• Anonym (Ro)

Dubbelliv - era erfarenheter?

Ni som valt att stanna i en icke fungerande relation av olika anledningar men istället för att lämna har ni valt att distrahera er genom en att leva lite dubbelliv där ni leker av er på sidan diskret? Vad är era erfarenheter av detta? Hur länge? Separerade ni tillslut? Moraltanter undanbedes i denna tråd. Söker endast svar från de som valt denna typ av väg i en relation. Hiss eller diss? Ångrar ni er?

• Svar på tråden Dubbelliv - era erfarenheter?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Livet och kärleken) skrev 2024-03-05 16:53:18 följande:
    erkänner du här att du skriver under flera inlogg?
    Wow, så nu ska du börja köra med det argumentet istället. Det är helt omöjligt att flera kan tycka dina inlägg är sjuka, utan det handlar såklart om en person som skriver med flera nicknames. Ditt sätt att argumentera är lika falskt som det du argumenterar för.

Nope jag skriver inte med flera nicks, alla är inte lika falska och manipulativa som du är vet du Flört
  • Anonym (Äga)
    Anonym (sådär) skrev 2024-03-05 17:05:33 följande:
    Wow, så nu ska du börja köra med det argumentet istället. Det är helt omöjligt att flera kan tycka dina inlägg är sjuka, utan det handlar såklart om en person som skriver med flera nicknames. Ditt sätt att argumentera är lika falskt som det du argumenterar för.

Nope jag skriver inte med flera nicks, alla är inte lika falska och manipulativa som du är vet du Flört
    Jag VET att du skriver under flera nick och inlogg. Jag arbetar med språk och stil hela dagarna, och jag ser sådant. Ja, förutom innehållet i dina inlägg, då. 
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Äga) skrev 2024-03-05 17:30:52 följande:
    Jag VET att du skriver under flera nick och inlogg. Jag arbetar med språk och stil hela dagarna, och jag ser sådant. Ja, förutom innehållet i dina inlägg, då. 
    Jasså säger du det, va bra, citera gärna vilka inlägg jag har skrivit under flera nicknames så ska vi se om du har rätt.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Äga) skrev 2024-03-05 17:30:52 följande:

Och när vi ändå slänger ur oss anklagelser så... jag tror du och  "Livet och kärleken" är samma person Flört
  • Anonym (Äga)
    Anonym (sådär) skrev 2024-03-05 17:47:17 följande:

Och när vi ändå slänger ur oss anklagelser så... jag tror du och  "Livet och kärleken" är samma person Flört
    Fel!
  • Anonym (Livet och kärleken)
    Anonym (sådär) skrev 2024-03-05 16:43:11 följande:
    att medvetet se till att handlingarna förblir okända är manipulation

Du vet uppenbarligen inte vad ordet "manipulation" betyder och du verkar inte kapabel att förstå dess innebörd. 
    Om du inte förstår ordets innebörd så bör du ju inte använda det ordet.

Jag tror att jag har försökt hjälpa dig med detta förut? Men av vänlighet, även om du tyvärr inte verkar mottaglig ens för relativt enkel kunskap, så försöker jag igen:

Manipulation innebär att i någon mening ändra tillståndet i ett system.

Ordet har i sig ingen värdeladdning.

Men brukar ibland endast syfta på dess negativa innebörd, vilket alltså inte är korrekt.
    Notera att tröst, uppmuntran och beröm kan ses som positiva exempel på manipulation, som är försök att påverka en person att må bättre.

Läs följande noga så kanske det blir enklare för dig att förstå:
    Manipulation är något de flesta ägnar sig åt, medvetet eller omedvetet.
    Exempel på manipulation:
    Barnet som berömmer sina föräldrar innan det ber om något,
    eller mannen/kvinnan som förför sin motpart.
    Manipulation är ett sätt att försöka få sin vilja igenom - i gott eller ont syfte. 
       Wikipedia

• Anonym (sådär)
    Anonym (Livet och kärleken) skrev 2024-03-05 21:09:48 följande:

Du vet uppenbarligen inte vad ordet "manipulation" betyder och du verkar inte kapabel att förstå dess innebörd. 

Jag tror att jag har försökt hjälpa dig med detta förut? Men av vänlighet, även om du tyvärr inte verkar mottaglig ens för relativt enkel kunskap, så försöker jag igen:

Manipulation innebär att i någon mening ändra tillståndet i ett system.

Men brukar ibland endast syfta på dess negativa innebörd, vilket alltså inte är korrekt.
    Notera att tröst, uppmuntran och beröm kan ses som positiva exempel på manipulation, som är försök att påverka en person att må bättre.

Läs följande noga så kanske det blir enklare för dig att förstå:
    Manipulation är något de flesta ägnar sig åt, medvetet eller omedvetet.
    Exempel på manipulation:
    Barnet som berömmer sina föräldrar innan det ber om något,
    eller mannen/kvinnan som förför sin motpart.
    Manipulation är ett sätt att försöka få sin vilja igenom - i gott eller ont syfte. 
       Wikipedia

Precis värdeladdning, dvs hur man värderar manipulation, men det fråntar ju inte att manipulationen i sig skett.

