• Kanskeanonym

Vi med BIM februari/mars

Hej! 

Tänkte att jag kör igång en tråd för oss som vill diskutera symtom och följa varandra på vägen till plus! 

Bim -3 för min del idag! 
    Symtom: 
    -Annorlunda känsla i magen, molvärk emellanåt.
    -Inga flytningar (brukar ha lotionflytningar annars innan mens)
    -Ökad aptit
    -Något känsligare bröstvårtor, gör inte ont men mer känsliga vis berörning. 

Angående att jag inte har några flytningar, någon mer som kännt sig så mycket torrare innan mens? 

• Svar på tråden Vi med BIM februari/mars
  • mammaatillen

Ååh spännande! Du får uppdatera om du får några symtom då med tiden som kommer! 😍

• Kanskeanonym

Tog ett test nu ikväll, kunde inte hålla mig... 
    Solklart negativt så tror inte det blir något plus för mig den här gången iallafall. 
    Bara invänta tant röd 🥲 

• Sallyalicenancy
    Kanskeanonym skrev 2024-02-13 19:29:00 följande:

Tog ett test nu ikväll, kunde inte hålla mig... 
    Solklart negativt så tror inte det blir något plus för mig den här gången iallafall. 
    Bara invänta tant röd 🥲 

Hoppas du har fel ❤️ annars nya tag nästa månad!
  • mammaatillen

Ge inte upp hoppet än! Många som inte plussar innan BIM och även på BIM! BIM dagen kan ju variera månad för månad! Håll ut och kommer inte mensen är det ju ett gott tecken! ❤️

• mammaatillen

Är på BIM+3 idag och tyvärr såklart negativt! så nu hoppas jag mensen dyker upp annars blir man ju tokig!😕
  • Kanskeanonym

Tack för era hopp iallafall ❤️ jag brukar ha så stark känsla när jag varit gravid innan och då har det blivit fina plus, exakt samma känsla jag har nu men nej. 
    Min app räknade dock på en kort cykel denna månad så kan ju vara så att bim inte ens är än på 2-4 dagar men enligt appen är bim idag. Men hoppet är ju borta här 😅 

Mammatillen men vad tråkigt när man hoppas på ett starkt plus efter bim! Minns du hur tidigt du plussade med din första? Kan det variera från gång till gång hur tidigt testen visar? 🤔 

• mammaatillen

Ja jag tror bara du testat för tidigt! Vänta tills den dagen i cykeln du haft som längst?😍

Med min första testade jag svagt positivt på BIM+1! andra grav som slutade olyckligt testade jag starkt positivt ca 3 veckor efter BIM men det va för att jag inte hade någon aning förens bröstmjölk helt plötsligt sipprade ut en dag! Hade precis slutat med p-piller så min mens hade inte kommit igång ordentligt om jag minns rätt, det va 3 år sen! Förmodligen plussade jag iallafall då precis vid tiden när fostret slutade utvecklas då BM sa att det slutade vid v.6 redan.

• Kanskeanonym

Jag får vänta o se 🙈 tycker mina tester borde komma imorgon, men när jag kollar spårningsstatus på mitt paket så har inte paketet förflyttat sig någonstans trots att jag beställde den 11:e, brukar annars gå fort. 

Har fortsatt konstig molvärk i magen till och från o som jag skrev tidigare börjar min mensvärk ALLTID efter jag börjat blöda. Brösten känns lite fylligare och lite mer ömma, stickningar då o då och dom brukar inte påverkas vid mens. 
    Trötthet som bara den. 
    Fortfarande helt torr också, minns jag rätt brukar jag ha rikliga lotion flytningar innan mens men vi får väll se, läser i alla andra trådar att mycket flytningar är ett gott tecken pga hormonförändringar men jag är så torr det går att bli utom någon liiiten vattnig flytning typ 1 gång om dagen.  
    Eller så beter sig kroppen konstigt för att man övertänker. Testar igen om 2 dagar tror jag. 

Så länge inte mensen är här så finns det väll fortfarande hopp för oss båda tror jag 😅 

• mammaatillen

Ååh du får uppdatera när du testat igen sen när testerna anlänt! 

Dom enda symtomen jag har haft igår och idag är molvärk och extrem hunger!

Mina flytningar är också helt torra och väldigt väldigt få!

Ja hoppet finns ju automatiskt där när mensen uteblir, så jag hoppas att min mens kommer snart så man slipper hoppas i onödan om det är så att man faktiskt inte är gravid :(

Ingen mens i sikte för mig än sålänge ❤️ kommer fortsätta testa när dom andra testerna anlänt så länge mensen uteblir.

Svar på tråden Vi med BIM februari/mars