Anonym (U) skrev 2024-02-24 21:36:11 följande:
Du säger att denna tråd inte är till för dom som är emot otrohet utan för att läsa om andras erfarenheter. Vad är syftet med det? Är det för att du ska hitta fler anledningar till att tycka du gör rätt? För att hitta dom som tycker din vidriga handling är rätt? För att du innerst inne förstår att du sviker din fru? Eller är beror det på annat?
När man skriver en sådan tråd så måste man räkna med att få kommentarer som inte känns positiva.
Men varför svara du inte på frågan om vad du tror din fru skulle tycka om hon viste? Är det för jobbigt att tänka på att hon faktiskt skulle kunna bli väldigt sårad/känna sig sviken? Bara det att du "missar" den frågan bevisar att du innerst inne vet om hur fel du gör.
Känns som att du är ute och cyklar med dina frågeställningar. Var har jag skrivit att jag är man? Var har jag skrivit att jag är otrogen? Var har jag skrivit att jag ens planerar att vara otrogen? Jag är kvinna och är trogen i min relation om det nu är relevant?. Jag är av olika anledningar nyfiken på att höra erfarenheter från de som valt denna typ av liv. Jag känner till många i samhället som lever lite utav dubbelliv men av naturliga orsaker så pratar man inte om det öppet, därav min trådstart. På forumet kan man berätta anonymt om sina upplevelser. Sjävklart är normen i vårt samhälle att man ska vara trogen, och sjävklart är det egentligen fel att leva dubbelliv. I min tråd behöver vi inte diskutera att det är fel, för det vet ju alla redan. I mina ögon blir det en ointressant diskussion. Jag tycker jag var tydlig med trådens syfte men det verkar vara svårt att hålla sig till topic och man är snabb på att dra felaktiga slutsatser. Trist men jag överlever ;)