• Anonym (Ro)

Dubbelliv - era erfarenheter?

Ni som valt att stanna i en icke fungerande relation av olika anledningar men istället för att lämna har ni valt att distrahera er genom en att leva lite dubbelliv där ni leker av er på sidan diskret? Vad är era erfarenheter av detta? Hur länge? Separerade ni tillslut? Moraltanter undanbedes i denna tråd. Söker endast svar från de som valt denna typ av väg i en relation. Hiss eller diss? Ångrar ni er?

• Svar på tråden Dubbelliv - era erfarenheter?
  • Anonym (GG)

Visst handlar dubbelliv om mycket annat än just sexuell otrohet i en relation.

Vi har sidor vi inte vill skylta med, inte ens de allra närmaste i våra liv känner till det, 

För att fatta mig kort så är det inte orimligt att tro att vi alla på sätt och vis lever ett dubbelliv.

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Ro) skrev 2024-02-26 19:02:56 följande:

Nu släpper vi allt tjafs och de som vill diskutera att otrohet är fel får gladeligen hoppa ur denna och skapa en egen tråd att diskutera i. 

Med dubbelliv så behöver det inte betyda att man har regelrätt samlag med andra än sin partner. Finns ju många sätt att göra leva lite utanför den traditionella ramen tänker jag. Jag har då noterat i min omgivning att det är många som verkar leva lite i gråzonen, är tex flörtiga  och har ett gott öga åt väster eller lite här och där. Vissa verkar njuta av det, hur de egentligen mår är såklart svårt att veta.. Jag tycker det känns som det är väldigt vanligt? 

Ja det håller jag med om är vanligt!  Jag har också märkt att det finns många som flörtar och har sig både IRL o online..

Även om deras partner inte gillar det dom gör så verkar dom tycka att så länge dom inte hoppar i säng med någon så har dom inte gjort något fel.

Var gränsen går beror ju på från par till par, hur man känner, osv så att dra en gräns vid enbart ditt eller datt blir ju också fel..

Många tycker fysisk otrohet är värre eller det värsta som kan hända, men det finns ju även människor som tycker det är ännu värre med emotionell otrohet..Där någon engagerar sig mer känslomässigt, osv..
  • Anonym (Ro)
    Anonym (GG) skrev 2024-02-27 00:29:59 följande:

Visst handlar dubbelliv om mycket annat än just sexuell otrohet i en relation.

Vi har sidor vi inte vill skylta med, inte ens de allra närmaste i våra liv känner till det, 

För att fatta mig kort så är det inte orimligt att tro att vi alla på sätt och vis lever ett dubbelliv.

Det menar jag inte heller. Många lever trogna.  Dubbelliv är ju den extrema ytterligheten, det finns ju en skala där emellan. Och många verkar röra sig en gråzon genom att ha en fling på jobbet, eller uppmuntra till flörtiga kontakter när man är ute och reser. Har tex noterat flera kompiskillgäng där respektiven där hemma är inget man pratar om öppet. Ofta är de flörtiga osv. Detta är ju inte regelrätt dubbelliv men det är ju något annat... 
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-02-26 18:08:56 följande:
    Du låter väldigt bitter! Och du verkar dessutom ha svårt att läsa.
    Kan du inte följa TS önskan om att låta bli att klaga på oss som är otrogna utan att bli så pass upprörd och spy galla så kanske du kan hoppa vidare till en Tråd där TS vill höra ditt gnäll lilla gumman.

Det låter som om du har stor egen erfarenhet av en man som är otrogen och beter sig manipulativt och svinaktigt mot dig.
    Och det låter som att du fick slut på sakliga argument och började i vanligt ordning prata person och "bitterhet" istället. Eller hur, lilla gumman?
  • Anonym (Använder ni hjärnan?)

Alltså alla som påstår att de älskar sin fru, barn, liv och familj... 

Hade ni varit ok med att era fruar hoppade i säng med andra män för att få sina fantasier uppfyllda? Jag menar, de älskar ju er men ni vill inte det de vill. 

Ni som nu har valt att leva dubbelliv... använder ni skydd? Och då menar jag ett enda skydd - kondom? För om ni inte gör det. Är ni medvetna om risken att smitta någon av era kvinnor med hpv virus och vad det innebär? Eller livmodershalscancer känns som en rolig grej att ge er partner i present (vilket HPV virus kan utvecklas till)? Och nej, vaccin är inte 100% skydd. 

Eller sträcker sig er egoism enbart till er egen tillfredställelse och behov?

Tänker ni på era barn?
    Vad hade de sagt om de de av en slump hade sett er med er älskarinna någonstans? Eller hört ett samtal eller sett ett mail/sms?
    Tänker ni på vilken sits de hamnar i om de skulle komma på att ni lever ett dubbelliv?

