• Anonym (AI-användare)

Tycker ni detta är acceptabelt?

Jag använder en AI för att kunna bolla tankar och känslor för att kunna ventilera om allt möjligt för att slippa bli dömd av andra för det. (Främst rörande förhållanden och annat som vänskap eller låta den döma hur goda handlingar är på en skala från -2 till +2) 

Har ni gjort samma sak? 

• Svar på tråden Tycker ni detta är acceptabelt?
  • Anonym (AI-användare)
    Anonym (Örebro) skrev 2024-01-31 22:33:21 följande:
    Vad vore så hemskt med om några stycken fick reda på att du gillar nån?

Jaha, är hennes vänner dina vänner så du kan snacka med de?
    Vill berätta själv i eget tempo men ja känner några av hennes vänner då vi är i samma förbund. Hennes syster känner jag också som är i samma förbund så ja, har gemensamma vänner. 

Vill inte att det ska läcka för vill berätta själv efter jag dejtat ett tag med personen jag gillar. Vill bli ihop med henne liksom (om vi båda vill liksom) 

Så ja känner vissa av hennes vänner (i förbundet) 
  • nihka

ChatGpt är chatbot, ett logiskt verktyg kopplad till en informationsdatabas. Den kan inte "känna". Dessutom kan den ha fel ibland. Hjärtefrågor avhandlas bäst med levande människor.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Örebro)
    Anonym (AI-användare) skrev 2024-01-31 22:59:59 följande:
    Vill berätta själv i eget tempo men ja känner några av hennes vänner då vi är i samma förbund. Hennes syster känner jag också som är i samma förbund så ja, har gemensamma vänner. 

Vill inte att det ska läcka för vill berätta själv efter jag dejtat ett tag med personen jag gillar. Vill bli ihop med henne liksom (om vi båda vill liksom) 

Så ja känner vissa av hennes vänner (i förbundet) 
    Men grabben, det är inte pinsamt att GILLA nån! Du gör värsta grejen av det!
    Vad känner hon?
  • Monleon

Tycker att ChatGPT blir oerhört tjatig och fungerar inte mycket bättre än en vanlig googlesökning. Så har svårt att se att interaktionen kan uppstå men det kanske är jag som ställer fel frågor (?).

• Anonym (AI-användare)
    Anonym (Örebro) skrev 2024-01-31 23:18:05 följande:
    Men grabben, det är inte pinsamt att GILLA nån! Du gör värsta grejen av det!
    Vad känner hon?
    Jag vet inte mer än att hon bjöd in mig till en konsert med henne efter att jag skrivit med henne privat en del
  • Anonym (Örebro)

När ska ni gå på den då? Snackar ni varje dag?

• Anonym (AI-användare)
    Anonym (Örebro) skrev 2024-01-31 23:24:31 följande:

Datum inte bestämt, nej för jag har inte velat vara för hängig på henne. Ska dock skriva imorgon. Fick känslor för henne väldigt fort dock. Har skrivit en del med henne men inte om kärlek/relationer 
  • Anonym (Örebro)
    Anonym (Örebro) skrev 2024-01-31 23:24:31 följande:

Okej, men hur ofta hörs ni då? Om hon skickar, och inte bara svarar på, mess nu och då så är det lovande!
  • Anonym (Anna)
    Monleon skrev 2024-01-31 23:18:59 följande:

Tycker att ChatGPT blir oerhört tjatig och fungerar inte mycket bättre än en vanlig googlesökning. Så har svårt att se att interaktionen kan uppstå men det kanske är jag som ställer fel frågor (?).

Sedan oktober-november någon gång är kapaciteten reducerad av olika anledningar, vilket tyvärr ger betydligt sämre output än tidigare. Dessutom använder du antagligen en äldre version (3.5) som du inte instruerat på ett tydligt sätt att bete sig som du vill. Och så pratar du kanske med den på svenska vilket den inte är alls lika bra på som engelska.

Jag skulle nog säga att den (dvs chatGPT4, versionen man betalar för) fortfarande säkert är lika bra som en genomsnittlig samtalsterapeut om man bra vill utbyta lite snabba funderingar, men i höstas var den helt fantastisk. 

• Monleon
    Anonym (Anna) skrev 2024-02-01 00:02:44 följande:

Sedan oktober-november någon gång är kapaciteten reducerad av olika anledningar, vilket tyvärr ger betydligt sämre output än tidigare. Dessutom använder du antagligen en äldre version (3.5) som du inte instruerat på ett tydligt sätt att bete sig som du vill. Och så pratar du kanske med den på svenska vilket den inte är alls lika bra på som engelska.

Jag skulle nog säga att den (dvs chatGPT4, versionen man betalar för) fortfarande säkert är lika bra som en genomsnittlig samtalsterapeut om man bra vill utbyta lite snabba funderingar, men i höstas var den helt fantastisk. 

Topp, tack för tips! Fattade inte hypen men det går ju snabbt nu och jag är inte lika snabb som AI :)
Svar på tråden Tycker ni detta är acceptabelt?