Anonym (AI 255IQ) skrev 2024-01-29 23:38:24 följande:
En AI ( om du använder chat-gpt4) har en IQ på 255.
Kombinera detta med att den har tillgång till all världens data, även sånt rörande socialpsykologi, intima relationer, kärleksdynamik, maskulinitet, kvinnlighet. Attachment-theory etc.
Tycker du är smart som bollar saker med ett betydligt mer intelligentare medium. Även om den såklart inte kan ersätta en riktig människa - för i grund & botten är det ju en människa du vill bygga en relation med.
Jag använder AI konstant. I jobbet, ( som gör en 10x mer effektivare än gemene man då jag kan programmera betydligt mer än vad jag normalt brukade kunna).
Om du skapar datasets i AI:n som är konstruerade som roller, dvs en påhittad mormor/farmor/vän så får man ofta mer utförligare svar. Även om en AI inte är ett orakel så är den betydligt mer träffsäker i att beskriva verkligheten än människor - den har inga dolda motiv eller avundsjuka/patologi som medvetet vill ge dig dålig information.
Folk som invänder mot AI fattar inte att om 10-15 år så kommer dessa människor vara passé . Kudos till dig som använder AI:n som en hävstång! Kör på!
Mm, vill dock också givetvis prata med den personen jag gillar på riktigt ännu mer dock. Är alltid en trevlig upplevelse att vara med henne. Att bli hennes vore obeskrivligt (om båda vill det givetvis)