag tror jag har ÄL inom några dagar men är osäker. Använder NC men tempar inte (har inte fått in någon rutin sen vår som kom) utan bara skriver in mensen för en ungefärlig prognos?sedan försöker jag lyssna på kroppens signaler. Men jag äter omega 3 och kosttillskott för gravida/ammande (det hjälpte sist).  Vi får se hur det går nu :) 

Välkommen! Jag har också ett barn född - 22 🥳 lycka till! 
Svar på tråden BIM juni 2024