• Anonym (Anne)

Ligger med gift man

Jag har skrivit från och till med en man och vi har sexchattat, skickat intima bilder, haft sex, myst osv. Han är generös med gåvor till mig och jag är nöjd.
    Ja, vi har en KK relation. Vi har bara setts hemma hos mig, vilket jag ifrågasatte och då erkänner han att han är gift.. men att hans förhållande är kärlekslöst, de har aldrig sex eller intimitet längre. De har dock hus ihop, barn, djur, hästgård. Han är egenföretagare också och frun har hjälpt där lite..
    Jag har efter fått reda på detta fortsatt att ligga med honom och fortsatt som vanligt. Men nånstans inom finns ett dåligt samvete men ändå slutar jag inte.
    Han är en man i 40 års åldern i Skåne.

• Svar på tråden Ligger med gift man
  • Anonym (samma)
    Anonym (H) skrev 2024-02-14 02:12:19 följande:

Tycker faktiskt att kvinnan som ligger med en gift man och vet om att han är gift förtjänar att få det lite jobbigt av att veta att hennes anhöriga(familj och vänner) får veta sanningen. De förtjänar väl ändå att veta att kvinnan inte går att lita på och att hon har dåligt omdöme. Slå där det gör som ondast var en metafor. Kommer aldrig använda våld, bara berätta sanningen. 

Det betyder att du vill någon annan ont, oavsett om du menar fysiskt eller psykisk, det var det jag menade med att det är ditt syfte, att vilja ont.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (XXX) skrev 2024-02-14 02:07:25 följande:
    Ja, allt du skriver här är sant. Tror också att det är vettigt att gå tillbaka till vårt ursprung, och se vad vi har för mönster och drifter inbyggda i oss. För sådant förändras inte på årmiljoner - receptet var helt enkelt för fördelaktigt under evolutionens gång. Männen fantiserar fortfarande om att vara som James Bond - d.v.s. en silverrygg som slår ner sina konkurrenter och samlar alla de unga, trånande honorna runt sig. Och kvinnorna drömmer om att ge sig till den starkaste. 

Självklart är män med maskulina drag mer otrogna - de är ju attraktivare och får därför fler chanser. De femininare männen skulle säkert också vilja, men får nöja sig med att tråna efter den snygga receptionisten med den generösa urringningen på avstånd. Och självsäkra män vågar ta fler initiativ såklart, samt att självsäkerhet hos en man i sig upplevs som attraktivt av kvinnor. Vår anmoder ville ju inte heller ha aphanen som gömde sig bakom lövverket i trädet.

Tror även på detta med kvinnor och situationen. Upptagna kvinnor söker sällan upp andra män aktivt, utan känslorna smyger sig på dem när de umgås nära med en god vän eller arbets- eller föreningskramrat. Eller med en vän på sociala media, som hon börjar sitta uppe och diskutera med om nätterna. Det går från att diskutera klimatet eller lämpliga investeringar, till att prata om personliga saker, till att prata om privata saker och... ja.

En intressant paradox är dock att studier visar att kvinnor ser maskulina män som mindre attraktiva under de fertila dagarna. Men samtidigt är också kvinnor mer öppna för sexuella förbindelser och otrohet under den fasen. Kvinnor är också mer benägna att bilda långvariga relationer med män som inte är så maskulina. 
    Sen är frågan om det senare beror på mannen eller kvinnan.

Gällande maskulina män så har de också högre sexualdrift än feminina män vilket även det ses som en ökad risk för otrohet. 

