• Anonym (Ro)

Dubbelliv - era erfarenheter?

Ni som valt att stanna i en icke fungerande relation av olika anledningar men istället för att lämna har ni valt att distrahera er genom en att leva lite dubbelliv där ni leker av er på sidan diskret? Vad är era erfarenheter av detta? Hur länge? Separerade ni tillslut? Moraltanter undanbedes i denna tråd. Söker endast svar från de som valt denna typ av väg i en relation. Hiss eller diss? Ångrar ni er?

• Svar på tråden Dubbelliv - era erfarenheter?
  • Anonym (Marstrand)
    Anonym (U) skrev 2024-02-24 21:36:11 följande:

Du säger att denna tråd inte är till för dom som är emot otrohet utan för att läsa om andras erfarenheter. Vad är syftet med det? Är det för att du ska hitta fler anledningar till att tycka du gör rätt? För att hitta dom som tycker din vidriga handling är rätt? För att du innerst inne förstår att du sviker din fru? Eller är beror det på annat? 

När man skriver en sådan tråd så måste man räkna med att få kommentarer som inte känns positiva. 

Men varför svara du inte på frågan om vad du tror din fru skulle tycka om hon viste? Är det för jobbigt att tänka på att hon faktiskt skulle kunna bli väldigt sårad/känna sig sviken? Bara det att du "missar" den frågan bevisar att du innerst inne vet om hur fel du gör. 

Ingen med din inställning kommer att kunna förebygga otrohet hos andra för ni är så upptagna med att fördöma att ni inte kan lära er något av en sådan här tråd.

TS vill lära sig, och du är off topic.
  • Ascendere
    Anonym (Livet och kärleken) skrev 2024-02-16 16:48:39 följande:
    Men det är väl ändå du som blandar ihop saker och ting?

Min fru mår alldeles utmärkt. Hon känner absolut inte något alls av vare sig svek, lögner eller manipulation.
    Hon är gladare och mera harmonisk nu än vad hon var när hon kände att jag önskade utveckling också inom de saker som jag önskade utveckla. 
    Hon slipper känna detta.
    Hon är harmonisk och hon är nöjd och lycklig med det faktum att jag är mera harmonisk än tidigare och därmed är hennes liv, vårt gemensamma liv och hela familjens liv mycket bättre och mera harmoniskt nu.

Min fru mår alldeles utmärkt och on har inga som helst sådana problem som du räknar upp.
    Jag känner min fru mycket väl och jag är absolut säker på att hon önskar inte ändra på något.
    De råder absolut ingen tvekan om att hon skulle inte vilja ändra på något, hon skulle inte föredra at återgå till att det blev som tidigare, när hon bar på känslor att jag inte var nöjd med vårt äktenskap och därmed inte nöjd med henne.
    Jag känner henne mycket väl och jag är absolut säker på detta.

Lögner är självfallet inget problem för någon människa, i alla de fall där lögnen inte medför några som helst negativa konsekvenser.
    Alla människor ljuger någon gång.
    Min fru har ljugit, jag har ljugit, du har ljugit, alla människor har ljugit och kommer att ljuga. Det vet du lika väl som jag.
    Alla människor manipulerar andra människor. Säljare som försöker sälja något manipulerar andra. Redan mycket små barn som vill ha något av sina föräldrar manipulerar mamma och pappa för att få det de önskar sig.

Vi vet alla att alla människor ljuger och manipulerar.
    Du pratar som att detta inte skulle förekomma men den enda du kan lura är ju dig själv. Om du vill försöka inbilla dig själv att din partner inte ljuger och manipulerar så är det helt upp till dig själv.

Din partner och alla andra levande människor förstår att du bara försöker inbilla dig själv något annat. 

Alla människor i hela världen ljuger och manipulerar, oavsett viken världsdel eller kultur.
    Om du vill försöka inbilla dig något annat så får det stå för dig själv. 

Min fru, våra barn, vår familj och alla nära mår alldeles utmärkt. Ingen drabbas på något sätt och ingen har några som helst negativa känslor av det slag som du försöker påstå.
    Jag känner min fru mycket väl, ingen annan människa känner henne så väl och så på djupet som jag, och jag är absolut säker på att hon föredrar att slippa drabbas av några sådana känslor som du beskriver. Jag älskar henne och jag tänker inte för något i världen sätta henne i den situationen så att hon skulle utsättas för sådana känslor som du beskriver.
    Att du önskar att jag skulle utsätta henne för detta spelar mig ingen som helst roll, för du har inte ens den minsta lilla aning vad du pratar om.
    Säg att du har en affärspartner. Säg att ni avtalat att dela vinsten lika.
    säg att du istället delar 60/40 Utan att berätta nåt.

Du får lite mer pengar och blir glad och harmonisk, din affärspartner blir också glad och harmonisk och känner inte av lögner svek eller manipulation.

ser du några problem med upplägget? 
  • Anonym (Marstrand)
    Ascendere skrev 2024-02-25 14:04:05 följande:
    Säg att du har en affärspartner. Säg att ni avtalat att dela vinsten lika.
    säg att du istället delar 60/40 Utan att berätta nåt.

Du får lite mer pengar och blir glad och harmonisk, din affärspartner blir också glad och harmonisk och känner inte av lögner svek eller manipulation.

ser du några problem med upplägget? 
    Pengar är pengar, men en partner som inte vill ha sex drabbas knappast av att någon annan får det istället. Så din jämförelse håller inte.

