Inlägg från: Anonym (Marstrand) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Marstrand)

Dubbelliv - era erfarenheter?

Pågående affär. Jag inväntar två olika händelser för att kunna skilja mig utan att utlösa ett ekonomiskt helvete för min partner, förutom att hen blir lämnad.

Efter sommaren borde båda villkoren vara uppfyllda. Sen tillkommer frågan om den andra parten vill ha mig. Vi övningskör nu, kan man säga.
    Är den andra parten tydlig med att det aldrig kommer att bli "vi" kanske jag stannar. Det som saknas i min relation är sexrelaterat och frågan är hur många år till det ens är relevant, i vår ålder.

• Anonym (Marstrand)
    Anonym (U) skrev 2024-02-16 17:39:13 följande:
    Du säger emot dig själv. Först säger du att du lskar det liv som ni lever. Men gör du verkligen det om du vänsterprasslar? Låter som du vill att det ska fungera mellan dig och frun men att du inte är helt nöjd. Gör nåt åt din situation istället för att gå bakom ryggen på någon du påstår dig älska 
    Det finns saker som en partner kanske inte är intresserad av och inte är bereddd att ge, men som den andra ändå har behov av.

Så det går inte att jobba med, för det är bara ett nej, och ett nej som måste respekteras.
  • Anonym (Marstrand)
    Anonym (sådär) skrev 2024-02-16 17:52:07 följande:
    Och då är det ok att gå bakom ryggen, ljuga och manipulera?

Resonerar du likadant i andra sammanhang? När du vill saker som andra inte vill så struntar du i vad de vill och gör som du vill ändå fast i smyg?

Och är du ok med att andra gör likadant mot dig?
    Det är inte okej, men att avsluta relationen just nu hade slagit orimligt hårt.
    Jag planerar inte att leva i en monogam relation igen efter detta.
  • Anonym (Marstrand)
    fornminne skrev 2024-02-16 18:15:01 följande:
    Fast du antyder att otrohet är mer accepterat i andra kulturer än i Sverige.

Är det verkligen så? Eller menar du något annat?

Jag upplever inte att andra kulturer har en friare syn på kärlek. Snarare tvärtom, att Sverige och andra liberala läder har en friare syn. Här är det generellt mer accepterat med öppna förhållanden, poly-förhållanden, samkönade förhållanden, singelliv mm. 
    När det gäller samkönat osv stämmer det givetvis.

Men för vanliga affärer man- kvinna är det nog ingen slump att en av mina kvinnliga vänner från centraleuropa tyckte att det var naturligt och föreslog att inte göra något drastiskt utan utvärdera ett par år innan vi bestämmer oss. Så gör man i hennes omgivning.
  • Anonym (Marstrand)
    fornminne skrev 2024-02-16 18:20:22 följande:
    Öppet förhållande?
    Har frågat, fick svaret "jag återkommer", sedan togs aldrig ämnet upp igen.
  • Anonym (Marstrand)
    Anonym (U) skrev 2024-02-23 17:19:28 följande:

Du kan omöjligt älska din fru är jag övertygad om. A
    Du älskar dig skälv högre och prioriterar dig skälv långt högre än din fru. Hade du älskat din fru hade du inte gjort som du gör bakom ryggen på henne. Så jag tror helt enkelt att du inte upplevt tillräckligt stark kärlek än. Lätt att tro att man älskar någon innan det egentligen skett. Hade du älskat din fru på riktigt skulle du helt enkelt inte vara otrogen. 

Vad tror du att din fru skulle tycka om att du har en på sidan om henne? Det är också något du skulle ta hänsyn till om du verkligen älskar henne. Om du älskar henne och skulle tro att hon blir ledsen av att du ligger med en annan då skulle du slutat

Man kan ha en enorm kärlek från början men alla förändras genom livet. Personlighetsdrag förstärks eller försvagas, mål förändras, hälsan ändras.

Vissa växer ifrån varandra och/eller tappar kontakten emotionellt, och det kan vara svårt att föreställa sig om man inte själv haft en så lång relation.
  • Anonym (Marstrand)
    Anonym (U) skrev 2024-02-24 21:36:11 följande:

Du säger att denna tråd inte är till för dom som är emot otrohet utan för att läsa om andras erfarenheter. Vad är syftet med det? Är det för att du ska hitta fler anledningar till att tycka du gör rätt? För att hitta dom som tycker din vidriga handling är rätt? För att du innerst inne förstår att du sviker din fru? Eller är beror det på annat? 

När man skriver en sådan tråd så måste man räkna med att få kommentarer som inte känns positiva. 

Men varför svara du inte på frågan om vad du tror din fru skulle tycka om hon viste? Är det för jobbigt att tänka på att hon faktiskt skulle kunna bli väldigt sårad/känna sig sviken? Bara det att du "missar" den frågan bevisar att du innerst inne vet om hur fel du gör. 

Ingen med din inställning kommer att kunna förebygga otrohet hos andra för ni är så upptagna med att fördöma att ni inte kan lära er något av en sådan här tråd.

