• Kanskeanonym

Vi med BIM februari/mars

Hej! 

Tänkte att jag kör igång en tråd för oss som vill diskutera symtom och följa varandra på vägen till plus! 

Bim -3 för min del idag! 
    Symtom: 
    -Annorlunda känsla i magen, molvärk emellanåt.
    -Inga flytningar (brukar ha lotionflytningar annars innan mens)
    -Ökad aptit
    -Något känsligare bröstvårtor, gör inte ont men mer känsliga vis berörning. 

Angående att jag inte har några flytningar, någon mer som kännt sig så mycket torrare innan mens? 

• Svar på tråden Vi med BIM februari/mars
  • Kanskeanonym

Testade imorse, såklart negativt 😅 
    Mensen 3 dagar sen, stickningar i brösten, ömmande och känsliga bröstvårtor, illamående... 
    Jag är ALLTID, utan undantag sugen på choklad innan mens, finns inte en ända månad jag inte har gråtit efter choklad men alltså jag tycker inte ens choklad är gott nu?! Har testat äta choklad men alltså nej mår bara illa... 

Men ja har också accepterat att jag inte är gravid, testen borde visa vid det här laget isåfall men vet inte var fasen mensen har tagit vägen den här månaden? 
    Har aldrig hoppat över en mens annars så jag är så förvirrad. 

• mammaatillen

Ja, för min del är det enda frågetecknet varför mensen blivit sen när det aldrig nånsin heller hänt mig innan. Men hade varit ännu mer förvirrad och frustrerad i ditt fall när man dessutom har massa symtom? Det är jättekonstigt att känna sig gravid, mensen är försenad och sen blir det bara negativt?? Så skumt!

Jag fick ljuuusbrunt på pappret förut när jag torkade mig så förhoppningsvis kommer min mens under dagen! 😍

• Kanskeanonym

Ja alltså jag blir så förvirrad! 
    Testat varje dag och bara negativt, brösten sticker, molvärk emellanåt, illamående o hela köret och tänker nu fasen kommer mensen 🙈 
    Men bara vänta in tant röd för bebis är det ju tydligt inte 🤣

"Kul" att vi båda har konstiga cyklar denna månaden och möttes här, har varit skönt ändå att kunna diskutera den här mystiska cykeln 🤣 

• Kanskeanonym

Ja men det tycker jag verkligen vi ska! Ändå spännande trots att det inte tyder på någon graviditet för någon av oss 🙈 

Nu är väntan på mensen lika lång som väntan på plusset typ känns det som 🤣

• mammaatillen

Exakt så haha! Jag trodde min mens skulle komma igång idag men hittills ingenting sen ljusbrunt på pappret ;( ❤️

• Kanskeanonym

Alltså fasen vad förvirrande!! 🙈 

Mina bröst ha ilat/stuckit massor idag, känns typ som när mjölken rinner till när man ammar? Om du har gjort det 😅 
    Humörsvängningar sen några dagar tillbaka också som jag glömt tillägga, otroligt lätt irriterad emellanåt alltså! 

Kommer inte mensen inom 2 veckor måste jag ringa gyn eller något 

• mammaatillen

Ja mina bröst spökar också sådär men jag ser det inte som något symtom för min del för mina bröst håller alltid på att ?rinna till? innan mensen kommer som det känns så som du också beskriver det när man ammade, för ja det gjorde jag med min son Haha😅 plus brukar dom bli as stora och göra ont o spänna innan mens o när mensen kommer sjunker dom ihop som ur ammade bröst hahaha

Mina symtom innan mens är liksom likvärdiga graviditet: illamående, spända stora bröst, molvärk (några timmar innan mensen faktiskt kommer), trötthet, extrem hunger samt humörsvängningar! Så nu när jag inte har några symtom alls så känner Jag istället att mensen måste hoppat över den här månaden 😅 

Hade ju ljusbrunt på pappret i går men det försvann..vet inte vad det kan betyda för några färgade flytningar eller mellanblödningar har jag då aldrig haft i mitt liv heller!

Just när man börjar försöka skaffa barn så börjar kroppen spöka såhär, det är ju as skumt! 😂 

BIM+7 för mig idag och dag 39 i cykeln.

Jag tog ju faktiskt inga ägglossningstest under ÄL utan vi körde på bara under veckan appen visade att jag skulle ha ÄL och jag hade min vanliga värk jag har under tre dagar och också bara i ena sidan då ägget alltid lossnar från bara ena sidan och det känner jag alltid tydligt och denna gången va det från höger sida det värkte.

Men jag läste att har man inte haft ägglossning så får man inte heller någon mens, men då måste man ha mycket låga nivåer av östrogen och det tror jag knappast att jag har 😅

• mammaatillen

Det enda som jag kan se som ett konstigt symtom nu är som jag skrev igår att mitt ansikte total exploderat av finnar och jag har aldrig finnar, inte ens innan mens..smått irriterande och fult haha! 😂

• Sallyalicenancy

Fortfarande ingen mens för er? Så konstigt om den brukar vara regelbunden! Kan ni ha haft ÄL senare än ni trott?

Jag har BIM om 8 dagar nu och har en SÅ stark magkänsla att jag är gravid. Mycket molande fortfarande och flytningar + ingen aptit alls...

Svar på tråden Vi med BIM februari/mars