• Kanskeanonym

Vi med BIM februari/mars

Hej! 

Tänkte att jag kör igång en tråd för oss som vill diskutera symtom och följa varandra på vägen till plus! 

Bim -3 för min del idag! 
    Symtom: 
    -Annorlunda känsla i magen, molvärk emellanåt.
    -Inga flytningar (brukar ha lotionflytningar annars innan mens)
    -Ökad aptit
    -Något känsligare bröstvårtor, gör inte ont men mer känsliga vis berörning. 

Angående att jag inte har några flytningar, någon mer som kännt sig så mycket torrare innan mens? 

• Svar på tråden Vi med BIM februari/mars
  • Kanskeanonym

Blir många svar från mig nu men måste fråga, är det samma kille du försöker bli gravid med nu? 

Min övertänkande hjärnan fick en till teori nu precis. 

Mina 2 tidigare barn har jag tillsammans med mitt ex, denna eventuella graviditet är med en annan kille så Min teori var att man kanske får embryon som producerar mer hormon med ena partnern medan med den nya partnern blir det mindre hormon eller tvärtom liksom 🤔 
    I mitt huvud låter det ändå som det skulle kunna vara logiskt 🤣 

• mammaatillen

Ja detta är med en annan, men vi har blivit gravida för tre år sen oplanerat som tyvärr slutade med uteblivet missfall dårå. Men vi vet att jag KAN bli gravid med honom iallafall hehe ;)

Vet inte om jag förstår din teori helt, men man har absolut lättare att bli gravid med vissa än med andra, VAD det beror på har jag inte stor koll i alls ❤️

• mammaatillen

Ja detta är med en annan, men vi har blivit gravida för tre år sen oplanerat som tyvärr slutade med uteblivet missfall dårå. Men vi vet att jag KAN bli gravid med honom iallafall hehe ;)

Vet inte om jag förstår din teori helt, men man har absolut lättare att bli gravid med vissa än med andra, VAD det beror på har jag inte stor koll i alls ❤️

• Kanskeanonym

Nej det jag menar är att beroende på vem man får barn med kanske man plussar senare än med andra just för att man tillsammans med den nya partnern producerar embryon som ger mindre hormoner och det är ju hormoner som mäts på graviditetstest och kanske därför vi inte får våra plus för vi är gravida fast med embryon som producerar mindre hcg än vad embryon med tidigare partner gjort 🙈
    fasen vad svårt att förklara över text märker jag! 

• Kanskeanonym

Idag är en sån där dag där jag kännt att det rinner till och tror det är mensen som kommit men nej bara vattniga flytningar 😅 
    Sådär typiskt som folk skriver när dom är gravida, eller så är jag bara en övertänkare och mensen är på g men aldrig varit med om såhär vattniga flytningar innan mens

• mammaatillen

Ja nu såg jag din förklaring där uppe, missade den! men jasså! Ja då får vi väl se helt enkelt haha 😂 vad spännande, ja jag plussade ju inte med min nuvarande sist ja va gravid förens i v.6 typ så jag vet ju inte när jag skulle kunna plussa om ja vart gravid nu 

Får väl hoppas för oss båda att inte mensen uteblir utan pluss eller tant röd allt för länge!

• Kanskeanonym

Alltså fortfarande ingen mens? Där emot molvärk och ännu mer ömma bröst, framförallt bröstvårtorna 🤔 

Tänker testa varje morgon nu fram tills att mensen kommer, har aldrig varit med om det här tidigare. Har aldrig haft sen mens utom de gånger jag varit gravid. 

Blir galen på det här ärligt talat! 

• mammaatillen

Dag 38 idag, BIM+6! Tog inget test imorse för har helt enkelt en känsla av att jag inte är gravid, har accepterat det nu 😂 fortfarande ingen mens och inga symtom på varken mens elr graviditet har jag?

Hur går det för er andra? 😊❤️

Svar på tråden Vi med BIM februari/mars