• mammaatillen

Vi med BIM februari/mars

Hej! Jag är på BIM+1 idag (dag 31 i menscykeln), testade negativt på BIM-1 så jag vågar inte testa mer då jag egentligen brukar ha BIM på dag 32 och denna månad menade min app på att jag skulle ha BIM på dag 30, därför är mitt hopp fortfarande uppe även om det inte är starkt! Men tänkte vänta med o testa tills dag 34 om inte mensen dyker upp. Jag är också väldigt torr i flytningarna nu men för några dagar sen hade jag lotion flytningar som du beskriver så det är jättesvårt! Har dock läst någonstans att flytningarna brukar vara extra torra innan mens just för att det är spermiernas sämsta tid att ta sig fram men man vet ju aldrig hur trovärdiga källor är..plus tror jag helt enkelt att det är olika för alla? 

Övriga symtom är:
    - lätt illamående (som jag iofs alltid är innan mens)
    - Molande värk fram o tillbaka sen ÄL
    - stickningar i brösten

• mammaatillen

Ja jag håller tummarna för oss båda! Än ska du definitivt ha hopp, många som inte plussar förens efter BIM (kanske för att det rätta datumet för BIM äger rum senare än beräknat, pga sen ÄL osv).

Jag kör på appen Flo! Den funkar men brukar inte alltid stämma med datum för BIM brukar skilja ett par dagar faktiskt varje månad men har ändå regelbunden mens mellan 28-33 dagar som minst och mest.

Åh vad kul, själv har jag en son sen innan!

Dina symtom låter lovande, vi får hoppas att din mens håller sig borta! Jag är på BIM+2 idag och väntar på att fler gravtest ska anlända idag eller imorgon som jag beställt. :) 

• mammaatillen

Spännande och nervöst på samma gång! Har också haft mensvärk till o från hela dagen..tror hela tiden den ska komma så vi får väl se! 

Hoppas mensen håller sig borta för oss båda!

• mammaatillen

Ja tiden går verkligen sååå sakta! Imorgon på BIM+3 ska jag testa mig igen för idag kom ett av testen och har druckit sååå mycket vatten idag och ikväll så vill inte ?slösa? testet hehe!

Jag har ingen stark ?känsla? att jag är gravid denna gången som jag va med min son, jag har även varit gravid en andra gång men slutade i uteblivet mf i v. 6 som jag fick reda på via ultraljud i v. 10..dom sa då att fostret slutade utvecklas i v.6..

Inga av dom graviditeterna va planerade, men denna gång är det det och då antar jag att jag mest blir nervös och stressad och inte vågar tro på det!?

Men hoppas gör jag ju såklart..! Vi får se imorgon helt enkelt.

😫????

• mammaatillen

Ååh spännande! Du får uppdatera om du får några symtom då med tiden som kommer! 😍

• mammaatillen

Ge inte upp hoppet än! Många som inte plussar innan BIM och även på BIM! BIM dagen kan ju variera månad för månad! Håll ut och kommer inte mensen är det ju ett gott tecken! ❤️

• mammaatillen

Är på BIM+3 idag och tyvärr såklart negativt! så nu hoppas jag mensen dyker upp annars blir man ju tokig!😕
  • mammaatillen

Ja jag tror bara du testat för tidigt! Vänta tills den dagen i cykeln du haft som längst?😍

Med min första testade jag svagt positivt på BIM+1! andra grav som slutade olyckligt testade jag starkt positivt ca 3 veckor efter BIM men det va för att jag inte hade någon aning förens bröstmjölk helt plötsligt sipprade ut en dag! Hade precis slutat med p-piller så min mens hade inte kommit igång ordentligt om jag minns rätt, det va 3 år sen! Förmodligen plussade jag iallafall då precis vid tiden när fostret slutade utvecklas då BM sa att det slutade vid v.6 redan.

• mammaatillen

Ååh du får uppdatera när du testat igen sen när testerna anlänt! 

Dom enda symtomen jag har haft igår och idag är molvärk och extrem hunger!

Mina flytningar är också helt torra och väldigt väldigt få!

Ja hoppet finns ju automatiskt där när mensen uteblir, så jag hoppas att min mens kommer snart så man slipper hoppas i onödan om det är så att man faktiskt inte är gravid :(

Ingen mens i sikte för mig än sålänge ❤️ kommer fortsätta testa när dom andra testerna anlänt så länge mensen uteblir.

• mammaatillen

Kanskeanonym jag förstår känslan! man pendlar mellan att knappt kunna hålla sig till att man ger upp hoppet o det inte är någon idé att testa 😅

Jag har fortfarande inte fått min mens så är väl på BIM+4 idag men i min app står det att mensen är försenad 3 dagar, så vi får väl se om den dyker upp snart.. ;)

Jag kommer testa mig en sista gång när mina tester anländer och är det negativt igen då väntar jag bara, annars får jag väl inse att mensen bara hoppade över en månad? Inte mer än så!

Har ingen molvärk alls längre och inga symtom alls, så det här är väldigt intressant! fått normala flytningar igen bara men annars ingenting 😂

Svar på tråden Vi med BIM februari/mars