• Kanskeanonym

Vi med BIM februari/mars

Hej! 

Tänkte att jag kör igång en tråd för oss som vill diskutera symtom och följa varandra på vägen till plus! 

Bim -3 för min del idag! 
    Symtom: 
    -Annorlunda känsla i magen, molvärk emellanåt.
    -Inga flytningar (brukar ha lotionflytningar annars innan mens)
    -Ökad aptit
    -Något känsligare bröstvårtor, gör inte ont men mer känsliga vis berörning. 

Angående att jag inte har några flytningar, någon mer som kännt sig så mycket torrare innan mens? 

• Svar på tråden Vi med BIM februari/mars
  • Kanskeanonym

Men vad jobbig att du har liknande symtom varje månad! Jag hade ju inbillat mig varje månad 🙈 
    Ända symtomet jag brukar ha innan mens är extremt sötsug! Alltså extremt, kan trycka hur många 200g chokladkakor som helst under en dag om jag fick chansen 🤣

Ja känns ju mer troligt att mensen hoppat över den här månaden för oss båda men hur vanligt är egentligen det att det händer?! Jag har aldrig varit med om det innan faktiskt. Tog inte heller äl tester så jag har egentligen ingen aning heller när äl ägde rum. 

Den där flytningen låter ju onekligen som början till mens! Hört många som får färgade flytningar straxt innan mens så låter ju som ett tecken på att den borde hoppat igång nu 😅 

Jag fick en liten blödning på dag 11 i cykeln, alltså ganska rimligt när äl hade kunnat vara så jag trodde det var en äl-blödning, sen efter den blödningen komvattniga flytningar så rätt säker på när äl ägde rum OM det ens var någon äl denna månad. 

Hahah finnarna tog över mensen! Högst irriterande kan jag tänka mig, varken snyggt, skönt eller kul med påhälsning av massa finnar i ansiktet 🙄 

• Kanskeanonym

SALLYALICENANCY nej alltså det här är så konstigt 🤣 jag är på bim+4 idag (dag 32 i cykeln), ingen mens I sikte men fortfarande negativa tester... 

Och massa symtom som skulle kunna vara graviditet men nej! Jag börjar tro att äl aldrig ägde rum faktiskt och att mensen uteblivit.

Spännande, när ska du testa? 🙈

• mammaatillen

Sallyalicenancy Även om äl ägde rum senare för min del så hade min mens kommit nu..🙈

Kanskeanonym ja jag ger upp haha detta har då aldrig hänt mig innan och lite lustigt att det aldrig hänt dig heller o här står vi båda nu 😂 lägger mig platt kring det här och fortsätter bara leva på livet, kan såklart uppdatera om det händer något!❤️

• Maggan777

Hej! 
    Vi har försökt skaffa vårt första barn sedan september 2022, dock har vi försökt mer aktivt i ungefär 6 månader. 
    Just nu är jag på ÄL + 5 och har BIM 27 februari. 

Jag upplever att jag har haft väldigt ont i brösten dom senaste dagarna, men det är väl alldeles för tidigt för att ha några symtom? Någon som vet varför brösten helt plötsligt gör ont så långt innan mens? 

Just nu går jag verkligen runt och känner efter och letar tecken på graviditet. Vi längtar så mycket. 

• Kanskeanonym

Tror typ min mens kanske kom nu? 🤣 

Var dock konstig färg på det, mer rosa än rött men ändå färgat så tror det är mensen som håller på att komma 🙈 

• mammaatillen

Maggan 777, ja det är ju än lite tidigt att säga men om du konstant går och känner efter så kommer det ju kännas!🙈

Kanskeanonym men jasså!! Vad skönt isåfall, jag har haft helt vita flytningar idag hela dagen hittills  😂

• mammaatillen

Gick och kissade för en-två timmar sen med vita flytningar och helt vanligt på pappret, måste kissa ofta när jag dricker mycket så va kissnödig nu igen och PANG! FORSADE blod i toan men ingenting i trosorna hahah ursäkta infon men hur sjukt, kom bara mer o mer o mer?! Aldrig varit med om det innan men jäklar vad skönt! ❤️ nu kan jag påbörja en ny cykel igen 🥰

• Anonym (Aliciaa)

Hoppar in här om jag får!Hjärta
    Fick ett ma v.12  i oktober och sedan dess har kroppen varit annorlunda, cyklarna har blivit oregelbundna och ägglossningen och mens kommer väldigt olika.

Hade äl den 10/2 enligt app/tempning och troligtvis bim runt 24-25/2.

Fick ömma bröstvårtor direkt efter ägglossning men det har försvunnit. Dock har jag haft riktigt kraftig molvärk till o från enda sen äl, även hård i magen och gasig. Igår började jag må lite illa på kvällen också.

Tog test igår äl+8, självklart förtidigt (varför gör man det ens? 😂). Även negativt idag, känns hopplöst men molvärken känns annorlunda jämfört med tidigare cyklar så hoppas såklart ändå. Dock är detta första cykeln med ägglossning efter ma så kan ju bero på det.

Sist plussade jag på äl+11 tror jag

• mammaatillen

Anonym (Aliciaa) vad tråkigt! fick också ma, fast för tre år sen, blödde i flera veckor efteråt o det är svårt att återhämta sig! Förstår att det känns hopplöst och dom där två veckors väntan är såå långsamma! får hoppas på plus för alla i tråden som fortfarande inte kommit till BIM❤️ min mens kom idag 7 dagar sent men vi kör igen i april då killen är iväg nästan Hela mars, sånt kommer ju också emellan i livet ibland 🙈 men det visste vi sen långt innan 🥰

• Sallyalicenancy
    Anonym (Aliciaa) skrev 2024-02-19 16:02:56 följande:

Hoppar in här om jag får!Hjärta
    Fick ett ma v.12  i oktober och sedan dess har kroppen varit annorlunda, cyklarna har blivit oregelbundna och ägglossningen och mens kommer väldigt olika.

Hade äl den 10/2 enligt app/tempning och troligtvis bim runt 24-25/2.

Fick ömma bröstvårtor direkt efter ägglossning men det har försvunnit. Dock har jag haft riktigt kraftig molvärk till o från enda sen äl, även hård i magen och gasig. Igår började jag må lite illa på kvällen också.

Tog test igår äl+8, självklart förtidigt (varför gör man det ens? 😂). Även negativt idag, känns hopplöst men molvärken känns annorlunda jämfört med tidigare cyklar så hoppas såklart ändå. Dock är detta första cykeln med ägglossning efter ma så kan ju bero på det.

Sist plussade jag på äl+11 tror jag

Hej! Vad roligt, vi hade ÄL samtidigt. Men min mens är beräknad den 27/2. Jag har också mycket molande värk och mår lite illa till och från. Tänkte testa första gången på söndag 25/2, då är det BIM-2. Vi får uppdatera varandra! =)
Svar på tråden Vi med BIM februari/mars