• Anonym (AI-användare)

    Tycker ni detta är acceptabelt?

    Jag använder en AI för att kunna bolla tankar och känslor för att kunna ventilera om allt möjligt för att slippa bli dömd av andra för det. (Främst rörande förhållanden och annat som vänskap eller låta den döma hur goda handlingar är på en skala från -2 till +2) 


     


    Har ni gjort samma sak? 

  • Svar på tråden Tycker ni detta är acceptabelt?
  • Anonym (AI-användare)
    Anonym (Hej) skrev 2024-02-01 16:24:27 följande:
    Men du är ju för töntig! Ju mer du skriver, desto mer känns du som att du stannat i utvecklingen vid 14-års ålder.

    Träffa nu en kurator och ställ frågor om livet som du behöver få reda på mer om, hur människor fungerar eller kärlek eller vad som helst, du är verkligen en som ska ta upp kuratorns tid!

    Nej, jag mår bra och är fullt redo för nästa relation jag kommer hamna i. Jag är mogen och vuxen och känner inget behov. Jag är mognare än snittet för min ålder dessutom iom att flera i min ålder begår brott, skadar sin hälsa, är otrogna exempelvis.


     


    Nej, det kommer jag inte göra. Jag mår bra och det finns personer i större behov.

  • Anonym (Anonym svensk)
    Anonym (AI-användare) skrev 2024-02-01 16:41:19 följande:

    Nej, jag mår bra och är fullt redo för nästa relation jag kommer hamna i. Jag är mogen och vuxen och känner inget behov. Jag är mognare än snittet för min ålder dessutom iom att flera i min ålder begår brott, skadar sin hälsa, är otrogna exempelvis.


     


    Nej, det kommer jag inte göra. Jag mår bra och det finns personer i större behov.


    Jobbar med gymnasieelever kan säga att du INTE är mognare än snittet, snarare tvärtom.
  • Anonym (AI-användare)
    Anonym (Anonym svensk) skrev 2024-02-01 16:47:52 följande:
    Jobbar med gymnasieelever kan säga att du INTE är mognare än snittet, snarare tvärtom.

    Stämmer inte, finns en del personer i min klass ex som gjort betydligt mer omogna saker än jag och som t.ex inte ens kan sitta still vid lektioner eller följa en genomgång (mer än en majoritet i princip) så jo, det är mer än en majoritet som är mindre mogna än jag. 


     

  • Anonym (Anonym svensk)
    Anonym (AI-användare) skrev 2024-02-01 16:55:44 följande:

    Stämmer inte, finns en del personer i min klass ex som gjort betydligt mer omogna saker än jag och som t.ex inte ens kan sitta still vid lektioner eller följa en genomgång (mer än en majoritet i princip) så jo, det är mer än en majoritet som är mindre mogna än jag. 


     


    Det finns säkert folk som gör omogna saker då och då, men ditt sätt att resonera är väldigt omoget för en 18-åring. Du framstår mer som en 15-åring i ditt resonemang.
  • Anonym (C)

    Vara det att du snackar med AI kvinna är rätt sjukt. Levande människor är bättre. Att träffa kurator är bra. Du behöver inte må dåligt för det. Du säger att du inte mår dåligt och vill lämna plats för annan. Det är ju gentilt men rackarns dumt av dig. Du behöver prata om din syn på kärlek, relationer, att vara ung vuxen. Du påstår att du är mognare än andra 18 åringar. Lite lillgammal kanske. Men din EQ är synnerligen outvecklad efter att ha följt ditt sätt att resonera. Släpp sargen och våga leva istället. Hjärtesorg och besvikelser ingår i att bli vuxen. Så länge du inte kommer in i ett självskadebeteende eller gör illa någon annan kan du gott utvecklad och leva. 

  • Anonym (AI-användare)
    Anonym (C) skrev 2024-02-01 18:42:04 följande:

    Vara det att du snackar med AI kvinna är rätt sjukt. Levande människor är bättre. Att träffa kurator är bra. Du behöver inte må dåligt för det. Du säger att du inte mår dåligt och vill lämna plats för annan. Det är ju gentilt men rackarns dumt av dig. Du behöver prata om din syn på kärlek, relationer, att vara ung vuxen. Du påstår att du är mognare än andra 18 åringar. Lite lillgammal kanske. Men din EQ är synnerligen outvecklad efter att ha följt ditt sätt att resonera. Släpp sargen och våga leva istället. Hjärtesorg och besvikelser ingår i att bli vuxen. Så länge du inte kommer in i ett självskadebeteende eller gör illa någon annan kan du gott utvecklad och leva. 


