• Anonym (Anne)

Ligger med gift man

Jag har skrivit från och till med en man och vi har sexchattat, skickat intima bilder, haft sex, myst osv. Han är generös med gåvor till mig och jag är nöjd.
    Ja, vi har en KK relation. Vi har bara setts hemma hos mig, vilket jag ifrågasatte och då erkänner han att han är gift.. men att hans förhållande är kärlekslöst, de har aldrig sex eller intimitet längre. De har dock hus ihop, barn, djur, hästgård. Han är egenföretagare också och frun har hjälpt där lite..
    Jag har efter fått reda på detta fortsatt att ligga med honom och fortsatt som vanligt. Men nånstans inom finns ett dåligt samvete men ändå slutar jag inte.
    Han är en man i 40 års åldern i Skåne.

• Svar på tråden Ligger med gift man
  • Anonym (Anne)
    Anonym skrev 2024-02-13 14:48:22 följande:

Ok, tack för den mycket intressanta informationen.

Ja varsågod, så är mitt liv. Tack för att de läste Tungan ute vill du dela med dig av något intressant?
  • Anonym (Anne)
    Anonym (Ok) skrev 2024-02-13 15:09:36 följande:

Lite gulligt att du tror att en otrogen man är ärlig mot dig. 

Jag tror inte han är ärlig mot mig och jag bryr mig inte heller haha. Jag vill bara ha sex och ha roligt, få roliga gåvor och uppmärksamhet. Bryr mig inte vad han gör
  • Anonym (Anne)
    Anonym (samma) skrev 2024-02-13 15:23:21 följande:

Har också legat med gifta män ibland men då ska man var klar över att det inte kan bli något djupare, går inte att lita så mycket på något de säger heller men sex går ju bra, och resten med som du säger han gör, låt han ta hand om dig bara!

Tycker inte du ska ha dåligt samvete mot frun du är inte skyldig henne någonting.

Nej jag är införstådd med att vi inte kommer ha någon djupare relation, det är inget jag vill heller. Vill bara ha sex, bryr mig inte vad han gör på sim fritid eller vem han är gift med.
    Nej jag håller med dig! Men tycker ändå synd om henne lite 
  • Anonym (Anne)
    Anonym (H) skrev 2024-02-13 15:08:09 följande:

Du ska ha fruktansvärt dåligt samvete. En kvinna som medvetet ligger med en gift man är nästan lika dum som en otrogen man. Hade du vart otrogen med min man och jag hade hittat så hade jag sett till så ni båda hade ångrat det. Hade slagit där det gör som ondast. Berättar för dina vänner och släktingar om vad du sysslar med  

Jag har inte så dåligt samvete, då hade jag slutat träffa honom men det vill jag inte än så :)
    Okej, tack för informationen! Min familj hade inte brytt sig om va jag gör, hade blivit ett roligt samtalsämne dock om den galna kvinnan som slogs och sprang runt till familj och vänner
  • Anonym (Anne)
    Anonym (H) skrev 2024-02-14 01:59:31 följande:

Om du tolkade det som att kag fysiskt skulle slå en person så blev det ett missförstånd. Det var en metafor. Har faktiskt aldrig slagit någon inte ens när jag blev slagen av ett ex. Det jag menar är att jag skulle göra något som får personerna att ångra sig. Tex. om den som medvetet legat med min man skulle jag berätta för hennes närmaste vad hon sysslar med. Vänner och familj förtjänar att höra sanningen och en sådan sanning kan bli väldigt jobbig. Det är inte olagligt att berätta sånt. 

Mannen skulle jag inte heller misshandla skulle inte ens tala illa om honom för barnen eftersom dom inte rår för att pappan skulle ha dåligt omdöme. Man kan vara en bra förälder fast man är en dålig partner. Men däremot skulle jag prata ut ordentligt med mannen i barnens frånvaro och förmodligen lämnat honom. 

Kvinnan är lika dålig som mannen om hon vet att mannen är upptagen. En sak om mannen skulle vara otrogen och få kvinnan till att tro att han är singel. Då är det faktiskt synd om kvinnan också då hon blir lurad och i ett sådant fall skulle jag ha mer förståelse för kvinnan än vara arg. Men det är vidrigt att ligga med en person som man vet har en partner (om de inte har en öppen relation då) 

Lite kul att du annars gör massa.antagande om hur jag är som är baserad på en liten kommentar. Jag själv är uppväxt i bråk och skrik så aldrig att mina barn kommer få uppleva våld med oss. Jag skriker inte ens på barnen så du kan vara lugn. Bara för att man blir arg betyder det inte att man helt tappar förståndet och gör saker framför barnen. Man har spärrar. 

