Anonym (Anne) skrev 2024-02-14 12:29:29 följande:
Han ligger ju med mig för att hans fru inte vill ha sex längre, vilket har pågått under en lång tid.
De tjafsar om småsaker och han tycker att frun är mer gnällig än trevlig. Så efter otaliga diskussioner om varför han hela tiden blir sexuellt avvisad av frun så finns det inget mer han kan göra än att ligga med någon annan. Det blir ju egentligen en win-win-win här. Frun slipper ligga och blir nöjd, mannen får ligga och blir nöjd. Det leder ju till att deras relation blir förbättrad, för han vill ju inte lämna henne. Och dessutom blir jag nöjd, jag får ligga när jag vill och kan nöjt fortsätta mitt liv som singel.
Jag vet inte vad du skulle få ut av att berätta för älskarinnans familj och vänner, tror du på riktigt att de hade brytt sig? För jag vet att mina anhöriga inte hade brytt sig det minsta, förmodligen hade de nog bara skrattat åt situationen. De känner ju mig, så om en okänd kvinna skulle höra av sig och bröla ur sig "lita inte på Anna!! Hon ligger med gifta män" så hade de blockat dig och fortsatt leva sitt liv.
Men jag förstår känslan! Du vill skada älskarinnan på något sätt och greppar efter halmstrån eftersom du känner dig förnedrad.
Nu hlr du hans hustoria bara. Men han ljuger ju för sin fru så förmodligen ljuger han precis lika mycket för dig. Så behöver absolut inte finnas någon sanning i det han säger. Han kan lika gärna ha flera älskarinnor och du inte betyder något alls för honom och han ligger med dig bara för att du släpper till. Frugans story kan vara helt annat.
Som sagt sorgligt att dina anhöriga inte bryr sig om dig. Var en som i vuxen ålder skrev väldigt märkliga saker till mig. Jag printscreenade och skickade till hans mamma. Hon svarade och var väldigt besviken på sin son och hon pratade med honom för hon hade inte uppfostrat han att bli så. Skulle jag vara den som medvetet vart med på att såra andra och det skulle komma fram till anhöriga så ja dom skulle bry sig. De skulle för det första fråga om det stämmer och sen skulle de säga till mig att tänk dig för hur du agerar för det här beteendet får dig inte att framstå som en bra person. Men nu skulle jag inte göra så. Antingen så skiter dina anhöriga i dig och sedan pratar skit bakom ryggen på dig eller så skulle dom faktiskt bry sig men du inser inte själv problemet här. Om du skulle ligga med min man och din anhöriga skulle skratta åt det jag säger om dig och visar konversationer du haft mellan mig och min man skulle jag ärligt tycka förlusten är större för dig. Jag kan släppa dom också gå vidare men då har jag gett andra medmänniskor en chans att få se ditt rätta jag. Jag bryr mig inte personligen vad andra tycker om mig, men jag tycker att andra förtjänar att veta sanningen om någon dom tror de kan lita på men inte bör lita på sen är det upp till dom hur dom agerar såklart :)
Du måste inse att ditt fel här också. Det du gör är fruktansvärt fel också och ditt beteende är äckligt. Bara att inse. Antingen har du brist på empati eller så förnekar du din del av problemet