• Anonym (Ro)

Dubbelliv - era erfarenheter?

Ni som valt att stanna i en icke fungerande relation av olika anledningar men istället för att lämna har ni valt att distrahera er genom en att leva lite dubbelliv där ni leker av er på sidan diskret? Vad är era erfarenheter av detta? Hur länge? Separerade ni tillslut? Moraltanter undanbedes i denna tråd. Söker endast svar från de som valt denna typ av väg i en relation. Hiss eller diss? Ångrar ni er?

• Svar på tråden Dubbelliv - era erfarenheter?
  • Anonym (Marstrand)
    Anonym (sådär) skrev 2024-03-04 14:23:06 följande:
    Allt är inte svart eller vill men allt är inte grått helt, vissa saker är svarta eller vita och det vet ju otrogna skithögar mycket väl , det är ju precis därför de inte vill berätta för sin partner, för de vet ju mycket väl att deras "aktiviteter" är så svarta de kan bli och något deras partner aldrig skulle acceptera.
    Siffran på hur många som stannar efter en otrohet varierar mycket, har sett allt från 16% till 65%. Så "aldrig acceptera"?
    Det kanske är sant för dig personligen men för många blir det uppenbarligen inte så ens med fakta på bordet. Och då är skillnaden mellan bekännelse och tystnad bara en helsickes massa bråkande till ingen nytta.

En god andel hinner förmodligen tröttna på sin extra tilldelning och bara avvecklar innan avslöjande. 
  • Anonym (Mmmm)

Mina erfarenheter är att ca 95% av de upptagna män jag möter är flörtiga, apropå dubbelliv. Skulle nästan säga att de upptagna männen är mer flörtiga än singlarna. Sedan tror jag inte de flesta skulle göra något mer allvarligt, men man vet ju aldrig...

• RekoGiftman
    Anonym (Lisa) skrev 2024-02-23 22:54:30 följande:
    Jag har haft flera yngre älskare vid sidan om mitt äktenskap under flera år.
    Jag har bara bra erfarenheter av att ha älskare.På alla möjliga sätt..
    Ibörjan visste inte min man någonting alls..För jag berättade inte, men för ca 2 år sen så berättade jag..
    Att jag varit med andra och ville fortsätta med det, men att jag ändå ville fortsätta vara gift med honom, att jag tycker det var helt ok om han också var med någon vid sidan om.
    Men han ville inte lyssna! Han sa bara att han inte vill veta om jag är med någon annan..

Så numera säger jag ingenting.. Är han med någon annan så är det helt ok för min del..Vare sig han berättar om det eller inte!

Jag äger inte min man och han äger inte mig och svartsjuka är det värsta både jag o min man vet..
    Hellre är jag med en man som är otrogen än med en man som är sjukligt svartsjuk! Och jag vet att min man tycker detsamma och inte vill ha en svartsjuk fru. 

Och dom flesta otroheter kommer aldrig någonsin komma fram ens..Om man inte VILL att partnern ska veta eller om man inte berättar om det själv som jag gjorde.

Så att vissa här säger sig "veta" att just deras partner inte är otrogen låter väldigt naivt..av en som själv varit otrogen under flera år utan att bli påkommen..

Tänker så  himla like dig i flera avseenden. Jag har dock inte tagit steget att vara med någon annan. Vill du skriva lite i meddelanden hade jag varit tacksam för att kunna ställa lite frågor och få tips/ideer om tankar och skuldkänslor som kommer upp?. 

mvh

• Anonym (Klurigt)

Apropå ovanstående citerade inlägg.

Jag skulle kunna leva med att min fru låg med andra och berättade om det.(då skulle vi inte definiera det som otrohet)

Jag skulle också kunna leva med att inte veta någonting alls. (detta skulle vara otrohet men det jag inte vet mår jag inte dåligt av, så länge det inte påverkar vårt sexliv negativt).

Men mellantinget - att veta att det pågår men inte kunna prata om det, det vet jag inte om jag skulle klara.

Villkoren skulle såklart också vara ömsesidiga.

Otrohet och sex med andra har varit på tapeten pga mindre snedsteg tidigare, men min fru skulle inte vara okej med något av ovanstående, så jag får behålla det som fantasi bara.

• Anonym (sådär)
    Anonym (Marstrand) skrev 2024-03-04 21:59:52 följande:
    Siffran på hur många som stannar efter en otrohet varierar mycket, har sett allt från 16% till 65%. Så "aldrig acceptera"?
    Det kanske är sant för dig personligen men för många blir det uppenbarligen inte så ens med fakta på bordet. Och då är skillnaden mellan bekännelse och tystnad bara en helsickes massa bråkande till ingen nytta.