Idag har jag återigen blivit avvisad imorse, för att vi skulle göra annat då och istället vänta på att tonåringen är ute nu i em. Nu är det em och då har magiskt andra saker dykt upp som gör att partnern måste ut och det inte blir nåt.
  • Anonym (Äga)
    Anonym (Marstrand) skrev 2024-02-25 14:12:03 följande:
    Pengar är pengar, men en partner som inte vill ha sex drabbas knappast av att någon annan får det istället. Så din jämförelse håller inte.

Idag har jag återigen blivit avvisad imorse, för att vi skulle göra annat då och istället vänta på att tonåringen är ute nu i em. Nu är det em och då har magiskt andra saker dykt upp som gör att partnern måste ut och det inte blir nåt.
    Som sagt, jag förstår inte heller varför dessa fruar som inte vill ha sex, blir så upprörda när mannen har skaffat det någon annanstans. Om man inte vill ha den biten av honom, så borde det väl inte spela någon roll om någon annan får den? Förutsatt att det bara är sex då, och han inte börjar betala den andra kvinnans räkningar, eller köpa sex mer regelbundet, så att man själv och barnen måste klara sig på mindre. Skitsnack om frun med älskarinnan är förstås inte heller OK.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Äga) skrev 2024-02-25 21:48:39 följande:
    Som sagt, jag förstår inte heller varför dessa fruar som inte vill ha sex, blir så upprörda när mannen har skaffat det någon annanstans. Om man inte vill ha den biten av honom, så borde det väl inte spela någon roll om någon annan får den? Förutsatt att det bara är sex då, och han inte börjar betala den andra kvinnans räkningar, eller köpa sex mer regelbundet, så att man själv och barnen måste klara sig på mindre. Skitsnack om frun med älskarinnan är förstås inte heller OK.
    Det beror nog på att din mognadsgrad ligger i klass med en 5-åring.

För tror man på allvar att bara för att ingen äger en så får man göra som man vill så är det ju inte så förvånande om man inte fattar nånting.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Marstrand) skrev 2024-02-25 13:57:16 följande:
    Ingen med din inställning kommer att kunna förebygga otrohet hos andra för ni är så upptagna med att fördöma att ni inte kan lära er något av en sådan här tråd.

TS vill lära sig, och du är off topic.
    Om egoister dömde sig själva innan de agerade så skulle inte andra behöva döma dem i efterhand.

Sen kan man ju absolut förstå att egoister inte gillar att bli dömda för sin egoism, det ingår i "äta kakan och ha den kvar" mentaliteten att man vill kunna göra som man vill utan konsekvenser.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Marstrand) skrev 2024-02-25 14:12:03 följande:

Jämförelsen är alldeles utmärkt eftersom det belyser det svinaktiga i att lösa intressekonflikter med hjälp av lögner och manipulation.

Att fega, falska och manipulativa människor sen inte ser problemet med det beror inte på bristande kvalitén på liknelser utan snarare i bristande kvalitét på personen och personens värderingar.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (sådär) skrev 2024-02-26 10:45:59 följande:
    Jämförelsen är alldeles utmärkt eftersom det belyser det svinaktiga i att lösa intressekonflikter med hjälp av lögner och manipulation.

Att fega, falska och manipulativa människor sen inte ser problemet med det beror inte på bristande kvalitén på liknelser utan snarare i bristande kvalitét på personen och personens värderingar.
    Du låter väldigt bitter! Och du verkar dessutom ha svårt att läsa.
    Kan du inte följa TS önskan om att låta bli att klaga på oss som är otrogna utan att bli så pass upprörd och spy galla så kanske du kan hoppa vidare till en Tråd där TS vill höra ditt gnäll lilla gumman.

Det låter som om du har stor egen erfarenhet av en man som är otrogen och beter sig manipulativt och svinaktigt mot dig.
  • Anonym (Marstrand)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-02-26 18:08:56 följande:
    Du låter väldigt bitter! Och du verkar dessutom ha svårt att läsa.
    Kan du inte följa TS önskan om att låta bli att klaga på oss som är otrogna utan att bli så pass upprörd och spy galla så kanske du kan hoppa vidare till en Tråd där TS vill höra ditt gnäll lilla gumman.

Det låter som om du har stor egen erfarenhet av en man som är otrogen och beter sig manipulativt och svinaktigt mot dig.
    Lilla gumman-stadiet kan vi väl hålla oss ifrån i alla fall, snälla? 
  • Anonym (Ro)

Nu släpper vi allt tjafs och de som vill diskutera att otrohet är fel får gladeligen hoppa ur denna och skapa en egen tråd att diskutera i. 

Med dubbelliv så behöver det inte betyda att man har regelrätt samlag med andra än sin partner. Finns ju många sätt att göra leva lite utanför den traditionella ramen tänker jag. Jag har då noterat i min omgivning att det är många som verkar leva lite i gråzonen, är tex flörtiga  och har ett gott öga åt väster eller lite här och där. Vissa verkar njuta av det, hur de egentligen mår är såklart svårt att veta.. Jag tycker det känns som det är väldigt vanligt? 

Svar på tråden Dubbelliv - era erfarenheter?