• Anonym (samma)

Ligger med gift man

Har också legat med gifta män ibland men då ska man var klar över att det inte kan bli något djupare, går inte att lita så mycket på något de säger heller men sex går ju bra, och resten med som du säger han gör, låt han ta hand om dig bara!

Tycker inte du ska ha dåligt samvete mot frun du är inte skyldig henne någonting.

• Anonym (samma)
    Anonym (H) skrev 2024-02-13 15:08:09 följande:

Du ska ha fruktansvärt dåligt samvete. En kvinna som medvetet ligger med en gift man är nästan lika dum som en otrogen man. Hade du vart otrogen med min man och jag hade hittat så hade jag sett till så ni båda hade ångrat det. Hade slagit där det gör som ondast. Berättar för dina vänner och släktingar om vad du sysslar med  

Och den som gör saker enbart för syftet att göra andra ont är ännu dummare.
  • Anonym (samma)
    Agda90 skrev 2024-02-13 15:40:46 följande:

Ger man sig in i leken får man leken tåla TS. Var medveten om det. Även om folk   anser att hämnd är fel och olagligt så finns risken. Och jag hade inte tyckt synd om dig om frun gav dig en rejäl smocka så att några tänder flög ut. 

En sviken kvinna full av hat är inget att leka med. Kan du hälsa den där så kallade mannen du gladeligen delar säng med. 

Sviken av mannen, ja. Otroligt tramsigt att nedlåta sig till att inleda en catfight 
  • Anonym (samma)
    Agda90 skrev 2024-02-13 15:55:20 följande:
    Du har rätt till din åsikt och jag till min. Som sagt, har man gett sig in i leken....
    Ja ger man sig i lag med fel karlar så får man tåla att bli illa behandlad.
  • Anonym (samma)
    Agda90 skrev 2024-02-13 16:06:42 följande:
    Menar du att om mannen man lever med bedrar en får man leva med det?
    Nej jag menar att man har gett sig in i leken enligt det resonemanget 
  • Anonym (samma)
    Anonym (Anne) skrev 2024-02-13 16:12:41 följande:
    Nej jag är införstådd med att vi inte kommer ha någon djupare relation, det är inget jag vill heller. Vill bara ha sex, bryr mig inte vad han gör på sim fritid eller vem han är gift med.
    Nej jag håller med dig! Men tycker ändå synd om henne lite 
    Klart det är synd om henne, tyvärr
  • Anonym (samma)
    Anonym (Sanna) skrev 2024-02-13 16:20:53 följande:

Undrar om du förstår hur många gifta män som faktiskt försöker ligga med andra kvinnor än sina fruar?

Räcker med att gå på en konferens så har man ett dussin gifta män hack i hälen.

Absolut att man ska hålla sig undan, men varför läggs ansvaret på en singelkvinnor att ta ansvar för en gift mans äktenskap och familj? Det är ju han som gör det aktiva valet. 

Pratade om att hämnas
  • Anonym (samma)
    Anonym (XXX) skrev 2024-02-13 18:47:36 följande:
    Ja, det är jättejobbigt när det känns så rätt men ändå är så fel. Man känner ju det där bandet - att man hör ihop, det ÄR bara så! - och då tycks det juridiska bandet som han och frun har vara av mindre betydelse... Men i ditt fall är det lost cause precis som du säger, om han inte skulle kunna nöja sig med dig ens om man skilde sig. Själv tycker jag så illa om alla konstiga, avvikande perversioner och läggningar, att jag aldrig skulle kunna bli förälskad i en man som håller på med sådant ifrån början.
    Avvikande perversioner och läggningar? Var fick du det ifrån?
  • Anonym (samma)
    Anonym (H) skrev 2024-02-14 02:12:19 följande:

Tycker faktiskt att kvinnan som ligger med en gift man och vet om att han är gift förtjänar att få det lite jobbigt av att veta att hennes anhöriga(familj och vänner) får veta sanningen. De förtjänar väl ändå att veta att kvinnan inte går att lita på och att hon har dåligt omdöme. Slå där det gör som ondast var en metafor. Kommer aldrig använda våld, bara berätta sanningen. 

Det betyder att du vill någon annan ont, oavsett om du menar fysiskt eller psykisk, det var det jag menade med att det är ditt syfte, att vilja ont.
  • Anonym (samma)
    Agda90 skrev 2024-02-14 08:27:36 följande:
    Hade du verkligen haft medlidande med henne så hade du inte satt henne i en sådan situation. Du hade brutit med mannen. Men du är egoistisk och bryr dig inte om vem du skadar. Inte så attraktiv egenskap
    Det betyder givetvis att det självklart är tråkigt för henne, men man är ändå inte beredd att göra den uppoffringen för hennes skull. Och det måste man inte heller.
  • Anonym (samma)
    Agda90 skrev 2024-02-14 11:08:21 följande:
    Och av den anledningen får man också förstå om hon sparkar bakut både vad det gäller den otrogna mannen och älskarinnan. 
    Förstå om någon sparkar bakut för att man inte gör som den vill och rättar sitt liv efter dennes önskemål om sitt eget liv?
  • Anonym (samma)
    Agda90 skrev 2024-02-14 11:09:41 följande:
    En man eller kvinna som ger sig i lag med en upptagen man eller kvinna har ju också som uppsåt att vilja en annan person illa. Hade man inte velat skada en annan människa (psykiskt eller fysiskt) så hade man inte gett sig i lag med en upptagen man/kvinna
    Nej den har som uppsåt att vilja njuta av livet. Jag svarade en kommentar vara uppsåt är att slå där det gör ont, alltså det är att göra någon ont som är motivationen till handlingen.
  • Anonym (samma)
    Anonym (H) skrev 2024-02-14 12:48:02 följande:
    Nu hlr du hans hustoria bara. Men han ljuger ju för sin fru så förmodligen ljuger han precis lika mycket för dig. Så behöver absolut inte finnas någon sanning i det han säger. Han kan lika gärna ha flera älskarinnor och du inte betyder något alls för honom och han ligger med dig bara för att du släpper till. Frugans story kan vara helt annat. 