En god andel hinner förmodligen tröttna på sin extra tilldelning och bara avvecklar innan avslöjande. 
    De som stannar, tror du de stannar om de tror att du kommer fortsätta bete dig som ett svin, eller stannar de mot att du ger fan i att bete dig som ett svin?

Om villkoren för att personen stannar är att du ger fan i att bete dig som ett svin, är inte det då detsamma som att INTE acceptera att du beter dig som ett svin?

Dina bortförklaringar är oerhört patetiska, du vet mycket väl att din partner inte accepterar det du håller på med och det är den ENDA anledningen till att du inte vill att hen får reda på det, resten är bara en massa BS för att försöka övertyga dig själv om att du inte alls beter dig som ett svin mot din partner och att du bara gör alla en tjänst genom att ljuga och manipulera.

För dig är det säkert "onödigt" bråk för det passar ju dig fint att ingen får reda på nåt, för din partner är dessa "bråk" däremot en nödvändighet om hen ska få en chans att själv välja om hen vill fortsätta leva med en skithög.
  • Anonym (Livet och kärleken)
    Anonym (sådär) skrev 2024-03-05 11:25:49 följande:
    De som stannar, tror du de stannar om de tror att du kommer fortsätta bete dig som ett svin, eller stannar de mot att du ger fan i att bete dig som ett svin?

Om villkoren för att personen stannar är att du ger fan i att bete dig som ett svin, är inte det då detsamma som att INTE acceptera att du beter dig som ett svin?

Dina bortförklaringar är oerhört patetiska, du vet mycket väl att din partner inte accepterar det du håller på med och det är den ENDA anledningen till att du inte vill att hen får reda på det, resten är bara en massa BS för att försöka övertyga dig själv om att du inte alls beter dig som ett svin mot din partner och att du bara gör alla en tjänst genom att ljuga och manipulera.

För dig är det säkert "onödigt" bråk för det passar ju dig fint att ingen får reda på nåt, för din partner är dessa "bråk" däremot en nödvändighet om hen ska få en chans att själv välja om hen vill fortsätta leva med en skithög.
    Återigen ett inlägg som faller helt platt eftersom det enbart utgår från de handlingar som blir kända.

Men hur kan du veta något om hur många som stannar efter alla de otroheter som för alltid förblir okända?
    Hur ska man kunna diskutera procentsiffror gällande alla de handlingar som aldrig kommer fram?

Fakta är ju att den ena parten kan aldrig känna några svåra känslor, kan aldrig  känna ett behov av att döma sin partner som ett svin, när den inte vet något.
    Det uppstår ingen frågeställning om att lämna eller stanna, det finns ingen tanke om att sluta eller fortsätta ett beteende eller begå en handling, det finns inte ens en tanke på att ställa några villkor, det finns inget för ena parten att förhålla sig till, inget behov att känna några känslor, ingen fundering om att acceptera eller inte acceptera något, ingen bär några känslor om att någon beter sig svinaktigt, det finns inga tankar om ifall någon ljugit eller manipulerat, det finns inga diskussioner eller bråk, det finns ingen valsituation, inget behov av att fatta ett svårt beslut om att välja det ena eller det andra, inget behov att fundera på hur hen vill fortsätta leva sitt liv, inga som helst känslor om någon skithög.

Det man inte vet mår man inte ont av.

Alla dina argument, alla dina hemska uttryck, alla dina fula ord,
    allt det negativa som du känner ett personligt behov av att vräka ur dig,
    precis allt faller helt platt och saknar all betydelse i alla de fall där handlingen förblir okänd.

När ska du klara att ta in och fatta att det i verkligheten och rent sakligt finns två helt skilda situationer.
    Den ena att handlingen blir känd (den som du älskar att alltid utgå ifrån som din egen enda sanning),
    och en uppenbar sanning att många handlingar inte blir kända.

Så länge du inte ens klarar att skilja på dessa två så är det helt meningslöst att du fortsätter vräka ur dig och vara oförskämd mot andra medlemmar och ingen som helst mening att du fortsätter döma och fördöma andra medlemmar.
    Du saknar helt och hållet grund för dina fördömanden när du inte ens klarar att ta in dessa två enkla skillnader.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Livet och kärleken) skrev 2024-03-05 15:00:30 följande:
    Återigen ett inlägg som faller helt platt eftersom det enbart utgår från de handlingar som blir kända.

Men hur kan du veta något om hur många som stannar efter alla de otroheter som för alltid förblir okända?
    Hur ska man kunna diskutera procentsiffror gällande alla de handlingar som aldrig kommer fram?