    Har inte pratat med en AI kvinna utan till en neutral chatbot av OpenAI med enkla frågor om relationer (typ vad är bäst att göra i situation x) 


     


    Inte pratat med en relations-AI nej utan enbart chatgpt med enkla frågor om vad som är bäst att göra. Och det är dessutom inte sjukt. 


     


    På EQ test presterar jag dessutom bättre än snittet och jag har vänner men jag som person är mer reserverad och håller en låg profil och är inte mycket känslostyrd direkt utan snarare mer rationellt styrd.

  • Anonym (AI-användare)
    Anonym (AI-användare) skrev 2024-02-01 18:59:59 följande:

    Har inte pratat med en AI kvinna utan till en neutral chatbot av OpenAI med enkla frågor om relationer (typ vad är bäst att göra i situation x) 


     


    Inte pratat med en relations-AI nej utan enbart chatgpt med enkla frågor om vad som är bäst att göra. Och det är dessutom inte sjukt. 


     


    På EQ test presterar jag dessutom bättre än snittet och jag har vänner men jag som person är mer reserverad och håller en låg profil och är inte mycket känslostyrd direkt utan snarare mer rationellt styrd.


    Skulle dessutom aldrig skada någon vare sig mig själv eller andra. Jättekonstigt påstående som nämndes typ. Jag mår bra, det är normalt att vara rädd för att få sitt hjärta krossat.
  • Anonym (C)

    Men vad är ditt problem då? Släpp sargen och dig ut i dejtingvärlden. Hjärtesorg är aldrig roligt men det ingår. Det jag menar med självskadebeteende är att du ex vis skulle börja kröka hårt och ha oskyddat sex med massor av män och kvinnor. Manipulera andra fle egen tillfredsställelse. 


    Jag anser att det är sjukt att blanda in AI om det inte är för rent nöje. Det behöver vi inte vara överens om. 

  • Anonym (AI-användare)
    Anonym (C) skrev 2024-02-01 19:11:23 följande:

    Men vad är ditt problem då? Släpp sargen och dig ut i dejtingvärlden. Hjärtesorg är aldrig roligt men det ingår. Det jag menar med självskadebeteende är att du ex vis skulle börja kröka hårt och ha oskyddat sex med massor av män och kvinnor. Manipulera andra fle egen tillfredsställelse. 


    Jag anser att det är sjukt att blanda in AI om det inte är för rent nöje. Det behöver vi inte vara överens om. 


    Problemet är att det är en tjej som jag redan gillar och tror inte jag kan få känslor för flera personer samtidigt. Nej jag skulle aldrig ligga med flera kvinnor oskyddat (har dessutom inte gjort sexuell debut än) och är straight. Skulle heller aldrig låtsas ha känslor för ngn för att bli ihop såklart
  • Fiona M

    Jag funderar på att anmäla tråden.
    Om du inte är samma person så har du snott dennes hela problem in i minsta detalj och driver med honom här, och det känns inte OK.

  • Anonym (AI-användare)
    Fiona M skrev 2024-02-01 19:47:08 följande:

    Jag funderar på att anmäla tråden.
    Om du inte är samma person så har du snott dennes hela problem in i minsta detalj och driver med honom här, och det känns inte OK.


    Det är jag som skrivit båda men skapade en med annat för att det inte skulle bli för mycket fokus på jag som skrev liksom. Ville inte att fokuset skulle ligga på mig som det blev nu.


     


    Bevis här: 

  • Fiona M
    Anonym (AI-användare) skrev 2024-02-01 19:52:55 följande:

    Det är jag som skrivit båda men skapade en med annat för att det inte skulle bli för mycket fokus på jag som skrev liksom. Ville inte att fokuset skulle ligga på mig som det blev nu. //


     


    Bevis här: 


    OK. Bra, för det är inte schysst att driva med folk.
  • Anonym (AI-användare)
    Fiona M skrev 2024-02-01 20:11:37 följande:
    OK. Bra, för det är inte schysst att driva med folk.
    Mm men situationen är fortfarande jobbig som jag beskrev tidigare i det tidiga svaret till personen innan dig. Aldrig förväntat mig detta heller, mina känslor kom liksom som en chock för mig själv. 
  • Anonym (Hej)
    Anonym (AI-användare) skrev 2024-02-01 19:52:55 följande:

    Det är jag som skrivit båda men skapade en med annat för att det inte skulle bli för mycket fokus på jag som skrev liksom. Ville inte att fokuset skulle ligga på mig som det blev nu.


