Anonym (Jag vet, men ingen annan) skrev 2024-03-07 14:12:43 följande:
Det är väl ändå du som gör en tankevurpa av gigantiska mått.
Det jag inte vet mår jag inte ont av.
Att inte få veta att jag har cancer hjälper föga, jag kommer få väldigt ont av det, oavsett om jag får veta det eller inte.
Men med det jag inte vet följer inga som helst konsekvenser och inga svåra känslor av något slag.
Att bli sjuk i cancer går ju inte på något enda sätt jämföra med detta.
Nog klarar väl även du att förstå det, åtminstone nu när du fått dessa två tydliga skillnader förklarade för dig?
Diskutera gärna ämnet men avstå från att hitta på dina som vanligt så extremt ogenomtänkta exempel, som oftast saknar all anknytning till ämnet.
Förstår du inte att du gör så du alltid ställer dig själv i en mycket dålig dager?
Nja, det får inga konsekvenser för DIG men det får absolut konsekvenser för den som bli manipulerad att vara kvar i en relation med en skithög. Att du sen vill låtsas som att det inte skulle vara en konsekvens är en helt annan sak.
Exemplet har all relevans till ämnet eftersom ENDA sättet att kunna göra något åt sin situation är att man är medveten om vad som sker. Du kan inte göra något åt cancer om du inte vet om att du har det och du kan heller inte göra något åt din partners otrohet om du inte vet om att personen är otrogen, ganska självförklarande.
Diskutera gärna ämnet utan att hitta på en massa BS och sura när det ifrågasätts.
Om du inte klarar av att dina självlögner ifrågasätts eller kritiseras så säger det mer om dig än om de som ifrågasätter dina ofattbart löjliga argument.