Jag tolkade det utifrån vad du skrev och hur du utryckte dig. Förstår att du skrev utifrån frustration eftersom du nu skriver att du inte menade det.
    Du behöver inte förklara att du är en bra mamma eller en bra partner, det är du säkert.
  • Anonym (Anne)
    Anonym (H) skrev 2024-02-14 02:12:19 följande:

Tycker faktiskt att kvinnan som ligger med en gift man och vet om att han är gift förtjänar att få det lite jobbigt av att veta att hennes anhöriga(familj och vänner) får veta sanningen. De förtjänar väl ändå att veta att kvinnan inte går att lita på och att hon har dåligt omdöme. Slå där det gör som ondast var en metafor. Kommer aldrig använda våld, bara berätta sanningen. 

Han ligger ju med mig för att hans fru inte vill ha sex längre, vilket har pågått under en lång tid.
    De tjafsar om småsaker och han tycker att frun är mer gnällig än trevlig. Så efter otaliga diskussioner om varför han hela tiden blir sexuellt avvisad av frun så finns det inget mer han kan göra än att ligga med någon annan. Det blir ju egentligen en win-win-win här. Frun slipper ligga och blir nöjd, mannen får ligga och blir nöjd. Det leder ju till att deras relation blir förbättrad, för han vill ju inte lämna henne. Och dessutom blir jag nöjd, jag får ligga när jag vill och kan nöjt fortsätta mitt liv som singel.
    Jag vet inte vad du skulle få ut av att berätta för älskarinnans familj och vänner, tror du på riktigt att de hade brytt sig? För jag vet att mina anhöriga inte hade brytt sig det minsta, förmodligen hade de nog bara skrattat åt situationen. De känner ju mig, så om en okänd kvinna skulle höra av sig och bröla ur sig "lita inte på Anna!! Hon ligger med gifta män" så hade de blockat dig och fortsatt leva sitt liv.
    Men jag förstår känslan! Du vill skada älskarinnan på något sätt och greppar efter halmstrån eftersom du känner dig förnedrad.
  • Anonym (Anne)
    Anonym (Kim) skrev 2024-02-13 19:24:21 följande:

Grattis till att numera kunna titulera sig som slinka. Bra jobbat. Patetiskt att du tror på allt han säger. Ingår naivitet? Visst KK får du ha men fan inte med ett rövhål som är i relation. Najs framtid med honom som inte tvekar att  knulla bredvid. Nä visst nä. Ni är soulmates och gjorda för varandra. Vore det en riktig stake i honom skulle han avsluta först. Nu har han det bra. Ett lätt ligg utan att han måste anstränga sig. Vore ju dumt av honom att riva upp himmel och jord och begära skilsmässa. 

Vad moget med öknamn, de kan du behålla för dig själv. Varför så arg?
    Vart står det att jag tror på det han säger? Jag lägger ingen värdering i det han säger, vi har ingen djup relation. Vi har bara sex, dricker vin och äter god middag, han köper mig gåvor som underkläder, smycken, någon ros då och då.
    Jag vill inte ha en relation med honom och han vill inte ha det med mig heller. Vi bara har sex och förbättrar vår livskvalité med varann! 
    Efteråt går han hem till sin trista vardag med gnällig fru och barn, sen kommer han tillbaka till mig för att få lite spänning i vardagen. Utomordentligt trevligt!
    Han är inte min soulmate. Om jag senare i livet vill skaffa en seriös relation så ska han såklart vara singel.
  • Anonym (Anne)
    Anonym (H) skrev 2024-02-14 02:22:11 följande:

Beklagar att du inte har anhöriga som bryr dig om dig. Skulle dom bry sig så skulle dom göra något åt saken. Det är inte omtanke att skratta bort det. Rekommenderar terapi istället för att söka tröst hos gifta män. Finns br hjälp att söka. 

Det där med att slå är där det gör som ondast var en metafor. Att sanningen kommer fram när man betett sig illa kan vara väldigt jobbigt. Det är det jag menar. 

Tänk den dagen mannens fru misstänker något och du har ingen aning hur hon reagerar när sanningen kommer fram. Kanske att hon spar en bild på dig som du skickat och visar dina närmaste, hon kanske känner någon kriminell som ställer till det för dig, du kanske åker på rejält med stryk, hon kanske förstör din egendom och du misstänker henne men det är brist på bevis. De här exemplen är inget jag själv skulle göra mot någon då jag tycker det är fel att använda våld, förstöra saker mm... Men skulle inte heller tycka synd om dig ifall du blir utsatt. Då du förhoppningsvis vet om riskerna

