Anonym (Använder ni hjärnan?) skrev 2024-02-29 15:17:20 följande:
Alltså alla som påstår att de älskar sin fru, barn, liv och familj...
Hade ni varit ok med att era fruar hoppade i säng med andra män för att få sina fantasier uppfyllda? Jag menar, de älskar ju er men ni vill inte det de vill.
Ni som nu har valt att leva dubbelliv... använder ni skydd? Och då menar jag ett enda skydd - kondom? För om ni inte gör det. Är ni medvetna om risken att smitta någon av era kvinnor med hpv virus och vad det innebär? Eller livmodershalscancer känns som en rolig grej att ge er partner i present (vilket HPV virus kan utvecklas till)? Och nej, vaccin är inte 100% skydd.
Eller sträcker sig er egoism enbart till er egen tillfredställelse och behov?
Tänker ni på era barn?
Vad hade de sagt om de de av en slump hade sett er med er älskarinna någonstans? Eller hört ett samtal eller sett ett mail/sms?
Tänker ni på vilken sits de hamnar i om de skulle komma på att ni lever ett dubbelliv?
Och ni säger att ni älskar er familj... Det måste ju vara det största hyckleriet någonsin!
Ja, jag hade varit okej med att min primära partner testade en annan om det fanns fantasier som jag inte kunde eller ville uppfylla, detta har jag även förmedlat. Jag hade blivit glad om det bara fanns ett intresse för något mer överhuvudtaget i den vägen.
Jag har inte hittat min extra kärlek på gatan utan vi är båda i fasta relationer sedan länge, vilket gör risken för sjukdomar minimal så länge inte våra respektive leker runt. Vi träffas sällan på samma ställe två gånger och alltid flera mil från där man har familj. Vi har en relation sedan tidigare som gör det fullt möjligt att äta lunch ihop någon gång även om man skulle stöta på bekanta och behöva presentera sig.