Inlägg från: Tyra myra |Visa alla inlägg
  • Tyra myra

Dubbelliv - era erfarenheter?

Det finns otaliga sätt att leva ett dubbelliv, otrohet är ocksä ett vitt begrepp,  man kan vara otrogen de värderingar man säger sig leva efter. men åter till dubbellivet.

Vi kan säga att vi lever ett dubbelliv om vi visar upp en annan sida på jobbet än vi gör hemma. På jobbet är man väldigt samvetsgrann  men  är en slarver hemma. 

Det finns många olika sätt och vis man kan leva ett dubbel liv inte minst gör vi det på nätet. Där kan vi visa upp en helt annan sida av oss än i verkligheten.

Varför gör vi då detta? .  Kanske är det ett andningshål när vi upplever att vi är inrutade och inte riktigt trivs i vår roll.

• Tyra myra

Till er alla som snöat in på otrohet för eller emot, Det finns sällan någon  förklaring till att vi gör som vi gör. Vi kan inte heller förklara varför vi känner som vi gör. Det är inte lätt att vara människa.
    Vi bombarderas av förklaringsmodeller för eller emot set en efter det andra. Det är svårt att navigera. Det enda som är säkert är att ingen av oss säkert vet hur vi kommer att reagera i en situation vi inte förut varit i.

• Tyra myra
    Anonym (Ro) skrev 2024-03-02 18:58:54 följande:
    Exakt vad jag menar! För mig är det tydligt att MÅNGA är flörtiga i forum där deras partner inte närvarar. Och det känns som att många även tillåter sig att ta gå lite längre än så. Känns ganska naivt att inte inse att det här är väldigt vanligt och att det förmodligen inte har så mycket med kärlek att göra. 
    Det är verkligen lockande att som anonym låtsas vara någon annan än den man är. Därför ska man nog inte ta det som skrivs här som äkta reaktioner alla gånger. 

Jag försöker att vara mig själv till 100 % men måste erkänna att jag nog är mer kategorisk här än i verkliga livet.  Tror att man vinner på att vara ärlig i alla situationer även här på nätet.  Det är bättre för en själv om man kan stå för vad man skriver, kan man inte det, tappar man tillslut bort sig själv. 
Svar på tråden Dubbelliv - era erfarenheter?