• Anonym (Hmm)

Ångrar min otrohet

Jag har varit otrogen mot min parter. det hände för några veckor sedan. Det var absolut inte planerat och nu i efterhand väldigt konstigt att det ens hände. Inte någon person jag känner attraktion till alls. Vi var ute och festade och jag följe med honom hem. Jag har nu sån fruktansvärd ångest över detta att jag inte vet vad jag ska ta mig till. jag har inte berättat detta för min parter och han verkar inte ha någon misstänkte om att detta hänt heller. Var väldigt berusad och har mycket minnesluckor från kvällen men jag förstod vad som hänt på morgonen när jag vaknade och jag var i chock. Känner mig otroligt äcklig. Någon som varit i liknade situation? Jag har bestämt mig för att inte berätta för övrigt. Det hade sårat alldeles för mycket?

• Svar på tråden Ångrar min otrohet
  • Core

Ta bort den moraliska aspekten i att berätta eller ej. Jag var otrogen en gång i en tidigare relation, det var ett hästhuvud jag inte ville bära med mig genom livet, vilket man på olika sätt gör när man mörkar, så jag sa som det var.

Jag är helt övertygad om att de flesta skulle hemsökas av det under hela relationen, och att det är något som potentiellt skulle kunna rasera en framtid ihop. 

Säg att jag fick veta att min fru var otrogen för tre år sedan, att han kontaktar mig eller liknande. Jag hade ledig för mitt liv valt att leva vidare med henne. Hade hon själv gjort bekännelsen när det hände försvinner såklart en del av tilliten, men chansen att jag skulle ge det ett nytt försök hade ju varit betydligt större

• Anonym (Km)

Håller med ang:
    -se över dina alkoholvanor 
    -kolla så att du inte har könsjukdomar 
    -funder på om du kan blivit drogad.

fundera också på hur du kom hem till han, varför ?följde du men en kille hem? ? Det är ju så tjejer uttrycker sig när dom har knullat med ngn. Eller var din tanke att kolla på TV? Eller var det så illa att du faktiskt inte viste var du var ? Återigen , blev du drogad?

• Anonym (Hmm)

Jag frågade mina väninnor jag var med tidigare och vi var ett gäng som gick till honom för efterfest. Har inget minne av att jag tagit något men mycket oklart

• Um Hamza
    Anonym (Hmm) skrev 2024-02-28 22:46:45 följande:

Nej det minns jag inte. Jag frågade honom på morgonen om vi hade haft sex och då svarade han ja men att jag hade viljat avbryta det vilket vi hade gjort. Känns inte som det spelar någon roll om jag gjorde ett aktivt val eller inte. Jag gjorde det ändå och jag är livrädd att min parter ska få reda på det för jag har ingen aning om vad jag ska säga till mitt försvar

Jag tycker han skulle gjort bedömningen att du var alldeles för full för detta. Han måste själv varit mycket nyktrare för annars hade inget sex blivit av. Då hade ni båda däckat.. Han har haft ett väldigt dåligt omdöme här och kan ha gjort sig skyldig till brott. Varför en massa tummar ned på mig? Det är en relevant fråga.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-02-29 20:45:38 följande:

Jag frågade mina väninnor jag var med tidigare och vi var ett gäng som gick till honom för efterfest. Har inget minne av att jag tagit något men mycket oklart

Och dina väninnor gick hem till sig och lämnade dig ensam kvar?
    Om inte...då finns det fler som känner till, och stor risk att det kommer fram.
    Herregud, visa sådan respekt och göra slut med din partner, om du nu inte har tillräcklig självkänsla att ta fullt ansvar för vad du gjort.
  • Anonym (XXX)

Det är väl klart att du inte ska berätta. Lika självklart som att man inte går till polisen och anger sig själv, om man begått ett brott. Varför skulle man dra på sig problem och bråk i onödan? Glöm det och gå vidare. 

...det finns dock ett undantag, och det är om du har blivit med barn. För då måste du testa faderskapet, och erkänna om det inte är din sambo som är fadern. Det skadar för många människor om du inte gör det, och inte bara nu utan även fram i generationerna om arv går till fel person och liknande.

• Anonym (XXX)
    Anonym (Krkf) skrev 2024-02-28 22:46:13 följande:

Sårar desto mer att inte få veta. Luras o inte ens ha en möjlighet att välja själv 

Men om han aldrig får veta det så blir han ju inte sårad heller. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (typ så) skrev 2024-02-29 17:35:07 följande:
    Du tror inte att det är 100 ggr mer sårande att utöver att din partner varit otrogen så blåste personen sen dessutom dig på X antal år av ditt liv genom att undanhålla sin otrohet för dig för att själv slippa lindrigt undan?

Hade du själv uppskattat att bli manipulerad att vara kvar i en relation du annars valt bort genom att man undanhöll sanningen för dig?

Vilket av dessa två han tycker är bättre/sämre borde vara HANS val att göra.
    Fast du har någon konstig hang-up på otrohet. Det är inte många människor som skulle reagera så starkt, att de skulle mena att de "blivit bestulna" på ett antal år, på grund av att maken eller frun har haft ett fylleknull med någon annan. Och ju fler år som har gått, desto mera vatten under broarna är det ju. Du projicerar dina egna känslor i sådana här trådar. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Gg) skrev 2024-03-01 03:25:56 följande:
    Vem är det som sagt det?
    Vem har sagt motsatsen? Någon kan kanske göra en poll här på Familjeliv? Glad
  • Anonym (FYI)
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-01 02:28:07 följande:
    Fast du har någon konstig hang-up på otrohet. Det är inte många människor som skulle reagera så starkt, att de skulle mena att de "blivit bestulna" på ett antal år, på grund av att maken eller frun har haft ett fylleknull med någon annan. Och ju fler år som har gått, desto mera vatten under broarna är det ju. Du projicerar dina egna känslor i sådana här trådar. 
    I.s.f är det ju inga problem att berätta?
    Och kom inte med att det är "för att skydda sin partner". Enda anledningen är för att skydda sig själv.
Svar på tråden Ångrar min otrohet