• Anonym (AI-användare)

Tycker ni detta är acceptabelt?

Jag använder en AI för att kunna bolla tankar och känslor för att kunna ventilera om allt möjligt för att slippa bli dömd av andra för det. (Främst rörande förhållanden och annat som vänskap eller låta den döma hur goda handlingar är på en skala från -2 till +2) 

Har ni gjort samma sak? 

• Svar på tråden Tycker ni detta är acceptabelt?
  • Anonym (AI-användare)
    Anonym (AI 255IQ) skrev 2024-01-29 23:38:24 följande:

En AI ( om du använder chat-gpt4) har en IQ på 255.

Kombinera detta med att den har tillgång till all världens data, även sånt rörande socialpsykologi, intima relationer, kärleksdynamik, maskulinitet, kvinnlighet. Attachment-theory etc. 

Tycker du är smart som bollar saker med ett betydligt mer intelligentare medium. Även om den såklart inte kan ersätta en riktig människa - för i grund & botten är det ju en människa du vill bygga en relation med. 

Jag använder AI konstant. I jobbet, ( som gör en 10x mer effektivare än gemene man då jag kan programmera betydligt mer än vad jag normalt brukade kunna). 

Om du skapar datasets i AI:n som är konstruerade som roller, dvs en påhittad mormor/farmor/vän så får man ofta mer utförligare svar. Även om en AI inte är ett orakel så är den betydligt mer träffsäker i att beskriva verkligheten än människor - den har inga dolda motiv eller avundsjuka/patologi som medvetet vill ge dig dålig information.

Folk som invänder mot AI fattar inte att om 10-15 år så kommer dessa människor vara passé . Kudos till dig som använder AI:n som en hävstång! Kör på!

Mm, vill dock också givetvis prata med den personen jag gillar på riktigt ännu mer dock. Är alltid en trevlig upplevelse att vara med henne. Att bli hennes vore obeskrivligt (om båda vill det givetvis)
  • Anonym (Mikko)
    Anonym (AI-användare) skrev 2024-01-29 23:41:47 följande:
    Mm, vill dock också givetvis prata med den personen jag gillar på riktigt ännu mer dock. Är alltid en trevlig upplevelse att vara med henne. Att bli hennes vore obeskrivligt (om båda vill det givetvis)
    Varför frågar du om det är acceptabelt? (Att prata med ai?) 
  • Anonym (G)

Finns psykologer annars. De ska också vara neutrala och pålästa.

• Anonym (AI-användare)
    Anonym (Mikko) skrev 2024-01-29 23:57:22 följande:
    Varför frågar du om det är acceptabelt? (Att prata med ai?) 
    För är en spännande frågeställning som inte diskuterats tidigare.
  • Anonym (Fråga henne)
    Anonym (AI-användare) skrev 2024-01-29 23:09:26 följande:

Jag har skrivit med henne, vi kommer ses om ett par månader (minst) men vill inte vara för typ "på". Vill träffa henne tidigare men hon kommer tro jag är ytlig om jag frågar om dejt redan nu. 

Ska dock börja skriva med henne igen

(Vi har enbart setts några få gånger men jag blev kär i henne på en tidig träff för henne)

Anonym (AI-användare) skrev 2024-01-29 23:11:46 följande:
    Det vet ingen. Jag känner inte ett behov av att stressa mig in i ett förhållande heller med henne utan vill hellre få en djupare insikt i henne först genom att träffa henne mer. Förhållanden kan enligt sociologer också växa sig långsamt fram. 

Ja, förhållanden kan växa sig fram långsamt, men är du för långsam och otydlig kan hon hinna träffa någon annan.
  • Anonym (Mikko)
    Anonym (AI-användare) skrev 2024-01-30 00:00:11 följande:
    Varför skulle det inte vara acceptabelt? Sett från vilken synvinkel då? 
  • Anonym (AI-användare)
    Anonym (Fråga henne) skrev 2024-01-30 00:14:43 följande:
    Anonym (AI-användare) skrev 2024-01-29 23:11:46 följande:
    Det vet ingen. Jag känner inte ett behov av att stressa mig in i ett förhållande heller med henne utan vill hellre få en djupare insikt i henne först genom att träffa henne mer. Förhållanden kan enligt sociologer också växa sig långsamt fram. 

Ja, förhållanden kan växa sig fram långsamt, men är du för långsam och otydlig kan hon hinna träffa någon annan.
    Ja, dock är omöjligt för mig att träffa henne ofta då avståndet mellan oss är väldigt långt. Är dock redo att om vi blir ihop ses varje vecka liksom givetvis. 

Ska vara tydlig när jag träffar henne härnäst. 
  • Dr Nail

Vad är det för fel på att prata med en AI,  när den är säkert smartare än ca. alla du känner? Plus, den lyssnar. Den har inget ego. Den är lugn, analytisk. Det är ju som att gå till ett proffs, nej??! Fast gratis

• Anonym (A)

Skojar du, du har dels evighetsprojekt plus några till. 

Du vet, om det du frågar här, tjejen från eventet, du vågar inte fråga om dejt, ni ska ses snart. Också maler  du på om det. 

• Anonym (A)

Skojar du, du har dels evighetsprojekt plus några till. 

Du vet, om det du frågar här, tjejen från eventet, du vågar inte fråga om dejt, ni ska ses snart. Också maler  du på om det. 

Svar på tråden Tycker ni detta är acceptabelt?