Jag, och vi tillsammans min fru och jag, har under många år försökt att finna vägar för att utveckla dessa saker som jag upplever som brister i vår kärlek och i vårt liv.
Jag har ibland lyckats förbättra vissa saker och jag har ibland lyckats få min älskling att förstå och vilja vara med på att utveckla också de saker som jag tycker behöver utvecklas.
I allt det här har vi lyckats utveckla en hel del som min fru har önskat sig och hon har många gånger berättat hur glad och nöjd hon är med denna utveckling.
Dock måste jag erkänna att vi inte lyckats särskilt bra med de saker jag önskar utveckla.
Tvärtom har denna min strävan och mina önskemål ställt till med motsättningar och min älskling har snarare upplevt att hon inte duger och att jag inte är nöjd med henne i samband med att jag önskat gemensam utveckling.
Detta påverkade snarare vår kärlek och vår relation i negativ riktning.
Mot bakgrund av att vi älskar varandra och att vi har ett mycket bra äktenskap i övrigt, vi är båda överens om att vi har det bättre eller minst lika bra som alla par vi känner, så har jag till slut valt acceptera att avstå från min strävan att utveckla vår relation inom de saker som jag tycker hade behövt förbättras.
Jag har fått acceptera att vara nöjd med att vi har utvecklad de saker som min fru önskade sig, vilket ju ändå är något positivt. Jag har bestämt mig för att välja att se detta som något positivt hellre än att fokusera på min saknad gällande utveckling i det jag önskar.
I stället har jag valt att skaffa mig dessa delar i livet på annat sätt.
Min fru är numera mycket mera nöjd med mig och med vår relation, när jag inte längre försöker utveckla oss inom dessa saker.
Hon är lyckligare och mera nöjd med sig själv.
Jag är lyckligare och mera harmonisk och min älskling har många gånger sagt att hon märker att jag numera är en mera nöjd och harmonisk person än jag var förr. När även jag är harmonisk (inte bara min fru), vårt liv och vår familj är mera harmoniska, så blomstrar min fru och vår ömsesidiga kärlek blomstrar.
Jag har självfallet sett till att sköta allt på så sätt att min älskling aldrig har behövt få reda på något och inte ens behövt ha anledning misstänka något. Detta säkerställer att hon är harmonisk och lycklig och att vår starka ömsesidiga kärlek är harmonisk.
Vare sig min fru, familjen eller någon annan drabbas negativt utan snarare tvärtom, alla är mera nöjda, glada och lyckliga för att vi alla gemensamt har en sådan harmoni i vårt liv.
Mot bakgrund att allt är positivt för oss alla, jag och vi alla upplever harmoni i livet, ingen drabbas negativt på något sätt, så har jag självfallet inga som helst problem att känslomässigt, eller på något sätt, hantera mitt val att komplettera livet på detta sätt.
En av de orsaker som gör att jag kan se lite mera rationellt på detta är nog att vi har bott en hel del i andra länder och lärt oss så mycket om människor av andra nationaliteter och med lite annan kultur. Vi bodde och arbetade i Frankrike under ganska många år, och tillbringar fortfarande mycket tid där varje år då vi har kvar både ett fritidshus och många nära vänner i Frankrike.
Livet i andra länder har gett mig och oss en mera öppen och en vidare syn på kärleken, på lycka och på livet, vilket har underlättat för mig att välja en väg som är bättre för mig och för alla mina nära.
Det har hjälpt mig förstå att det är bättre välja avstå från att strida och skapa motsättningar i relationen, att det är mycket bättre vara mera öppen för att prioritera glädje, lycka och kärlek och därför är det mycket bättre att medvetet sträva efter att välja en väg som ger mer lycka och harmoni, för mig själv och för alla.
Det finns många länder i världen där människor generellt är mycket mera öppna, är lyckligare och mer harmoniska än vad de flesta av oss ofta väldigt allvarstyngda Svenskar är, rent generellt. Många människor och länder i världen prioriterar kärlek, lycka och harmoni i livet på ett mycket bättre sätt än vad många av oss i Sverige gör.
I dag lever vi i en mycket internationell värld, men många av oss svenskar verkar fortfarande försöka begränsa oss själva till att se det mesta med gamla vanliga trångsynta Svenska traditionella ögon. Många verkar inte ens ha vilja eller förmåga vara öppna för det faktum att traditioner, kultur, vanor, miljö, religion och allt annat har förändrats väldigt mycket under senare tid.
Självfallet är det gamla traditionella svenska sättet är inte så självklart, att det är det enda rätta sättet att se på livet, är inte så givet som det var förr och historiskt sett.