• Anonym (Anne)

Ligger med gift man

Jag har skrivit från och till med en man och vi har sexchattat, skickat intima bilder, haft sex, myst osv. Han är generös med gåvor till mig och jag är nöjd.
    Ja, vi har en KK relation. Vi har bara setts hemma hos mig, vilket jag ifrågasatte och då erkänner han att han är gift.. men att hans förhållande är kärlekslöst, de har aldrig sex eller intimitet längre. De har dock hus ihop, barn, djur, hästgård. Han är egenföretagare också och frun har hjälpt där lite..
    Jag har efter fått reda på detta fortsatt att ligga med honom och fortsatt som vanligt. Men nånstans inom finns ett dåligt samvete men ändå slutar jag inte.
    Han är en man i 40 års åldern i Skåne.

• Svar på tråden Ligger med gift man
  • Anonym (Pork)
    Anonym (H) skrev 2024-02-14 02:12:19 följande:

Tycker faktiskt att kvinnan som ligger med en gift man och vet om att han är gift förtjänar att få det lite jobbigt av att veta att hennes anhöriga(familj och vänner) får veta sanningen. De förtjänar väl ändå att veta att kvinnan inte går att lita på och att hon har dåligt omdöme. Slå där det gör som ondast var en metafor. Kommer aldrig använda våld, bara berätta sanningen. 

Finns människor som tolkar allt ordagrant och kan se det som en uppmaning att det är ok att använda våld.
  • Anonym (Pork)
    Anonym (Kate) skrev 2024-02-14 02:33:02 följande:

Jaha.   Han är gift,  men generös mot dig med både gåvor och ligg.
    Dessutom levererar han de vanliga utslitna flosklerna: "min fru och jag har aldrig sex",   "min fru förstår mig inte"...
    Jag personligen hade ju blivit extremt äcklad av en sådan man.
    Men du attraheras tydligen av det, så kör på för all del. 

Det gör hon.
  • Agda90
    Anonym (Anne) skrev 2024-02-13 16:12:41 följande:
    Nej jag är införstådd med att vi inte kommer ha någon djupare relation, det är inget jag vill heller. Vill bara ha sex, bryr mig inte vad han gör på sim fritid eller vem han är gift med.
    Nej jag håller med dig! Men tycker ändå synd om henne lite 
    Hade du verkligen haft medlidande med henne så hade du inte satt henne i en sådan situation. Du hade brutit med mannen. Men du är egoistisk och bryr dig inte om vem du skadar. Inte så attraktiv egenskap
  • Anonym
    Anonym (Kim) skrev 2024-02-14 00:33:11 följande:
    Inte ett dugg arg. Bara vad jag tycker om kvinnor som möjliggör otrohet. Männen ska vi inte tala om. Det blir mest censur då. Smuts. Är båda singlar får ni ha så många kk ni orkar med. Inga problem med det. 
    Fast nu är det inte upp till dig att tillåta vem jag eller någon annan "får" ha en affär med. 
    Synd va?
  • Anonym
    Anonym (H) skrev 2024-02-14 01:59:31 följande:

Om du tolkade det som att kag fysiskt skulle slå en person så blev det ett missförstånd. Det var en metafor. Har faktiskt aldrig slagit någon inte ens när jag blev slagen av ett ex. Det jag menar är att jag skulle göra något som får personerna att ångra sig. Tex. om den som medvetet legat med min man skulle jag berätta för hennes närmaste vad hon sysslar med. Vänner och familj förtjänar att höra sanningen och en sådan sanning kan bli väldigt jobbig. Det är inte olagligt att berätta sånt. 

Mannen skulle jag inte heller misshandla skulle inte ens tala illa om honom för barnen eftersom dom inte rår för att pappan skulle ha dåligt omdöme. Man kan vara en bra förälder fast man är en dålig partner. Men däremot skulle jag prata ut ordentligt med mannen i barnens frånvaro och förmodligen lämnat honom. 

Kvinnan är lika dålig som mannen om hon vet att mannen är upptagen. En sak om mannen skulle vara otrogen och få kvinnan till att tro att han är singel. Då är det faktiskt synd om kvinnan också då hon blir lurad och i ett sådant fall skulle jag ha mer förståelse för kvinnan än vara arg. Men det är vidrigt att ligga med en person som man vet har en partner (om de inte har en öppen relation då) 

Lite kul att du annars gör massa.antagande om hur jag är som är baserad på en liten kommentar. Jag själv är uppväxt i bråk och skrik så aldrig att mina barn kommer få uppleva våld med oss. Jag skriker inte ens på barnen så du kan vara lugn. Bara för att man blir arg betyder det inte att man helt tappar förståndet och gör saker framför barnen. Man har spärrar. 

De s k antagandena är helt baserade på det du skrev i din kommentar tidigare. 