Och ni säger att ni älskar er familj... Det måste ju vara det största hyckleriet någonsin!

• Tyra myra

Det finns otaliga sätt att leva ett dubbelliv, otrohet är ocksä ett vitt begrepp,  man kan vara otrogen de värderingar man säger sig leva efter. men åter till dubbellivet.

Vi kan säga att vi lever ett dubbelliv om vi visar upp en annan sida på jobbet än vi gör hemma. På jobbet är man väldigt samvetsgrann  men  är en slarver hemma. 

Det finns många olika sätt och vis man kan leva ett dubbel liv inte minst gör vi det på nätet. Där kan vi visa upp en helt annan sida av oss än i verkligheten.

Varför gör vi då detta? .  Kanske är det ett andningshål när vi upplever att vi är inrutade och inte riktigt trivs i vår roll.

• Tyra myra

Till er alla som snöat in på otrohet för eller emot, Det finns sällan någon  förklaring till att vi gör som vi gör. Vi kan inte heller förklara varför vi känner som vi gör. Det är inte lätt att vara människa.
    Vi bombarderas av förklaringsmodeller för eller emot set en efter det andra. Det är svårt att navigera. Det enda som är säkert är att ingen av oss säkert vet hur vi kommer att reagera i en situation vi inte förut varit i.

• Anonym (Marstrand)
    Anonym (Använder ni hjärnan?) skrev 2024-02-29 15:17:20 följande:

Hade ni varit ok med att era fruar hoppade i säng med andra män för att få sina fantasier uppfyllda? Jag menar, de älskar ju er men ni vill inte det de vill. 

Ni som nu har valt att leva dubbelliv... använder ni skydd? Och då menar jag ett enda skydd - kondom? För om ni inte gör det. Är ni medvetna om risken att smitta någon av era kvinnor med hpv virus och vad det innebär? Eller livmodershalscancer känns som en rolig grej att ge er partner i present (vilket HPV virus kan utvecklas till)? Och nej, vaccin är inte 100% skydd. 

Tänker ni på era barn?
    Vad hade de sagt om de de av en slump hade sett er med er älskarinna någonstans? Eller hört ett samtal eller sett ett mail/sms?
    Tänker ni på vilken sits de hamnar i om de skulle komma på att ni lever ett dubbelliv?

Och ni säger att ni älskar er familj... Det måste ju vara det största hyckleriet någonsin!

Ja, jag hade varit okej med att min primära partner testade en annan om det fanns fantasier som jag inte kunde eller ville uppfylla, detta har jag även förmedlat. Jag hade blivit glad om det bara fanns ett intresse för något mer överhuvudtaget i den vägen.

Jag har inte hittat min extra kärlek på gatan utan vi är båda i fasta relationer sedan länge, vilket gör risken för sjukdomar minimal så länge inte våra respektive leker runt. Vi träffas sällan på samma ställe två gånger och alltid flera mil från där man har familj. Vi har en relation sedan tidigare som gör det fullt möjligt att äta lunch ihop någon gång även om man skulle stöta på bekanta och behöva presentera sig. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Använder ni hjärnan?) skrev 2024-02-29 15:17:20 följande:

Tänker ni på era barn?

+1
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Marstrand) skrev 2024-02-29 20:23:38 följande:
    Ja, jag hade varit okej med att min primära partner testade en annan om det fanns fantasier som jag inte kunde eller ville uppfylla, detta har jag även förmedlat. Jag hade blivit glad om det bara fanns ett intresse för något mer överhuvudtaget i den vägen.

Jag har inte hittat min extra kärlek på gatan utan vi är båda i fasta relationer sedan länge, vilket gör risken för sjukdomar minimal så länge inte våra respektive leker runt. Vi träffas sällan på samma ställe två gånger och alltid flera mil från där man har familj. Vi har en relation sedan tidigare som gör det fullt möjligt att äta lunch ihop någon gång även om man skulle stöta på bekanta och behöva presentera sig. 
    Alltså, du vet väl att vad DU tycker inte nödvändigtvis är vad din partner tycker va?

Så bara för att du skulle vara ok med att din partner knullar runt så betyder ju inte det att din partner per automatik är ok med att du gör det.

Att ni minimerar risken för sjukdomar är ju ren önsketänkande för ni verkar ju båda inte vara de mest ärliga människorna på planeten som utan problem ljuger för era partner så att ljuga för varandra borde ju inte vara något problem alls, och då är det ju inte alls så säkert att den andra bara knullar med dig, det kan ju lika väl vara 5 till och det lär ju hen berätta för dig lika lite som hen berättar det för sin partner.
Svar på tråden Dubbelliv - era erfarenheter?