Anonym (Ro) skrev 2024-02-26 19:02:56 följande:
Nu släpper vi allt tjafs och de som vill diskutera att otrohet är fel får gladeligen hoppa ur denna och skapa en egen tråd att diskutera i.
Med dubbelliv så behöver det inte betyda att man har regelrätt samlag med andra än sin partner. Finns ju många sätt att göra leva lite utanför den traditionella ramen tänker jag. Jag har då noterat i min omgivning att det är många som verkar leva lite i gråzonen, är tex flörtiga och har ett gott öga åt väster eller lite här och där. Vissa verkar njuta av det, hur de egentligen mår är såklart svårt att veta.. Jag tycker det känns som det är väldigt vanligt?
Ja det håller jag med om är vanligt! Jag har också märkt att det finns många som flörtar och har sig både IRL o online..
Även om deras partner inte gillar det dom gör så verkar dom tycka att så länge dom inte hoppar i säng med någon så har dom inte gjort något fel.
Var gränsen går beror ju på från par till par, hur man känner, osv så att dra en gräns vid enbart ditt eller datt blir ju också fel..
Många tycker fysisk otrohet är värre eller det värsta som kan hända, men det finns ju även människor som tycker det är ännu värre med emotionell otrohet..Där någon engagerar sig mer känslomässigt, osv..