Som sagt sorgligt att dina anhöriga inte bryr sig om dig. Var en som i vuxen ålder skrev väldigt märkliga saker till mig. Jag printscreenade och skickade till hans mamma. Hon svarade och var väldigt besviken på sin son och hon pratade med honom för hon hade inte uppfostrat han att bli så. Skulle jag vara den som medvetet vart med på att såra andra och det skulle komma fram till anhöriga så ja dom skulle bry sig. De skulle för det första fråga om det stämmer och sen skulle de säga till mig att tänk dig för hur du agerar för det här beteendet får dig inte att framstå som en bra person. Men nu skulle jag inte göra så. Antingen så skiter dina anhöriga i dig och sedan pratar skit bakom ryggen på dig eller så skulle dom faktiskt bry sig men du inser inte själv problemet här. Om du skulle ligga med min man och din anhöriga skulle skratta åt det jag säger om dig och visar konversationer du haft mellan mig och min man skulle jag ärligt tycka förlusten är större för dig. Jag kan släppa dom också gå vidare men då har jag gett andra medmänniskor en chans att få se ditt rätta jag. Jag bryr mig inte personligen vad andra tycker om mig, men jag tycker att andra förtjänar att veta sanningen om någon dom tror de kan lita på men inte bör lita på sen är det upp till dom hur dom agerar såklart :) 

Du måste inse att ditt fel här också. Det du gör är fruktansvärt fel också och ditt beteende är äckligt. Bara att inse. Antingen har du brist på empati eller så förnekar du din del av problemet  

Men det finns väl inget som tyder på att de inte bryr sig, skulle de bry sig om TS så vill de väl att hon ska ha det bra och det har hon ju.
  • Anonym (samma)
    Anonym (Anne) skrev 2024-02-19 15:30:00 följande:
    Ja, varför ska jag ta ansvar över någon annans handlingar? Jag tar ansvar över mina egna. 
    Jag gör det som gör mig lycklig. Jag får ligga när jag vill, jag får presenter, bekräftelse och uppmärksamhet när han är med mig. Jag får det allra bästa av honom och slipper leva i en tråkig relation med den trista gråa vardagen med barn, hus, räkningar, städa/tvätta efter honom. Fantastiskt om du frågar mig!
    Efter våran roliga stund åker han hem till frun och jag fortsätter med härliga singelliv. Okomplicerat!
    Har faktiskt en syster som gör exakt samma sak. Hon träffar och ligger med en gift man. Hennes "man" säger samma sak, frun är på dåligt humör, trött och gnällig och att träffa min syster ger honom lite krydda i livet.
    Men att du ska få ha det liv du vill ha är mindre viktigt än att denna okända kvinna ska få som hon vill i sitt liv, förstår du väl. Du måste ha ett ansvarstagande för henne och prioritera bort dig själv. Annars är man en egoistisk narcissist-psykopat.
  • Anonym (samma)
    Xenia skrev 2024-02-19 16:38:48 följande:
    Jag undrar hur ni blev uppfostrade egentligen eftersom ni bägge har samma dåliga moral. Här gäller det bara njutning för MIG, att andra drabbas struntar ni i.

Man ska inte göra mot andra vad man inte vill uppleva själv. Men jag antar att du inte brytt dig om den man du bodde ihop med var otrogen med andra? 

Eftersom det bara handlar om sex och uppmärksamhet, så borde det ju gå lika bra med en obunden man. 

Om nu vissa män har två kvinnor (frun/sambon och älskarinnan) så blir ju andra män utan. Låter orättvist och opraktiskt.
    Fast TS har inte varit otrogen själv så du får ju jämföra med rätt sak. Du får fråga TS om hon inte brytt sig om någon annan kvinna accepterar hennes partner som älskare.
  • Anonym (samma)
    Anonym (H) skrev 2024-02-19 23:16:41 följande:
    Att två syskon gör precis samma sak och ligger med en annans man tyder på att föräldrarna misslyckats med att uppfostrat sina döttrar till att bli empatiska och snälla människor. Ser bara TS har ett enda stort ego som dessutom skadar andra. 

Man kan ju hoppas att den dagen någon av systrarna träffar en partner dom är upp över öronen förälskad i, råkar träffa en man som är otrogen. Så slipper en snäll och empatisk kvinna som vill vara trogen uppleva otrohet. Det förtjänar dom faktiskt att få känna på hur det känns att bli sviken av någon dom älskar och litar på. 
    Fast TS har inte svikit någon hon älskar så nej den håller inte. Jämför med rätt sak om ni nu vill andra illa, TS ska isåfall känna hur det känns att andra kvinnor kan tänka sig ligga med hennes svekfulla man
Svar på tråden Ligger med gift man