Fakta är ju att den ena parten kan aldrig känna några svåra känslor, kan aldrig  känna ett behov av att döma sin partner som ett svin, när den inte vet något.
    Det uppstår ingen frågeställning om att lämna eller stanna, det finns ingen tanke om att sluta eller fortsätta ett beteende eller begå en handling, det finns inte ens en tanke på att ställa några villkor, det finns inget för ena parten att förhålla sig till, inget behov att känna några känslor, ingen fundering om att acceptera eller inte acceptera något, ingen bär några känslor om att någon beter sig svinaktigt, det finns inga tankar om ifall någon ljugit eller manipulerat, det finns inga diskussioner eller bråk, det finns ingen valsituation, inget behov av att fatta ett svårt beslut om att välja det ena eller det andra, inget behov att fundera på hur hen vill fortsätta leva sitt liv, inga som helst känslor om någon skithög.

Det man inte vet mår man inte ont av.

Alla dina argument, alla dina hemska uttryck, alla dina fula ord,
    allt det negativa som du känner ett personligt behov av att vräka ur dig,
    precis allt faller helt platt och saknar all betydelse i alla de fall där handlingen förblir okänd.

När ska du klara att ta in och fatta att det i verkligheten och rent sakligt finns två helt skilda situationer.
    Den ena att handlingen blir känd (den som du älskar att alltid utgå ifrån som din egen enda sanning),
    och en uppenbar sanning att många handlingar inte blir kända.

Så länge du inte ens klarar att skilja på dessa två så är det helt meningslöst att du fortsätter vräka ur dig och vara oförskämd mot andra medlemmar och ingen som helst mening att du fortsätter döma och fördöma andra medlemmar.
    Du saknar helt och hållet grund för dina fördömanden när du inte ens klarar att ta in dessa två enkla skillnader.
    Vi har alla förstått att du tycker det är helt ok att manipulera andra människor att vara kvar i en relation med dig genom att undanhålla sanningen för dem.

Vi har även förstått att du inte verkar fatta tycka det är ok att lura och manipulera andra människor är helt ok är ett väldigt sjukt sätt att resonera som man oftast ser hos människor med grava störningar och ett väldigt sjukt förhållningssätt till ärlighet och relationer.

Så länge du inte kan stå för dina åsikter inför din partner så är det meningslöst att du sitter här och försöker försöker rättfärdiga dem eftersom det är ju uppenbart för alla att dina argument är så totalt värdelösa att de inte tål att sättas på prov, för om du nu är en sån hjälte som bara göra saker som är bra för alla så hade det inte funnits någon anledning att undanhålla det för din partner.

Dina argument är helt enkelt en studie i självbedrägeri som du förhoppningsvis kommer märka när din partner får reda på det vilket jag hoppas blir så snart som möjligt. Det skulle vara ett sant nöje att se dig försöka köra med alla argument du kör med här inför din partner Flört
    Anonym (sådär) skrev 2024-03-05 15:49:45 följande:
    Vi har alla förstått att du tycker det är helt ok att manipulera andra människor att vara kvar i en relation med dig genom att undanhålla sanningen för dem.

Vi har även förstått att du inte verkar fatta tycka det är ok att lura och manipulera andra människor är helt ok är ett väldigt sjukt sätt att resonera som man oftast ser hos människor med grava störningar och ett väldigt sjukt förhållningssätt till ärlighet och relationer.

Så länge du inte kan stå för dina åsikter inför din partner så är det meningslöst att du sitter här och försöker försöker rättfärdiga dem eftersom det är ju uppenbart för alla att dina argument är så totalt värdelösa att de inte tål att sättas på prov, för om du nu är en sån hjälte som bara göra saker som är bra för alla så hade det inte funnits någon anledning att undanhålla det för din partner.

Dina argument är helt enkelt en studie i självbedrägeri som du förhoppningsvis kommer märka när din partner får reda på det vilket jag hoppas blir så snart som möjligt. Det skulle vara ett sant nöje att se dig försöka köra med alla argument du kör med här inför din partner Flört
    Varför skriver du "vi" när du menar jag? Eller erkänner du här att du skriver under flera inlogg?

• Anonym (sådär)
    Anonym (Livet och kärleken) skrev 2024-03-05 16:28:39 följande:
    Varför skriver du "vi" när du menar jag? Eller erkänner du här att du skriver under flera inlogg?

Du ser väl själv att det är fler än jag som inte håller med dig om ditt sjuka sätt att resonera? 

Det är snarare du som låtsas inte fatta att medvetet se till att handlingarna förblir okända är manipulation. Och ja vi har nog alla fattat varför Drömmer 
    Anonym (sådär) skrev 2024-03-05 16:43:11 följande:
    Du ser väl själv att det är fler än jag som inte håller med dig om ditt sjuka sätt att resonera? 

Det är snarare du som låtsas inte fatta att medvetet se till att handlingarna förblir okända är manipulation. Och ja vi har nog alla fattat varför Drömmer 
    erkänner du här att du skriver under flera inlogg?
Svar på tråden Dubbelliv - era erfarenheter?