Ångrar min otrohet
Att inte berätta, eller att fortsätta relationen som om inget hänt, har inget med omsorgen till partnerns känslor att göra. Det är enbart själviskt.
Att inte berätta, eller att fortsätta relationen som om inget hänt, har inget med omsorgen till partnerns känslor att göra. Det är enbart själviskt.
Om du älskar och respekterar honom så är det klart att du ska berätta så han själv kan få välja vad han vill göra av det. Eller så kan du fega och hålla tyst för att slippa få skit för det men då blåser du honom bara ytterligare och manipulerar honom att vara kvar i en relation han kanske inte valt om han fått välja själv.
I grunden handlar det om vilken slags människa du vill vara, ärlig och osjälvisk eller falsk och egoistisk. Dina val kommer avgöra vilken av dessa du valt att vara.
Jag har bestämt mig för att inte berätta för övrigt. Det hade sårat alldeles för mycket?
Jag har själv varit otrogen i tidigare förhållande utan att berätta det. Hon fick aldrig reda på att det hade hänt. I och med att hon aldrig fått veta detta så har hon inte heller behövt tänka på det, bearbeta det eller allt vad alla säger händer när man får reda på det.
Vi är inte längre ett par då vi skiljdes åt några år senare, att vi skiljde oss berodde på andra saker än det sexuella...
Så berätta inte är mitt råd, det blir bara värre för alla.
Det är inget lagbrott att ha sex med någon annan som vill det, däremot så anses det vara omoraliskt. Som tur är har vi ingen moralpolis så som de har i tex. Iran.
Ps. det finns de som vill lätta sitt hjärta för alla möjliga saker, men då får man också ta konsekvenserna