• Anonym (Anne)

Ligger med gift man

Jag har skrivit från och till med en man och vi har sexchattat, skickat intima bilder, haft sex, myst osv. Han är generös med gåvor till mig och jag är nöjd.
    Ja, vi har en KK relation. Vi har bara setts hemma hos mig, vilket jag ifrågasatte och då erkänner han att han är gift.. men att hans förhållande är kärlekslöst, de har aldrig sex eller intimitet längre. De har dock hus ihop, barn, djur, hästgård. Han är egenföretagare också och frun har hjälpt där lite..
    Jag har efter fått reda på detta fortsatt att ligga med honom och fortsatt som vanligt. Men nånstans inom finns ett dåligt samvete men ändå slutar jag inte.
    Han är en man i 40 års åldern i Skåne.

• Svar på tråden Ligger med gift man
  • Anonym (hj)
    Anonym (Kim) skrev 2024-02-14 00:33:11 följande:
    Inte ett dugg arg. Bara vad jag tycker om kvinnor som möjliggör otrohet. Männen ska vi inte tala om. Det blir mest censur då. Smuts. Är båda singlar får ni ha så många kk ni orkar med. Inga problem med det. 
    Jag tror du förenklar vad otrohet innebär, vadå möjliggör? Är alla män otrogna om de får chansen, eller hur menar du. Jag tror nästan alltid det finns underliggande orsaker till att det sker, som inte måste bara vara sex.
  • Anonym (Huldran)

Har varit i TS situation ,men är det inte längre eftersom vi, både mannen och jag fick känslor för varandra, Jag avslutade vårt förhållande. 

Vi bestämde redan från början att om det skulle bli så att våra respektive Fru/Man påverkades på något sätt så skulle vår relation avslutas. Tror att vi var lika naiva båda två i tron att vi kunde ha ett förhållande enbart baserat på sexuell attraktion.

Naturligtvis fick vi känslor för varandra och de växte. Vi kom till en punkt där vi måste avsluta vår relation eller avsluta våra respektive  äktenskap, 

Det är många år sedan nu och jag är glad att jag avslutade relationen. På senare år har jag fått veta att min man också varit otrogen mot mig. Men vi är fortfarande efter 24är gifta och trivs med varandra. 

• Anonym (Mannen)
    Anonym (hj) skrev 2024-02-14 00:41:37 följande:
    Jag tror du förenklar vad otrohet innebär, vadå möjliggör? Är alla män otrogna om de får chansen, eller hur menar du. Jag tror nästan alltid det finns underliggande orsaker till att det sker, som inte måste bara vara sex.

Män är mer intresserade av sex än vad kvinnor är. I grunden kan man säga att hanar vill ha sex med alla honor om de får chansen. Men honor vill bara ha sex med vissa hanar. Så fungerar det för andra arter. Sen är människan lite mer komplex med allt det sociala samspelet.

Forskning visar även att män med mer maskulina drag är mer benägna att vara otrogna än män med mer feminina drag. Självsäkra män är också mer benägna att vara otrogna. Sen finns det också andra drag som ökar risken för otrohet.

För kvinnor är det främst situationen som är den stora riskfaktorn. Och den vanligaste situationen är att man umgås ensam med en man som man finner attraktiv.

• Anonym (H)

Om du tolkade det som att kag fysiskt skulle slå en person så blev det ett missförstånd. Det var en metafor. Har faktiskt aldrig slagit någon inte ens när jag blev slagen av ett ex. Det jag menar är att jag skulle göra något som får personerna att ångra sig. Tex. om den som medvetet legat med min man skulle jag berätta för hennes närmaste vad hon sysslar med. Vänner och familj förtjänar att höra sanningen och en sådan sanning kan bli väldigt jobbig. Det är inte olagligt att berätta sånt. 

Mannen skulle jag inte heller misshandla skulle inte ens tala illa om honom för barnen eftersom dom inte rår för att pappan skulle ha dåligt omdöme. Man kan vara en bra förälder fast man är en dålig partner. Men däremot skulle jag prata ut ordentligt med mannen i barnens frånvaro och förmodligen lämnat honom. 

Kvinnan är lika dålig som mannen om hon vet att mannen är upptagen. En sak om mannen skulle vara otrogen och få kvinnan till att tro att han är singel. Då är det faktiskt synd om kvinnan också då hon blir lurad och i ett sådant fall skulle jag ha mer förståelse för kvinnan än vara arg. Men det är vidrigt att ligga med en person som man vet har en partner (om de inte har en öppen relation då) 

Lite kul att du annars gör massa.antagande om hur jag är som är baserad på en liten kommentar. Jag själv är uppväxt i bråk och skrik så aldrig att mina barn kommer få uppleva våld med oss. Jag skriker inte ens på barnen så du kan vara lugn. Bara för att man blir arg betyder det inte att man helt tappar förståndet och gör saker framför barnen. Man har spärrar. 

Anonym skrev 2024-02-13 15:19:53 följande:
    Att du vill misshandla din otrogna man får stå för dig, att du misshandlar kvinnan däremot?
    Hon har inte lovat dig något.