Du behöver inte försöka ställa diagnoser på mig, jag mår jättebra. Är inte intresserad av att du ska leka hobbypsykolog för att jag ligger med en gift man.
    Jag lever precis så som jag vill göra.
    Jag känner att du tar väldigt illa vid dig av att jag ligger med en gift man. Är du orolig att det är din man?
    Nej, jag har ingen aning om hur hon reagerar och det är heller inget jag tänker på. Jag antar att inget av det du skrev skulle hända. Låter otroligt Hollywoodfilm-aktigt att frun skulle skicka ett kriminellt gäng på mig för att jag ligger med hennes man. Men du är kreativ måste jag säga!
    Att jag ligger med hennes man är inte olagligt och skulle hon försöka misshandla mig eller förstöra min egendom så anmäler jag. Men det känns märkligt att sitta och diskutera fantasihändelser så nu släpper jag detta.
  • Anonym (Anne)
    Anonym (H) skrev 2024-02-14 12:48:02 följande:
    Nu hlr du hans hustoria bara. Men han ljuger ju för sin fru så förmodligen ljuger han precis lika mycket för dig. Så behöver absolut inte finnas någon sanning i det han säger. Han kan lika gärna ha flera älskarinnor och du inte betyder något alls för honom och han ligger med dig bara för att du släpper till. Frugans story kan vara helt annat. 

Som sagt sorgligt att dina anhöriga inte bryr sig om dig. Var en som i vuxen ålder skrev väldigt märkliga saker till mig. Jag printscreenade och skickade till hans mamma. Hon svarade och var väldigt besviken på sin son och hon pratade med honom för hon hade inte uppfostrat han att bli så. Skulle jag vara den som medvetet vart med på att såra andra och det skulle komma fram till anhöriga så ja dom skulle bry sig. De skulle för det första fråga om det stämmer och sen skulle de säga till mig att tänk dig för hur du agerar för det här beteendet får dig inte att framstå som en bra person. Men nu skulle jag inte göra så. Antingen så skiter dina anhöriga i dig och sedan pratar skit bakom ryggen på dig eller så skulle dom faktiskt bry sig men du inser inte själv problemet här. Om du skulle ligga med min man och din anhöriga skulle skratta åt det jag säger om dig och visar konversationer du haft mellan mig och min man skulle jag ärligt tycka förlusten är större för dig. Jag kan släppa dom också gå vidare men då har jag gett andra medmänniskor en chans att få se ditt rätta jag. Jag bryr mig inte personligen vad andra tycker om mig, men jag tycker att andra förtjänar att veta sanningen om någon dom tror de kan lita på men inte bör lita på sen är det upp till dom hur dom agerar såklart :) 

Du måste inse att ditt fel här också. Det du gör är fruktansvärt fel också och ditt beteende är äckligt. Bara att inse. Antingen har du brist på empati eller så förnekar du din del av problemet  
    Jag bryr mig inte ifall han ligger med frun eller med andra. Vi har ingen relation och ingen överenskommelse om att vi är exklusiva, det vore ju konstigt eftersom han är gift. Jag frågar inte om hans sexliv och han frågar inte om mitt. 

Ja, dina åsikter... jag ser vad du skriver och förstår vad du menar men jag håller inte med. 
    Jag trodde att man kontaktade familjen när det var ett barn som hade betett sig illa, inte när en hel vuxen kvinna gjorde något som anses fel. Men sån är du! :)
    Du behöver inte försöka sätta diagnoser på mig eller försöka hitta fel i mina familjerelationer. Du kommer med massa fantasiscenarion, vilket är kreativt men onödigt.
  • Anonym (Anne)
    Anonym (Kate) skrev 2024-02-16 00:54:08 följande:

Tänk att alla älskarinnor går på detta trams: "jag och min fru har aldrig sex",  "min fru förstår mig inte"  bla bla..
    Varför skulle han tala sanning med dig,  han är ju en bekräftad lögnare,  som ljuger för sin fru..

Jag "går inte på" någonting utan jag återberättar bara vad han själv har berättar för mig. Jag bryr mig inte om han ligger med sin fru, jag bryr mig inte om deras relation överhuvudtaget faktiskt.
    Jag träffar honom med jämna mellanrum och han träffar ju mig av en anledning, någonting han inte får hos sin fru får han hos mig ju. Vad det är kan vi bara spekulera om :)
  • Anonym (Anne)
    Anonym (Exakt!) skrev 2024-02-16 06:33:57 följande:
    En slags mix av hat mot sig själv och dåligt samvete mot frun (Nog ärligt talat mer självömkande än dåligt samvete, vilket i sig ger dåligt samvete med "det är synd om mig"...ständiga offret som tycker synd om sig själv fast jag är sån h*ra och medverkat till otrohet)

