Inlägg från: Anonym (Ro) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ro)

Dubbelliv - era erfarenheter?

Ni som valt att stanna i en icke fungerande relation av olika anledningar men istället för att lämna har ni valt att distrahera er genom en att leva lite dubbelliv där ni leker av er på sidan diskret? Vad är era erfarenheter av detta? Hur länge? Separerade ni tillslut? Moraltanter undanbedes i denna tråd. Söker endast svar från de som valt denna typ av väg i en relation. Hiss eller diss? Ångrar ni er?

• Svar på tråden Dubbelliv - era erfarenheter?
  • Anonym (Ro)

Det här inte en tråd som riktar sig till de som är emot otrohet, utan till dem som vill berätta sina erfarenheter och upplevelser av dubbelliv. Tack alla som delat sina erfarenheter. 

• Anonym (Ro)
    Anonym (U) skrev 2024-02-24 21:36:11 följande:

Du säger att denna tråd inte är till för dom som är emot otrohet utan för att läsa om andras erfarenheter. Vad är syftet med det? Är det för att du ska hitta fler anledningar till att tycka du gör rätt? För att hitta dom som tycker din vidriga handling är rätt? För att du innerst inne förstår att du sviker din fru? Eller är beror det på annat? 

När man skriver en sådan tråd så måste man räkna med att få kommentarer som inte känns positiva. 

Men varför svara du inte på frågan om vad du tror din fru skulle tycka om hon viste? Är det för jobbigt att tänka på att hon faktiskt skulle kunna bli väldigt sårad/känna sig sviken? Bara det att du "missar" den frågan bevisar att du innerst inne vet om hur fel du gör. 

Känns som att du är ute och cyklar med dina frågeställningar. Var har jag skrivit att jag är man? Var har jag skrivit att jag är otrogen? Var har jag skrivit att jag ens planerar att vara otrogen? Jag är kvinna och är trogen i min relation om det nu är relevant?. Jag är av olika anledningar nyfiken på att höra erfarenheter från de som valt denna typ av liv. Jag känner till många i samhället som lever lite utav dubbelliv men av naturliga orsaker så pratar man inte om det öppet, därav min trådstart. På forumet kan man berätta anonymt om sina upplevelser. Sjävklart är normen i vårt samhälle att man ska vara trogen, och sjävklart är det egentligen fel att leva dubbelliv. I min tråd behöver vi inte diskutera att det är fel, för det vet ju alla redan. I mina ögon blir det en ointressant diskussion. Jag tycker jag var tydlig med trådens syfte men det verkar vara svårt att hålla sig till topic och man är snabb på att dra felaktiga slutsatser. Trist men jag överlever ;)
  • Anonym (Ro)

Nu släpper vi allt tjafs och de som vill diskutera att otrohet är fel får gladeligen hoppa ur denna och skapa en egen tråd att diskutera i. 

Med dubbelliv så behöver det inte betyda att man har regelrätt samlag med andra än sin partner. Finns ju många sätt att göra leva lite utanför den traditionella ramen tänker jag. Jag har då noterat i min omgivning att det är många som verkar leva lite i gråzonen, är tex flörtiga  och har ett gott öga åt väster eller lite här och där. Vissa verkar njuta av det, hur de egentligen mår är såklart svårt att veta.. Jag tycker det känns som det är väldigt vanligt? 

• Anonym (Ro)
    Anonym (GG) skrev 2024-02-27 00:29:59 följande:

Visst handlar dubbelliv om mycket annat än just sexuell otrohet i en relation.

Vi har sidor vi inte vill skylta med, inte ens de allra närmaste i våra liv känner till det, 

För att fatta mig kort så är det inte orimligt att tro att vi alla på sätt och vis lever ett dubbelliv.

Det menar jag inte heller. Många lever trogna.  Dubbelliv är ju den extrema ytterligheten, det finns ju en skala där emellan. Och många verkar röra sig en gråzon genom att ha en fling på jobbet, eller uppmuntra till flörtiga kontakter när man är ute och reser. Har tex noterat flera kompiskillgäng där respektiven där hemma är inget man pratar om öppet. Ofta är de flörtiga osv. Detta är ju inte regelrätt dubbelliv men det är ju något annat... 
  • Anonym (Ro)
    Tyra myra skrev 2024-02-29 19:23:27 följande:

Det finns otaliga sätt att leva ett dubbelliv, otrohet är ocksä ett vitt begrepp,  man kan vara otrogen de värderingar man säger sig leva efter. men åter till dubbellivet.

Vi kan säga att vi lever ett dubbelliv om vi visar upp en annan sida på jobbet än vi gör hemma. På jobbet är man väldigt samvetsgrann  men  är en slarver hemma. 

Det finns många olika sätt och vis man kan leva ett dubbel liv inte minst gör vi det på nätet. Där kan vi visa upp en helt annan sida av oss än i verkligheten.

Varför gör vi då detta? .  Kanske är det ett andningshål när vi upplever att vi är inrutade och inte riktigt trivs i vår roll.

Exakt vad jag menar! För mig är det tydligt att MÅNGA är flörtiga i forum där deras partner inte närvarar. Och det känns som att många även tillåter sig att ta gå lite längre än så. Känns ganska naivt att inte inse att det här är väldigt vanligt och att det förmodligen inte har så mycket med kärlek att göra. 
Svar på tråden Dubbelliv - era erfarenheter?