Sen har du fel, kvinnan gör inget fel då hon inte lovat något. Varför stå tillbaka för frestelsen om den ligger framför dig att njuta av?

Babbla på du, det är ingen hemlighet att jag har haft gifta älskare. Har iofs inte för tillfället men vem vem vad framtiden har att erbjuda?
    Så bekvämt med gifta män, då får man vara ifred när man lekt färdigt och middagen serveras honom därhemma. Lite märkligt att ta efterrätten först kanske?  Oskyldig
  • Anonym (H)
    Anonym skrev 2024-02-14 08:36:51 följande:
    De s k antagandena är helt baserade på det du skrev i din kommentar tidigare. 

Sen har du fel, kvinnan gör inget fel då hon inte lovat något. Varför stå tillbaka för frestelsen om den ligger framför dig att njuta av?

Babbla på du, det är ingen hemlighet att jag har haft gifta älskare. Har iofs inte för tillfället men vem vem vad framtiden har att erbjuda?
    Så bekvämt med gifta män, då får man vara ifred när man lekt färdigt och middagen serveras honom därhemma. Lite märkligt att ta efterrätten först kanske?   // Oskyldig
    Oavsett vad du tycker kommer jag alltid tycka att det är fel att vara otrogen mot någon och att ligga med en person som man vet är gift eller upptagen. Jag tycker det är väldigt fel för då är ni två som är med på att såra en annan person. Bara för att man inte gett någon ett löfte så gör det inte rätt att medvetet såra någon. Den som ligger med en upptagen man och som vet att han är upptagen är med på en handling som sårar en annan. Innerst inne tror jag du vet att du gjort fel ocskå men för att lätta på ditt samvete så försöker du istället förminska ditt snuskiga beteende.
  • Anonym (XXX)

...och sedan tycker jag att man ska skilja på å ena sidan de kvinnor som verkar ha en fetisch för gifta män, d.v.s. det är SJÄLVA GREJEN att han är gift som lockar. Det tycker jag också är äckligt. De deltar kanske i förstörelsen av en hel familj, bara för en perversion. 

...och kvinnor som förälskar sig en gång i livet, och det då blir väldigt starkt. "Still waters run deep." Och det då - tyvärr - råkar vara i en gift man, och ingen kan beklaga detta faktum mer än hon. Men hon är så kär att hon inte kan låta bli honom, när hon får uppleva lyckan att den man hon älskar älskar henne tillbaka... eller att hon TROR det, uppriktigt, för att han låtsas och är smickrad och gärna har en affär. Fast han inte tänker på att lämna frun mer än flyktigt någon gång, aldrig på riktigt. En sådan kvinna är också ett offer. Även om frun är det STÖRSTA offret, det medger jag!

• Anonym
    Anonym (H) skrev 2024-02-14 08:57:34 följande:
    Oavsett vad du tycker kommer jag alltid tycka att det är fel att vara otrogen mot någon och att ligga med en person som man vet är gift eller upptagen. Jag tycker det är väldigt fel för då är ni två som är med på att såra en annan person. Bara för att man inte gett någon ett löfte så gör det inte rätt att medvetet såra någon. Den som ligger med en upptagen man och som vet att han är upptagen är med på en handling som sårar en annan. Innerst inne tror jag du vet att du gjort fel ocskå men för att lätta på ditt samvete så försöker du istället förminska ditt snuskiga beteende.
    Du har givetvis rätt att ha din åsikt, men det har jag också.
    Vet inte om det är någon mening med att traggla vidare då vi båda står fast i det vi anser om frågan.

Sen vad du tror om mig och vad jag känner "innerst inne" då? Tro vad du vill, det är jag som sitter på facit oavsett.
  • Anonym (hj)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-02-14 01:45:13 följande:

Män är mer intresserade av sex än vad kvinnor är. I grunden kan man säga att hanar vill ha sex med alla honor om de får chansen. Men honor vill bara ha sex med vissa hanar. Så fungerar det för andra arter. Sen är människan lite mer komplex med allt det sociala samspelet.

Forskning visar även att män med mer maskulina drag är mer benägna att vara otrogna än män med mer feminina drag. Självsäkra män är också mer benägna att vara otrogna. Sen finns det också andra drag som ökar risken för otrohet.

För kvinnor är det främst situationen som är den stora riskfaktorn. Och den vanligaste situationen är att man umgås ensam med en man som man finner attraktiv.

Det vette tusan alltså. Jag är lite äldre och tror att kvinnor är precis lika intresserade av sex så länge de inte har småbarn och graviditeter som drar ner lusten. Men visst stämmer det att jag bara vill ha sex med vissa hanar, urvalet jag kan tänka mig har blivit större bara.

Jag har också varit otrogen för många år sedan, jag skulle säga att det helt berodde på personen. När han än hade dykt upp i mitt liv hade han varit en fara för mina relationer, så länge relationen var olycklig.
Svar på tråden Ligger med gift man