TS vill lära sig, och du är off topic.
  • Anonym (Marstrand)
    Ascendere skrev 2024-02-25 14:04:05 följande:
    Säg att du har en affärspartner. Säg att ni avtalat att dela vinsten lika.
    säg att du istället delar 60/40 Utan att berätta nåt.

Du får lite mer pengar och blir glad och harmonisk, din affärspartner blir också glad och harmonisk och känner inte av lögner svek eller manipulation.

ser du några problem med upplägget? 
    Pengar är pengar, men en partner som inte vill ha sex drabbas knappast av att någon annan får det istället. Så din jämförelse håller inte.

Idag har jag återigen blivit avvisad imorse, för att vi skulle göra annat då och istället vänta på att tonåringen är ute nu i em. Nu är det em och då har magiskt andra saker dykt upp som gör att partnern måste ut och det inte blir nåt.
  • Anonym (Marstrand)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-02-26 18:08:56 följande:
    Du låter väldigt bitter! Och du verkar dessutom ha svårt att läsa.
    Kan du inte följa TS önskan om att låta bli att klaga på oss som är otrogna utan att bli så pass upprörd och spy galla så kanske du kan hoppa vidare till en Tråd där TS vill höra ditt gnäll lilla gumman.

Det låter som om du har stor egen erfarenhet av en man som är otrogen och beter sig manipulativt och svinaktigt mot dig.
    Lilla gumman-stadiet kan vi väl hålla oss ifrån i alla fall, snälla? 
  • Anonym (Marstrand)
    Anonym (Använder ni hjärnan?) skrev 2024-02-29 15:17:20 följande:

Alltså alla som påstår att de älskar sin fru, barn, liv och familj... 

Hade ni varit ok med att era fruar hoppade i säng med andra män för att få sina fantasier uppfyllda? Jag menar, de älskar ju er men ni vill inte det de vill. 

Ni som nu har valt att leva dubbelliv... använder ni skydd? Och då menar jag ett enda skydd - kondom? För om ni inte gör det. Är ni medvetna om risken att smitta någon av era kvinnor med hpv virus och vad det innebär? Eller livmodershalscancer känns som en rolig grej att ge er partner i present (vilket HPV virus kan utvecklas till)? Och nej, vaccin är inte 100% skydd. 

Eller sträcker sig er egoism enbart till er egen tillfredställelse och behov?

Tänker ni på era barn?
    Vad hade de sagt om de de av en slump hade sett er med er älskarinna någonstans? Eller hört ett samtal eller sett ett mail/sms?
    Tänker ni på vilken sits de hamnar i om de skulle komma på att ni lever ett dubbelliv?

Och ni säger att ni älskar er familj... Det måste ju vara det största hyckleriet någonsin!

Ja, jag hade varit okej med att min primära partner testade en annan om det fanns fantasier som jag inte kunde eller ville uppfylla, detta har jag även förmedlat. Jag hade blivit glad om det bara fanns ett intresse för något mer överhuvudtaget i den vägen.

Jag har inte hittat min extra kärlek på gatan utan vi är båda i fasta relationer sedan länge, vilket gör risken för sjukdomar minimal så länge inte våra respektive leker runt. Vi träffas sällan på samma ställe två gånger och alltid flera mil från där man har familj. Vi har en relation sedan tidigare som gör det fullt möjligt att äta lunch ihop någon gång även om man skulle stöta på bekanta och behöva presentera sig. 
  • Anonym (Marstrand)
    Anonym (sådär) skrev 2024-03-01 17:17:40 följande:
    Alltså, du vet väl att vad DU tycker inte nödvändigtvis är vad din partner tycker va?

Så bara för att du skulle vara ok med att din partner knullar runt så betyder ju inte det att din partner per automatik är ok med att du gör det.

Att ni minimerar risken för sjukdomar är ju ren önsketänkande för ni verkar ju båda inte vara de mest ärliga människorna på planeten som utan problem ljuger för era partner så att ljuga för varandra borde ju inte vara något problem alls, och då är det ju inte alls så säkert att den andra bara knullar med dig, det kan ju lika väl vara 5 till och det lär ju hen berätta för dig lika lite som hen berättar det för sin partner.
    Du kan tro en massa, jag vet. 
  • Anonym (Marstrand)
    Anonym (sådär) skrev 2024-03-04 14:23:06 följande:
    Allt är inte svart eller vill men allt är inte grått helt, vissa saker är svarta eller vita och det vet ju otrogna skithögar mycket väl , det är ju precis därför de inte vill berätta för sin partner, för de vet ju mycket väl att deras "aktiviteter" är så svarta de kan bli och något deras partner aldrig skulle acceptera.
    Siffran på hur många som stannar efter en otrohet varierar mycket, har sett allt från 16% till 65%. Så "aldrig acceptera"?
    Det kanske är sant för dig personligen men för många blir det uppenbarligen inte så ens med fakta på bordet. Och då är skillnaden mellan bekännelse och tystnad bara en helsickes massa bråkande till ingen nytta.

En god andel hinner förmodligen tröttna på sin extra tilldelning och bara avvecklar innan avslöjande. 
Svar på tråden Dubbelliv - era erfarenheter?