• Anonym (Anne)

Ligger med gift man

Jag har skrivit från och till med en man och vi har sexchattat, skickat intima bilder, haft sex, myst osv. Han är generös med gåvor till mig och jag är nöjd.
    Ja, vi har en KK relation. Vi har bara setts hemma hos mig, vilket jag ifrågasatte och då erkänner han att han är gift.. men att hans förhållande är kärlekslöst, de har aldrig sex eller intimitet längre. De har dock hus ihop, barn, djur, hästgård. Han är egenföretagare också och frun har hjälpt där lite..
    Jag har efter fått reda på detta fortsatt att ligga med honom och fortsatt som vanligt. Men nånstans inom finns ett dåligt samvete men ändå slutar jag inte.
    Han är en man i 40 års åldern i Skåne.

• Svar på tråden Ligger med gift man
  • Anonym (Anne)
    Anonym (Kate) skrev 2024-02-16 00:54:08 följande:

Tänk att alla älskarinnor går på detta trams: "jag och min fru har aldrig sex",  "min fru förstår mig inte"  bla bla..
    Varför skulle han tala sanning med dig,  han är ju en bekräftad lögnare,  som ljuger för sin fru..

Jag "går inte på" någonting utan jag återberättar bara vad han själv har berättar för mig. Jag bryr mig inte om han ligger med sin fru, jag bryr mig inte om deras relation överhuvudtaget faktiskt.
    Jag träffar honom med jämna mellanrum och han träffar ju mig av en anledning, någonting han inte får hos sin fru får han hos mig ju. Vad det är kan vi bara spekulera om :)
  • Anonym (Anne)
    Anonym (Exakt!) skrev 2024-02-16 06:33:57 följande:
    En slags mix av hat mot sig själv och dåligt samvete mot frun (Nog ärligt talat mer självömkande än dåligt samvete, vilket i sig ger dåligt samvete med "det är synd om mig"...ständiga offret som tycker synd om sig själv fast jag är sån h*ra och medverkat till otrohet)

. Nu har jag inte inlett något med någon jag då visste var gift utan de har sagt sig vara skilda eller singel och jag har givetvis gjort slut när det kom fram. Men man känner sig som en homewrecker, slampa, billig, äcklig, översexuell som inte kan hålla sig från andras män. Mycket sådär att man går igenom i huvudet hur snabbt man hamnade i säng redan på första dejten, tecken man borde sett osv osv. Man känner sig väldigt äcklig och billig och som att det är det enda man egentligen duger till sex, och snart blir man gammal och ful och duger inte ens till det. 
    Haha, du talar utifrån dig själv. Du känner dig som en h*ra, slampa, billig, äcklig, översexuell, homewrecker. Tråkigt att du känner så om dig själv, du kanske ska gå i terapi för dina känslor.
  • Agda90
    Anonym (Anne) skrev 2024-02-16 11:54:48 följande:
    Haha, du talar utifrån dig själv. Du känner dig som en h*ra, slampa, billig, äcklig, översexuell, homewrecker. Tråkigt att du känner så om dig själv, du kanske ska gå i terapi för dina känslor.
    Och du kanske borde göra detsamma för att du väljer att förstöra andras liv?
    Egoism är ingen vacker egenskap
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Exakt!) skrev 2024-02-16 06:33:57 följande:
    En slags mix av hat mot sig själv och dåligt samvete mot frun (Nog ärligt talat mer självömkande än dåligt samvete, vilket i sig ger dåligt samvete med "det är synd om mig"...ständiga offret som tycker synd om sig själv fast jag är sån h*ra och medverkat till otrohet)

. Nu har jag inte inlett något med någon jag då visste var gift utan de har sagt sig vara skilda eller singel och jag har givetvis gjort slut när det kom fram. Men man känner sig som en homewrecker, slampa, billig, äcklig, översexuell som inte kan hålla sig från andras män. Mycket sådär att man går igenom i huvudet hur snabbt man hamnade i säng redan på första dejten, tecken man borde sett osv osv. Man känner sig väldigt äcklig och billig och som att det är det enda man egentligen duger till sex, och snart blir man gammal och ful och duger inte ens till det. 
    ...fast allt det där självföraktet skulle jag känna om jag hade sex tidigt i en relation, eller hade en relation som endast eller nästan endast byggde på sex - helt oavsett om mannen var gift eller inte. 