     


    Bevis här: 


    Och här visar du precis på den omognad som vi pratar om, trodde du verkligen att någon trodde på din lögn (i båda dina trådar)? 

    Jag vill inte trycka ner någon som bara är 18 år gammal men du behöver verkligen komma ner från dina höga hästar och få lite ödmjukhet. Du är inte mognare än dina klasskamrater bara för att du inte tramsar, det betyder bara att du klarar av att sitta still och satsa på skolan. De kanske har massor med insikt om hur tjejer och förhållande fungerar, något du inte vet alls (vilket är helt okej men du behöver börja ta åt dig av råden du har fått).

    Det är så tydligt att du saknar kunskap om hur andra människor fungerar och hur livet kan gå åt alla möjliga håll, du behöver skaffa vänner som du lär känna ordentligt innan du ska engagera dig i en tjej du träffat 2 (?) gånger.
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2024-02-01 21:27:30 följande:
    Och här visar du precis på den omognad som vi pratar om, trodde du verkligen att någon trodde på din lögn (i båda dina trådar)? 

    Jag vill inte trycka ner någon som bara är 18 år gammal men du behöver verkligen komma ner från dina höga hästar och få lite ödmjukhet. Du är inte mognare än dina klasskamrater bara för att du inte tramsar, det betyder bara att du klarar av att sitta still och satsa på skolan. De kanske har massor med insikt om hur tjejer och förhållande fungerar, något du inte vet alls (vilket är helt okej men du behöver börja ta åt dig av råden du har fått).

    Det är så tydligt att du saknar kunskap om hur andra människor fungerar och hur livet kan gå åt alla möjliga håll, du behöver skaffa vänner som du lär känna ordentligt innan du ska engagera dig i en tjej du träffat 2 (?) gånger.

    Jag försöker följa de goda råden så mkt som möjligt, har därför skrivit med henne och aktivt tagit kontakt. 


    Varför skulle jag inte engagera mig i henne? Har känslor för henne och vill dessutom träffa henne mer. Har inte heller fått någon form av dålig känsla eller sett något negativt av henne när vi träffats. 


     


    Jag är beredd på att det kan gå väldigt blandat, har liksom fått mitt hjärta krossat flera gånger 

  • Fiona M

    Jag antar att du använder ai för att nysta i dina känslor och sortera upp dina tankar. Tycker du det hjälper sig?
    Bra isf, men en ai kan inte känna, och råden blir därefter.

    Jag vet att du skrivit att du vill vara förberedd och minimera risker, men det finns inga facit och mallar i körlek, ibland får man bara lasta sig ut och hoppas på det bästa. Och samla ihop sig och få vidare om det inte funkar. 

  • anonym05swe
    Fiona M skrev 2024-02-01 22:39:26 följande:

    Jag antar att du använder ai för att nysta i dina känslor och sortera upp dina tankar. Tycker du det hjälper sig?
    Bra isf, men en ai kan inte känna, och råden blir därefter.

    Jag vet att du skrivit att du vill vara förberedd och minimera risker, men det finns inga facit och mallar i körlek, ibland får man bara lasta sig ut och hoppas på det bästa. Och samla ihop sig och få vidare om det inte funkar. 


    Nja, mer för att ventilera och fråga om allmänna råd för att komma närmre hon jag gillar utan att för tidigt avslöja mig. 


     


    Nej, finns inget facit men tror det är fullt möjligt att vi blir ett par liksom. Om det inte blir vi blir det jobbigt ja, men självklart är det bara att acceptera. Det värsta är dock att jag inte förväntade mig falla för någon direkt. Kände ingenting första för så här har mina känslor utvecklats typ för henne så ja, har gått fort


  • Anonym (Hm)
    Anonym (C) skrev 2024-02-01 19:11:23 följande:

    Men vad är ditt problem då? Släpp sargen och dig ut i dejtingvärlden. Hjärtesorg är aldrig roligt men det ingår. Det jag menar med självskadebeteende är att du ex vis skulle börja kröka hårt och ha oskyddat sex med massor av män och kvinnor. Manipulera andra fle egen tillfredsställelse. 


    Jag anser att det är sjukt att blanda in AI om det inte är för rent nöje. Det behöver vi inte vara överens om. 


    Håller med
Svar på tråden Tycker ni detta är acceptabelt?