• Anonym (samma)
    Agda90 skrev 2024-02-14 08:27:36 följande:
    Hade du verkligen haft medlidande med henne så hade du inte satt henne i en sådan situation. Du hade brutit med mannen. Men du är egoistisk och bryr dig inte om vem du skadar. Inte så attraktiv egenskap
    Det betyder givetvis att det självklart är tråkigt för henne, men man är ändå inte beredd att göra den uppoffringen för hennes skull. Och det måste man inte heller.
  • Agda90
    Anonym (samma) skrev 2024-02-14 11:04:12 följande:
    Det betyder givetvis att det självklart är tråkigt för henne, men man är ändå inte beredd att göra den uppoffringen för hennes skull. Och det måste man inte heller.
    Och av den anledningen får man också förstå om hon sparkar bakut både vad det gäller den otrogna mannen och älskarinnan. 
  • Agda90
    Anonym (samma) skrev 2024-02-14 10:57:37 följande:
    Det betyder att du vill någon annan ont, oavsett om du menar fysiskt eller psykisk, det var det jag menade med att det är ditt syfte, att vilja ont.
    En man eller kvinna som ger sig i lag med en upptagen man eller kvinna har ju också som uppsåt att vilja en annan person illa. Hade man inte velat skada en annan människa (psykiskt eller fysiskt) så hade man inte gett sig i lag med en upptagen man/kvinna
  • Anonym (samma)
    Agda90 skrev 2024-02-14 11:08:21 följande:
    Och av den anledningen får man också förstå om hon sparkar bakut både vad det gäller den otrogna mannen och älskarinnan. 
    Förstå om någon sparkar bakut för att man inte gör som den vill och rättar sitt liv efter dennes önskemål om sitt eget liv?
  • Anonym (samma)
    Agda90 skrev 2024-02-14 11:09:41 följande:
    En man eller kvinna som ger sig i lag med en upptagen man eller kvinna har ju också som uppsåt att vilja en annan person illa. Hade man inte velat skada en annan människa (psykiskt eller fysiskt) så hade man inte gett sig i lag med en upptagen man/kvinna
    Nej den har som uppsåt att vilja njuta av livet. Jag svarade en kommentar vara uppsåt är att slå där det gör ont, alltså det är att göra någon ont som är motivationen till handlingen.
  • Anonym (Anne)
    Anonym (H) skrev 2024-02-14 01:59:31 följande:

Om du tolkade det som att kag fysiskt skulle slå en person så blev det ett missförstånd. Det var en metafor. Har faktiskt aldrig slagit någon inte ens när jag blev slagen av ett ex. Det jag menar är att jag skulle göra något som får personerna att ångra sig. Tex. om den som medvetet legat med min man skulle jag berätta för hennes närmaste vad hon sysslar med. Vänner och familj förtjänar att höra sanningen och en sådan sanning kan bli väldigt jobbig. Det är inte olagligt att berätta sånt. 

Mannen skulle jag inte heller misshandla skulle inte ens tala illa om honom för barnen eftersom dom inte rår för att pappan skulle ha dåligt omdöme. Man kan vara en bra förälder fast man är en dålig partner. Men däremot skulle jag prata ut ordentligt med mannen i barnens frånvaro och förmodligen lämnat honom. 

Kvinnan är lika dålig som mannen om hon vet att mannen är upptagen. En sak om mannen skulle vara otrogen och få kvinnan till att tro att han är singel. Då är det faktiskt synd om kvinnan också då hon blir lurad och i ett sådant fall skulle jag ha mer förståelse för kvinnan än vara arg. Men det är vidrigt att ligga med en person som man vet har en partner (om de inte har en öppen relation då) 

Lite kul att du annars gör massa.antagande om hur jag är som är baserad på en liten kommentar. Jag själv är uppväxt i bråk och skrik så aldrig att mina barn kommer få uppleva våld med oss. Jag skriker inte ens på barnen så du kan vara lugn. Bara för att man blir arg betyder det inte att man helt tappar förståndet och gör saker framför barnen. Man har spärrar. 

Jag tolkade det utifrån vad du skrev och hur du utryckte dig. Förstår att du skrev utifrån frustration eftersom du nu skriver att du inte menade det.
    Du behöver inte förklara att du är en bra mamma eller en bra partner, det är du säkert.
  • Anonym (Anne)
    Anonym (H) skrev 2024-02-14 02:12:19 följande:

Tycker faktiskt att kvinnan som ligger med en gift man och vet om att han är gift förtjänar att få det lite jobbigt av att veta att hennes anhöriga(familj och vänner) får veta sanningen. De förtjänar väl ändå att veta att kvinnan inte går att lita på och att hon har dåligt omdöme. Slå där det gör som ondast var en metafor. Kommer aldrig använda våld, bara berätta sanningen. 

