Inlägg från: Anonym (Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisa)

Dubbelliv - era erfarenheter?

Anonym (Ro) skrev 2024-02-14 17:57:54 följande:
    Dubbelliv - era erfarenheter?

Ni som valt att stanna i en icke fungerande relation av olika anledningar men istället för att lämna har ni valt att distrahera er genom en att leva lite dubbelliv där ni leker av er på sidan diskret? Vad är era erfarenheter av detta? Hur länge? Separerade ni tillslut? Moraltanter undanbedes i denna tråd. Söker endast svar från de som valt denna typ av väg i en relation. Hiss eller diss? Ångrar ni er?

Jag har haft flera yngre älskare vid sidan om mitt äktenskap under flera år.
    Jag har bara bra erfarenheter av att ha älskare.På alla möjliga sätt..
    Ibörjan visste inte min man någonting alls..För jag berättade inte, men för ca 2 år sen så berättade jag..
    Att jag varit med andra och ville fortsätta med det, men att jag ändå ville fortsätta vara gift med honom, att jag tycker det var helt ok om han också var med någon vid sidan om.
    Men han ville inte lyssna! Han sa bara att han inte vill veta om jag är med någon annan..

Så numera säger jag ingenting.. Är han med någon annan så är det helt ok för min del..Vare sig han berättar om det eller inte!

Jag äger inte min man och han äger inte mig och svartsjuka är det värsta både jag o min man vet..
    Hellre är jag med en man som är otrogen än med en man som är sjukligt svartsjuk! Och jag vet att min man tycker detsamma och inte vill ha en svartsjuk fru. 

Och dom flesta otroheter kommer aldrig någonsin komma fram ens..Om man inte VILL att partnern ska veta eller om man inte berättar om det själv som jag gjorde.

Så att vissa här säger sig "veta" att just deras partner inte är otrogen låter väldigt naivt..av en som själv varit otrogen under flera år utan att bli påkommen..
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (sådär) skrev 2024-02-26 10:45:59 följande:
    Jämförelsen är alldeles utmärkt eftersom det belyser det svinaktiga i att lösa intressekonflikter med hjälp av lögner och manipulation.

Att fega, falska och manipulativa människor sen inte ser problemet med det beror inte på bristande kvalitén på liknelser utan snarare i bristande kvalitét på personen och personens värderingar.
    Du låter väldigt bitter! Och du verkar dessutom ha svårt att läsa.
    Kan du inte följa TS önskan om att låta bli att klaga på oss som är otrogna utan att bli så pass upprörd och spy galla så kanske du kan hoppa vidare till en Tråd där TS vill höra ditt gnäll lilla gumman.

Det låter som om du har stor egen erfarenhet av en man som är otrogen och beter sig manipulativt och svinaktigt mot dig.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Ro) skrev 2024-02-26 19:02:56 följande:

Nu släpper vi allt tjafs och de som vill diskutera att otrohet är fel får gladeligen hoppa ur denna och skapa en egen tråd att diskutera i. 

Med dubbelliv så behöver det inte betyda att man har regelrätt samlag med andra än sin partner. Finns ju många sätt att göra leva lite utanför den traditionella ramen tänker jag. Jag har då noterat i min omgivning att det är många som verkar leva lite i gråzonen, är tex flörtiga  och har ett gott öga åt väster eller lite här och där. Vissa verkar njuta av det, hur de egentligen mår är såklart svårt att veta.. Jag tycker det känns som det är väldigt vanligt? 

Ja det håller jag med om är vanligt!  Jag har också märkt att det finns många som flörtar och har sig både IRL o online..

Även om deras partner inte gillar det dom gör så verkar dom tycka att så länge dom inte hoppar i säng med någon så har dom inte gjort något fel.

Var gränsen går beror ju på från par till par, hur man känner, osv så att dra en gräns vid enbart ditt eller datt blir ju också fel..

Många tycker fysisk otrohet är värre eller det värsta som kan hända, men det finns ju även människor som tycker det är ännu värre med emotionell otrohet..Där någon engagerar sig mer känslomässigt, osv..
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Använder ni hjärnan?) skrev 2024-02-29 15:17:20 följande:

Alltså alla som påstår att de älskar sin fru, barn, liv och familj... 

Hade ni varit ok med att era fruar hoppade i säng med andra män för att få sina fantasier uppfyllda? Jag menar, de älskar ju er men ni vill inte det de vill. 

Ni som nu har valt att leva dubbelliv... använder ni skydd? Och då menar jag ett enda skydd - kondom? För om ni inte gör det. Är ni medvetna om risken att smitta någon av era kvinnor med hpv virus och vad det innebär? Eller livmodershalscancer känns som en rolig grej att ge er partner i present (vilket HPV virus kan utvecklas till)? Och nej, vaccin är inte 100% skydd. 

Eller sträcker sig er egoism enbart till er egen tillfredställelse och behov?

Tänker ni på era barn?
    Vad hade de sagt om de de av en slump hade sett er med er älskarinna någonstans? Eller hört ett samtal eller sett ett mail/sms?
    Tänker ni på vilken sits de hamnar i om de skulle komma på att ni lever ett dubbelliv?

Och ni säger att ni älskar er familj... Det måste ju vara det största hyckleriet någonsin!

Varför tror du att det bara är karlar som är otrogna...Eller som lever ett sk "dubbelliv"? Vilka jäkla förutfattade meningar du har..använder du själv hjärnan?

Du verkar leva lite i en fantasi! Eller kanske du själv har blivit bedragen och samtidigt varit oälskad, vem vet!?
    Men man kan faktiskt älska sin man eller fru även om man ligger med andra..Du och din man kanske inte själv har förmågan att göra det, men bara för det så behöver det ju inte betyda att alla vi andra har tappat förmågan att skilja på sex och kärlek.

Och om du tror att din man aldrig kommer vara otrogen eller ens flörta, prata med kvinnor och titta på kvinnor, osv för att du tror att just ni skulle ha någon speciell  relation och "tillit" till varandra som inte vi andra har i din egen lilla värld.
    Så lever du ju i en fantasivärld och kommer bli jäkligt besviken när din man väl visar sig ha ett "dubbelliv" som alla har på någon nivå åtm.
    Även om ni inte ens vågar erkänna det för er själva.

Ingen äger en annan människa på planeten Jorden! Och som barn till en otrogen förälder (min mamma-en kvinna och inte en man som bara är otrogen i din fantasivärld) så vet jag att man älskar sin mamma och pappa ändå..Det har ingenting med ens relation till sina föräldrar att göra ens..Helt befängt att ens tro det!

Jag har sagt till min man att jag ligger med andra karlar och om han har något problem med det så kan han själv ligga med andra kvinnor eller skilja sig från mig. Samtidigt respekterar jag dom som inte vill berätta för sin man/fru om att dom är otrogna.
    Jag förstår att allt liksom inte är så svart eller vitt, gott eller ont som du vill tro att allt är i din värld..
Svar på tråden Dubbelliv - era erfarenheter?