Summa summarum, att du ser till att din partner är kvar i en relation med dig trotts att du är otrogen genom att undanhålla sanningen för henne ÄR solklar manipulation. Att du sen VÄRDERAR det som positivt eftersom du har extremt sjuka värderingar och är för feg för att stå för dina handlingar och är en helt annan sak.
    Anonym (sådär) skrev 2024-03-07 15:28:29 följande:
    Precis värdeladdning, dvs hur man värderar manipulation, men det fråntar ju inte att manipulationen i sig skett.

Summa summarum, att du ser till att din partner är kvar i en relation med dig trotts att du är otrogen genom att undanhålla sanningen för henne ÄR solklar manipulation. Att du sen VÄRDERAR det som positivt eftersom du har extremt sjuka värderingar och är för feg för att stå för dina handlingar och är en helt annan sak.
    Du verkar inte ens fatta det allra enklaste?

• Anonym (Mannen)
    Anonym (Mmmm) skrev 2024-03-04 22:38:14 följande:

Mina erfarenheter är att ca 95% av de upptagna män jag möter är flörtiga, apropå dubbelliv. Skulle nästan säga att de upptagna männen är mer flörtiga än singlarna. Sedan tror jag inte de flesta skulle göra något mer allvarligt, men man vet ju aldrig...

Upptagna män tenderar att vara mer självsäkra. De har ju ofta sitt på det torra. Men de glömmer också bort att kvinnor kan skvallra. Råkade själv flirta med en tjej som sedan visade sig vara min ex sambos gamla klasskamrat. Det var inte så roligt.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Livet och kärleken) skrev 2024-03-08 10:12:15 följande:
    Du verkar inte ens fatta det allra enklaste?

Och du verkar inte kunna fatta skillnaden mellan en saks existens och hur man värderar saken. För att du ska kunna värdera något så måste ju det existera. Så genom att skriva "värdeladdning" så bekräftar ju du redan där dess existens.

Och sen sitter du och snackar om att andra inte förstår....att du själv inte fattar hur jäkla irrationellt och löjligt det är är ju fenomenalt Tomte
    Anonym (sådär) skrev 2024-03-08 15:00:05 följande:
    Och du verkar inte kunna fatta skillnaden mellan en saks existens och hur man värderar saken. För att du ska kunna värdera något så måste ju det existera. Så genom att skriva "värdeladdning" så bekräftar ju du redan där dess existens.

Och sen sitter du och snackar om att andra inte förstår....att du själv inte fattar hur jäkla irrationellt och löjligt det är är ju fenomenalt Tomte
    Du får försöka hitta på vilka bortförklaringar du vill, men du framstår bara ännu mera pinsam för varje försök.

Fortfarande gäller att:
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Livet och kärleken) skrev 2024-03-08 15:24:41 följande:
    Du får försöka hitta på vilka bortförklaringar du vill, men du framstår bara ännu mera pinsam för varje försök.

Fortfarande gäller att:
    Och så mer skitsnack utan någon som helst bäring.... förklara gärna hur du ska kunna värdera något som inte existerar? 

Finns ju inte ett uns av saklighet i ditt resonemang, det är som vanligt inget annat än ren BS.
  • Anonym (Niels)

Jag hade idag en bra eftermiddag på Scandic Hotell. Vi var båda på konferens idag. Eller i ena fallet var det ett seminarium. Hon var med på första timmen.
    Vi träffas 1-2 gånger i månaden och tankar för att kunna leva vidare med basfamiljen.
    Vi har dock gjort klart att detta är endast en fysisk fling.

• Anonym (sådär)
    Anonym (Livet och kärleken) skrev 2024-03-08 15:24:41 följande:

Fortfarande gäller att:
    Ser att du kör med ditt vanliga skitsnack, hittar på egna definitioner och gnäller som om att andra inte förstår eller saknar kunskap kring dina påhittade alster.

Ditt sätt att argumentera är lika falskt som det du argumenterar för.

Men fortfarande gäller en och samma sak. Du vet redan att dina argument inte är värda ett skit eftersom du inte vågar sätta dem på prov med din partner Flört
  • Anonym (GG)

Dubbelliv kan innebära att man kan vara sig själv för en stund. I en lång relation tilldelas man ibland roller som man inte riktigt trivs med. 

Det behöver inte vara otrohet utan kan vara andra typer av relationer.  

Anonym (sådär) skrev 2024-03-11 18:35:42 följande:
    Ser att du kör med ditt vanliga skitsnack, hittar på egna definitioner och gnäller som om att andra inte förstår eller saknar kunskap kring dina påhittade alster.

Ditt sätt att argumentera är lika falskt som det du argumenterar för.

Men fortfarande gäller en och samma sak. Du vet redan att dina argument inte är värda ett skit eftersom du inte vågar sätta dem på prov med din partner Flört
    Sakfel av dig. Igen. Som vanligt.

Jag har inte alls hittat på någon egen definition om vad ordet betyder utan jag använde Wikipedia.

Men jag har också sett, vid en snabb och mycket enkel googling, att det finns många minst lika bra förklaringar.
    Så du kan själv välja bland olika förklaringar och läsa på för att själv åtminstone försöka lära dig vad ordet betyder och vilken innebörd det har.

Detta har alltså ingenting att göra med att jag skulle ha hittat på någon egen definition.

Svar på tråden Dubbelliv - era erfarenheter?