Han ligger ju med mig för att hans fru inte vill ha sex längre, vilket har pågått under en lång tid.
    De tjafsar om småsaker och han tycker att frun är mer gnällig än trevlig. Så efter otaliga diskussioner om varför han hela tiden blir sexuellt avvisad av frun så finns det inget mer han kan göra än att ligga med någon annan. Det blir ju egentligen en win-win-win här. Frun slipper ligga och blir nöjd, mannen får ligga och blir nöjd. Det leder ju till att deras relation blir förbättrad, för han vill ju inte lämna henne. Och dessutom blir jag nöjd, jag får ligga när jag vill och kan nöjt fortsätta mitt liv som singel.
    Jag vet inte vad du skulle få ut av att berätta för älskarinnans familj och vänner, tror du på riktigt att de hade brytt sig? För jag vet att mina anhöriga inte hade brytt sig det minsta, förmodligen hade de nog bara skrattat åt situationen. De känner ju mig, så om en okänd kvinna skulle höra av sig och bröla ur sig "lita inte på Anna!! Hon ligger med gifta män" så hade de blockat dig och fortsatt leva sitt liv.
    Men jag förstår känslan! Du vill skada älskarinnan på något sätt och greppar efter halmstrån eftersom du känner dig förnedrad.
  • Anonym (H)
    Anonym (Anne) skrev 2024-02-14 12:29:29 följande:
    Han ligger ju med mig för att hans fru inte vill ha sex längre, vilket har pågått under en lång tid.
    De tjafsar om småsaker och han tycker att frun är mer gnällig än trevlig. Så efter otaliga diskussioner om varför han hela tiden blir sexuellt avvisad av frun så finns det inget mer han kan göra än att ligga med någon annan. Det blir ju egentligen en win-win-win här. Frun slipper ligga och blir nöjd, mannen får ligga och blir nöjd. Det leder ju till att deras relation blir förbättrad, för han vill ju inte lämna henne. Och dessutom blir jag nöjd, jag får ligga när jag vill och kan nöjt fortsätta mitt liv som singel.
    Jag vet inte vad du skulle få ut av att berätta för älskarinnans familj och vänner, tror du på riktigt att de hade brytt sig? För jag vet att mina anhöriga inte hade brytt sig det minsta, förmodligen hade de nog bara skrattat åt situationen. De känner ju mig, så om en okänd kvinna skulle höra av sig och bröla ur sig "lita inte på Anna!! Hon ligger med gifta män" så hade de blockat dig och fortsatt leva sitt liv.
    Men jag förstår känslan! Du vill skada älskarinnan på något sätt och greppar efter halmstrån eftersom du känner dig förnedrad.
    Nu hlr du hans hustoria bara. Men han ljuger ju för sin fru så förmodligen ljuger han precis lika mycket för dig. Så behöver absolut inte finnas någon sanning i det han säger. Han kan lika gärna ha flera älskarinnor och du inte betyder något alls för honom och han ligger med dig bara för att du släpper till. Frugans story kan vara helt annat. 

Som sagt sorgligt att dina anhöriga inte bryr sig om dig. Var en som i vuxen ålder skrev väldigt märkliga saker till mig. Jag printscreenade och skickade till hans mamma. Hon svarade och var väldigt besviken på sin son och hon pratade med honom för hon hade inte uppfostrat han att bli så. Skulle jag vara den som medvetet vart med på att såra andra och det skulle komma fram till anhöriga så ja dom skulle bry sig. De skulle för det första fråga om det stämmer och sen skulle de säga till mig att tänk dig för hur du agerar för det här beteendet får dig inte att framstå som en bra person. Men nu skulle jag inte göra så. Antingen så skiter dina anhöriga i dig och sedan pratar skit bakom ryggen på dig eller så skulle dom faktiskt bry sig men du inser inte själv problemet här. Om du skulle ligga med min man och din anhöriga skulle skratta åt det jag säger om dig och visar konversationer du haft mellan mig och min man skulle jag ärligt tycka förlusten är större för dig. Jag kan släppa dom också gå vidare men då har jag gett andra medmänniskor en chans att få se ditt rätta jag. Jag bryr mig inte personligen vad andra tycker om mig, men jag tycker att andra förtjänar att veta sanningen om någon dom tror de kan lita på men inte bör lita på sen är det upp till dom hur dom agerar såklart :) 

Du måste inse att ditt fel här också. Det du gör är fruktansvärt fel också och ditt beteende är äckligt. Bara att inse. Antingen har du brist på empati eller så förnekar du din del av problemet  
Svar på tråden Ligger med gift man