Din sk hämnd skulle nog i efterhand slå hårdast på dig själv, efter att offret för din vrede polisanmält misshandeln och givetvis orosanmält till soc. Barn ska inte växa upp med våldsamma föräldrar.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-02-14 01:45:13 följande:

Män är mer intresserade av sex än vad kvinnor är. I grunden kan man säga att hanar vill ha sex med alla honor om de får chansen. Men honor vill bara ha sex med vissa hanar. Så fungerar det för andra arter. Sen är människan lite mer komplex med allt det sociala samspelet.

Forskning visar även att män med mer maskulina drag är mer benägna att vara otrogna än män med mer feminina drag. Självsäkra män är också mer benägna att vara otrogna. Sen finns det också andra drag som ökar risken för otrohet.

För kvinnor är det främst situationen som är den stora riskfaktorn. Och den vanligaste situationen är att man umgås ensam med en man som man finner attraktiv.

Ja, allt du skriver här är sant. Tror också att det är vettigt att gå tillbaka till vårt ursprung, och se vad vi har för mönster och drifter inbyggda i oss. För sådant förändras inte på årmiljoner - receptet var helt enkelt för fördelaktigt under evolutionens gång. Männen fantiserar fortfarande om att vara som James Bond - d.v.s. en silverrygg som slår ner sina konkurrenter och samlar alla de unga, trånande honorna runt sig. Och kvinnorna drömmer om att ge sig till den starkaste. 

Självklart är män med maskulina drag mer otrogna - de är ju attraktivare och får därför fler chanser. De femininare männen skulle säkert också vilja, men får nöja sig med att tråna efter den snygga receptionisten med den generösa urringningen på avstånd. Och självsäkra män vågar ta fler initiativ såklart, samt att självsäkerhet hos en man i sig upplevs som attraktivt av kvinnor. Vår anmoder ville ju inte heller ha aphanen som gömde sig bakom lövverket i trädet.

Tror även på detta med kvinnor och situationen. Upptagna kvinnor söker sällan upp andra män aktivt, utan känslorna smyger sig på dem när de umgås nära med en god vän eller arbets- eller föreningskramrat. Eller med en vän på sociala media, som hon börjar sitta uppe och diskutera med om nätterna. Det går från att diskutera klimatet eller lämpliga investeringar, till att prata om personliga saker, till att prata om privata saker och... ja.
  • Anonym (H)

Tycker faktiskt att kvinnan som ligger med en gift man och vet om att han är gift förtjänar att få det lite jobbigt av att veta att hennes anhöriga(familj och vänner) får veta sanningen. De förtjänar väl ändå att veta att kvinnan inte går att lita på och att hon har dåligt omdöme. Slå där det gör som ondast var en metafor. Kommer aldrig använda våld, bara berätta sanningen. 

Anonym (samma) skrev 2024-02-13 15:33:15 följande:
    Och den som gör saker enbart för syftet att göra andra ont är ännu dummare.
  • Anonym (H)

Beklagar att du inte har anhöriga som bryr dig om dig. Skulle dom bry sig så skulle dom göra något åt saken. Det är inte omtanke att skratta bort det. Rekommenderar terapi istället för att söka tröst hos gifta män. Finns br hjälp att söka. 

Det där med att slå är där det gör som ondast var en metafor. Att sanningen kommer fram när man betett sig illa kan vara väldigt jobbigt. Det är det jag menar. 

Tänk den dagen mannens fru misstänker något och du har ingen aning hur hon reagerar när sanningen kommer fram. Kanske att hon spar en bild på dig som du skickat och visar dina närmaste, hon kanske känner någon kriminell som ställer till det för dig, du kanske åker på rejält med stryk, hon kanske förstör din egendom och du misstänker henne men det är brist på bevis. De här exemplen är inget jag själv skulle göra mot någon då jag tycker det är fel att använda våld, förstöra saker mm... Men skulle inte heller tycka synd om dig ifall du blir utsatt. Då du förhoppningsvis vet om riskerna

Anonym (Anne) skrev 2024-02-13 16:15:33 följande:
    Jag har inte så dåligt samvete, då hade jag slutat träffa honom men det vill jag inte än så :)
    Okej, tack för informationen! Min familj hade inte brytt sig om va jag gör, hade blivit ett roligt samtalsämne dock om den galna kvinnan som slogs och sprang runt till familj och vänner
  • Anonym (Kate)

Jaha.   Han är gift,  men generös mot dig med både gåvor och ligg.
    Dessutom levererar han de vanliga utslitna flosklerna: "min fru och jag har aldrig sex",   "min fru förstår mig inte"...
    Jag personligen hade ju blivit extremt äcklad av en sådan man.
    Men du attraheras tydligen av det, så kör på för all del. 

• Anonym (Win-win)

Jag har också ett kk förhållande med en gift man. Vi träffas och har sex då och då. 
    Han är ingen jag skulle vilja ha ett förhållande med utan bara sex. 
    Inget dåligt samvete över något. 
    Vi får båda ut vad vi vill ha och sen är det bye bye tills nästa gång. 
    Han är också väldigt mån om att det ska vara skönt för mig och att jag ska må bra I det hela. 
    En väldigt vuxen kk relation  och jag skäms inte alls för det.

• Agda90
    Anonym skrev 2024-02-13 16:10:59 följande:
    Det är han som sviker, inte den andra kvinnan. Ändå är det henne du ska ge dig på?
    Båda två har gjort fel så varför ska en av två komma lätt undan?

Att den otrogna sviniga mannen ska få veta att han skitit i det blå skåpet är väl givet. 
Svar på tråden Ligger med gift man