Anonym (Livet och kärleken) skrev 2024-02-16 16:48:39 följande:
Men det är väl ändå du som blandar ihop saker och ting?
Min fru mår alldeles utmärkt. Hon känner absolut inte något alls av vare sig svek, lögner eller manipulation.
Hon är gladare och mera harmonisk nu än vad hon var när hon kände att jag önskade utveckling också inom de saker som jag önskade utveckla.
Hon slipper känna detta.
Hon är harmonisk och hon är nöjd och lycklig med det faktum att jag är mera harmonisk än tidigare och därmed är hennes liv, vårt gemensamma liv och hela familjens liv mycket bättre och mera harmoniskt nu.
Min fru mår alldeles utmärkt och on har inga som helst sådana problem som du räknar upp.
Jag känner min fru mycket väl och jag är absolut säker på att hon önskar inte ändra på något.
De råder absolut ingen tvekan om att hon skulle inte vilja ändra på något, hon skulle inte föredra at återgå till att det blev som tidigare, när hon bar på känslor att jag inte var nöjd med vårt äktenskap och därmed inte nöjd med henne.
Jag känner henne mycket väl och jag är absolut säker på detta.
Lögner är självfallet inget problem för någon människa, i alla de fall där lögnen inte medför några som helst negativa konsekvenser.
Alla människor ljuger någon gång.
Min fru har ljugit, jag har ljugit, du har ljugit, alla människor har ljugit och kommer att ljuga. Det vet du lika väl som jag.
Alla människor manipulerar andra människor. Säljare som försöker sälja något manipulerar andra. Redan mycket små barn som vill ha något av sina föräldrar manipulerar mamma och pappa för att få det de önskar sig.
Vi vet alla att alla människor ljuger och manipulerar.
Du pratar som att detta inte skulle förekomma men den enda du kan lura är ju dig själv. Om du vill försöka inbilla dig själv att din partner inte ljuger och manipulerar så är det helt upp till dig själv.
Din partner och alla andra levande människor förstår att du bara försöker inbilla dig själv något annat.
Alla människor i hela världen ljuger och manipulerar, oavsett viken världsdel eller kultur.
Om du vill försöka inbilla dig något annat så får det stå för dig själv.
Min fru, våra barn, vår familj och alla nära mår alldeles utmärkt. Ingen drabbas på något sätt och ingen har några som helst negativa känslor av det slag som du försöker påstå.
Jag känner min fru mycket väl, ingen annan människa känner henne så väl och så på djupet som jag, och jag är absolut säker på att hon föredrar att slippa drabbas av några sådana känslor som du beskriver. Jag älskar henne och jag tänker inte för något i världen sätta henne i den situationen så att hon skulle utsättas för sådana känslor som du beskriver.
Att du önskar att jag skulle utsätta henne för detta spelar mig ingen som helst roll, för du har inte ens den minsta lilla aning vad du pratar om.
Säg att du har en affärspartner. Säg att ni avtalat att dela vinsten lika.
säg att du istället delar 60/40 Utan att berätta nåt.
Du får lite mer pengar och blir glad och harmonisk, din affärspartner blir också glad och harmonisk och känner inte av lögner svek eller manipulation.