• Anonym (Hmm)

Ångrar min otrohet

Jag har varit otrogen mot min parter. det hände för några veckor sedan. Det var absolut inte planerat och nu i efterhand väldigt konstigt att det ens hände. Inte någon person jag känner attraktion till alls. Vi var ute och festade och jag följe med honom hem. Jag har nu sån fruktansvärd ångest över detta att jag inte vet vad jag ska ta mig till. jag har inte berättat detta för min parter och han verkar inte ha någon misstänkte om att detta hänt heller. Var väldigt berusad och har mycket minnesluckor från kvällen men jag förstod vad som hänt på morgonen när jag vaknade och jag var i chock. Känner mig otroligt äcklig. Någon som varit i liknade situation? Jag har bestämt mig för att inte berätta för övrigt. Det hade sårat alldeles för mycket?

• Svar på tråden Ångrar min otrohet
  • molly50
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-04 13:12:21 följande:
    Fast att "vilja veta" är ju inte samma sak som att man "skulle känna sig blåst på alla år som gått sedan otroheten, som man inte fick veta om förrän nu". Vilket var vad du sa. 
    Att få veta at ens partner har ljugit och mörkat saker under flera år kan göra att det känns som att man har blivit blåst på flera år.
    Lögnerna och sveket kan såra mer än otroheten i sig.
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-04 13:10:01 följande:
    För att det är onödigt. Det skulle säkert bli ett obehagligt bråk just då. Varför utsätta sig för det, när man bara kan låtsas som att det regnar?
    För att hon vill ge honom en chans att själv få välja om han vill fortsätta förhållandet eller inte?
  • Anonym (XXX)
    Anonym (typ så) skrev 2024-03-04 14:02:00 följande:
    Det är snarare du som är konstig som tycker att du har rätt att avgöra vad som är bäst för honom. 
    Men nu är det ju inte vad som är bäst för HONOM som vi ska avgöra här. Utan vi ska hjälpa TS, så att det blir så bra som möjligt för henne. Inte ge henne råd som potentiellt kan förstöra hennes liv. Om man inte vill hjälpa en trådstartare, så anser jag att det är bättre att inte skriva något i tråden alls. 
  • Anonym (XXX)
    molly50 skrev 2024-03-04 14:05:40 följande:
    Att få veta at ens partner har ljugit och mörkat saker under flera år kan göra att det känns som att man har blivit blåst på flera år.
    Lögnerna och sveket kan såra mer än otroheten i sig.
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-04 13:10:01 följande:
    För att det är onödigt. Det skulle säkert bli ett obehagligt bråk just då. Varför utsätta sig för det, när man bara kan låtsas som att det regnar?
    För att hon vill ge honom en chans att själv få välja om han vill fortsätta förhållandet eller inte?
    Men - det är väl klart att man alltid gör det som är bäst för en själv? Ni är inte kloka här!
  • Anonym (Vid sidan om (Man))

Jag har själv varit otrogen i tidigare förhållande utan att berätta det. Hon fick aldrig reda på att det hade hänt. I och med att hon aldrig fått veta detta så har hon inte heller behövt tänka på det, bearbeta det eller allt vad alla säger händer när man får reda på det.

Vi är inte längre ett par då vi skiljdes åt några år senare, att vi skiljde oss berodde på andra saker än det sexuella...

Så berätta inte är mitt råd, det blir bara värre för alla.

Det är inget lagbrott att ha sex med någon annan som vill det, däremot så anses det vara omoraliskt. Som tur är har vi ingen moralpolis så som de har i tex. Iran.

Ps. det finns de som vill lätta sitt hjärta för alla möjliga saker, men då får man också ta konsekvenserna

• molly50
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-04 14:08:10 följande:
    Men - det är väl klart att man alltid gör det som är bäst för en själv? Ni är inte kloka här!
    Om man alltid bara ska se till vad som är bäst för en själv så ska man kanske inte inleda ett förhållande med någon överhuvudtaget,utan leva som singel.

Att inleda ett förhållande men fortsätta leva som när man var singel och bara tänka på sig själv är det som är konstigt,om du frågar mig.
  • Anonym (Krkf)
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-04 14:08:10 följande:
    Nej man brukar tänka även på andra, om man har något vett innanför pannbenet. Än bara tänka på sig själv 
  • Anonym (Krkf)
    Anonym (Vid sidan om (Man)) skrev 2024-03-04 14:15:28 följande:

Jag har själv varit otrogen i tidigare förhållande utan att berätta det. Hon fick aldrig reda på att det hade hänt. I och med att hon aldrig fått veta detta så har hon inte heller behövt tänka på det, bearbeta det eller allt vad alla säger händer när man får reda på det.

Vi är inte längre ett par då vi skiljdes åt några år senare, att vi skiljde oss berodde på andra saker än det sexuella...

Det är inget lagbrott att ha sex med någon annan som vill det, däremot så anses det vara omoraliskt. Som tur är har vi ingen moralpolis så som de har i tex. Iran.

Ps. det finns de som vill lätta sitt hjärta för alla möjliga saker, men då får man också ta konsekvenserna

Hemskt 
  • molly50
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-04 14:06:19 följande:
    Men nu är det ju inte vad som är bäst för HONOM som vi ska avgöra här. Utan vi ska hjälpa TS, så att det blir så bra som möjligt för henne. Inte ge henne råd som potentiellt kan förstöra hennes liv. Om man inte vill hjälpa en trådstartare, så anser jag att det är bättre att inte skriva något i tråden alls. 
    Hon har själv försatt sig i den situationen.
    Hennes partner har det inte.
    Hans liv kan också potentiellt förstöras om han får veta att hon har ljugit om sin otrohet.
    Kanske genom att få veta på omvägar. 
    Men det kanske är helt ok,enligt dig?
  • Anonym (typ så)
    Anonym (Vid sidan om (Man)) skrev 2024-03-04 14:15:28 följande:

Ja och det var ju såklart bara för hennes skull du inte berättade, det hade såklart ingenting med att du skulle slippa få skit för det att göra.... så jätte jätte snällt av dig.... en riktigt hjälte {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Vid sidan om (Man))
    Anonym (typ så) skrev 2024-03-04 14:27:09 följande:
    Ja och det var ju såklart bara för hennes skull du inte berättade, det hade såklart ingenting med att du skulle slippa få skit för det att göra.... så jätte jätte snällt av dig.... en riktigt hjälte {#emotions_dlg.flower}
    Ja var det inte snällt...
    Jag måste nog tala om för dig att svaret till dig är ironi, för jag känner att d väljer att misstolka allt så som djävulen läser bibeln...

Så klart var det för att jag inte vill ha bråk och allt det där i förhållandet...

Nu återstår en sak och det är att se hur många gånger jag blir nedsablad för det här SkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattande
Svar på tråden Ångrar min otrohet