. Nu har jag inte inlett något med någon jag då visste var gift utan de har sagt sig vara skilda eller singel och jag har givetvis gjort slut när det kom fram. Men man känner sig som en homewrecker, slampa, billig, äcklig, översexuell som inte kan hålla sig från andras män. Mycket sådär att man går igenom i huvudet hur snabbt man hamnade i säng redan på första dejten, tecken man borde sett osv osv. Man känner sig väldigt äcklig och billig och som att det är det enda man egentligen duger till sex, och snart blir man gammal och ful och duger inte ens till det. 
    Haha, du talar utifrån dig själv. Du känner dig som en h*ra, slampa, billig, äcklig, översexuell, homewrecker. Tråkigt att du känner så om dig själv, du kanske ska gå i terapi för dina känslor.
  • Anonym (Anne)
    Agda90 skrev 2024-02-16 11:56:33 följande:
    Och du kanske borde göra detsamma för att du väljer att förstöra andras liv?
    Egoism är ingen vacker egenskap
    Ne, jag behöver ingen terapi. Jag bryr mig bara inte, vet inte vad mer jag kan säga om saken. Jag är nöjd med mitt liv :)
  • Anonym (Anne)
    Anonym (Hej) skrev 2024-02-17 16:33:03 följande:

Äckliga gifta män som utsätter singel kvinnor för sexuella trakasserier och övergrepp, fattar ni hur sjukt det är? Gifta människor som mobbar människor som är singel, när ska folk inse är det här är inte okej?

Är du i fel tråd? Jag blir inte utsatt för sexuella trakasserier eller övergrepp. Det finns samtycke från oss båda.
  • Anonym (Anne)
    Anonym (Huldran) skrev 2024-02-17 21:31:34 följande:

Det är egentligen rätt enkelt. Det finns kvinnor och män som bundit sig för tidigt vid en partner. Åren går och det blir alltmer uppenbart att man vuxit ifrån varandra. Eftersom steget till separation känns så stort kämpar man på tills man av en slump träffar på en människa där allt stämmer. Då är det lätt att man åker dit.

Det sorgliga är att ens partnern kanske inte alls upplever att man vuxit isär, utan upplever förhållandet som fantastiskt ända tills hen blir totalt överraskad av att partnern varit/är otrogen. Om partnern däremot upplever samma sak, att man vuxit isär alltså, är det inte lika sårande. Därför blir blir också reaktionerna olika.
    Det finns till och med de som inte reagerar speciellt utan välkomnar en möjlighet till separation. Något jag varit med om. 

Men gud ja, det sista du skriver om att man inte reagerar speciellt utan ser otroheten som en väg ut. Så spot on, har upplevt det fast inte genom otrohet då.
  • Anonym (Anne)
    Agda90 skrev 2024-02-19 14:32:48 följande:
    Syftet med tråden är väl att få bekräftelse att man hon inte gör något fel utan fokuserar på sin lycka. 

I min värld är det dock inga bra människor som medvetet ger sig in i något och skadar andra (den bedragba tönkenrjag på och barn).
    Det är så sjukt mycket ursäkter och noll ansvarstagande. Tråkigt. Synd att så många saknar vettig moral. 
    Ja, varför ska jag ta ansvar över någon annans handlingar? Jag tar ansvar över mina egna. 
    Jag gör det som gör mig lycklig. Jag får ligga när jag vill, jag får presenter, bekräftelse och uppmärksamhet när han är med mig. Jag får det allra bästa av honom och slipper leva i en tråkig relation med den trista gråa vardagen med barn, hus, räkningar, städa/tvätta efter honom. Fantastiskt om du frågar mig!
    Efter våran roliga stund åker han hem till frun och jag fortsätter med härliga singelliv. Okomplicerat!
    Har faktiskt en syster som gör exakt samma sak. Hon träffar och ligger med en gift man. Hennes "man" säger samma sak, frun är på dåligt humör, trött och gnällig och att träffa min syster ger honom lite krydda i livet.
  • Anonym (Anne)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-02-19 16:37:35 följande:

Förstår verkligen att han inte har något intresse av något seriöst med en sån som dig! Du är ju verkligen inget flickvänsmaterial!

Då är det "enklare" att köpa sex av dig än att springa och ragga horor på Malmskillnadsgatan. Trist för frun bara.

Självklart SKA du ha extremt dåligt samvete, annars är det nåt som inte stämmer med dig.

Har du inte läst tråden? Det är JAG som inte vill ha något seriöst. JAG vill inte ha honom som min partner, absolut inte.
    Han köper inte sex. Vi har sex på bådas villkor, det finns samtycke och respekt.
    Han vill heller inga lämna frun, han vill fortsätta leva med henne. Jag föredrar faktiskt att han fortfarande är gift. 
    Om jag någon gång väljer att ha en seriös relation så ska den mannen såklart vara singel.
    Jag inte ute efter att "vinna" honom, jag vill bara ha honom som kk.
Svar på tråden Ligger med gift man