...men om jag var uppriktigt förälskad i en gift man, och han i alla fall bedyrade att han var det i mig också, så att jag trodde på det, och han sa att han skulle lämna frun om han kunde, men inte kunde p.g.a. orsaker som går att förstå... så skulle jag inte känna mig så. 

Håller inte med om att det bara - eller ens alls - är den deltagande mannens civilstånd som avgör, om kvinnan han ligger med är slampig, billig, äcklig, en hora o.s.v.. Sedan ska man förstås inte vara för naiv, men det är en annan sak. 
  • Anonym
    Anonym (Kate) skrev 2024-02-16 00:54:08 följande:

Tänk att alla älskarinnor går på detta trams: "jag och min fru har aldrig sex",  "min fru förstår mig inte"  bla bla..
    Varför skulle han tala sanning med dig,  han är ju en bekräftad lögnare,  som ljuger för sin fru..

Eller så bryr vi oss inte, det tänkte du kanske inte på? Flört
    Jag skiter fullständigt i om han knullar sin fru eller inte, spelar mig absolut noll roll.

Utöver det, vad ljuger han om för sin fru?
    Visst, frågar hon om han har någon annan och han förnekar det så. Men annars?
  • Anonym (XXX)
    Anonym skrev 2024-02-16 16:24:16 följande:
    Eller så bryr vi oss inte, det tänkte du kanske inte på? Flört
    Jag skiter fullständigt i om han knullar sin fru eller inte, spelar mig absolut noll roll.

Utöver det, vad ljuger han om för sin fru?
    Visst, frågar hon om han har någon annan och han förnekar det så. Men annars?
    Det finns olika typer av älskarinnor. Du är tydligen den sorten som bara vill ha sex - och kanske även någon form av ekonomisk vinst, typ att han köper dyra presenter, bjuder ut dig på grejor som du inte skulle ha råd med ensam..? Betalar en och annan räkning också kanske, om du ber snällt?

Men sedan finns även de som inte är lagda åt att vara älskarinnor alls, och aldrig trodde att de skulle hamna där. Men som inte har något val för att de råkat bli tokkära i en gift man, och då VILL de så gärna tro att han älskar dem, inte har något sex med frun längre, och att han och frun bara håller ihop tills barnen blir större och klarar en skilsmässa bättre. Eller kanske någon annan historia, som att frun inte klarar sig själv och har hotat att ta livet av sig...
  • Anonym (Anne)
    Agda90 skrev 2024-02-16 11:56:33 följande:
    Och du kanske borde göra detsamma för att du väljer att förstöra andras liv?
    Egoism är ingen vacker egenskap
    Ne, jag behöver ingen terapi. Jag bryr mig bara inte, vet inte vad mer jag kan säga om saken. Jag är nöjd med mitt liv :)
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Anne) skrev 2024-02-16 19:14:45 följande:
    Ne, jag behöver ingen terapi. Jag bryr mig bara inte, vet inte vad mer jag kan säga om saken. Jag är nöjd med mitt liv :)
    Men det är ju därför du behöver terapi för att avgöra att du inte har ADHD eller något annat som försvarar ditt beteende. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Anne) skrev 2024-02-16 19:14:45 följande:
    Fast någonstans bryr du dig ju? För det första har du tagit dig tiden att skriva ett inlägg. Sen skriver du att du har lite dåligt samvete. Så något är det som du grubblar på. 
Svar på tråden Ligger med gift man