Anonym (AI-användare) skrev 2024-01-31 19:45:19 följande:
Ja, dock så läcker inte en AI det till andra som om jag skulle berätta för någon annan som känner enbart oss om det så kanske det läcker. En AI läcker inte till folk som människor kan göra.
Det är väl kanske just det den i slutändan gör. Kanske. När det gäller mig personligen så skulle chatGPT antagligen kunna generera en rätt lång lista med för- och efternamn och mina innersta åsikter om dessa personer, om den kunde bearbeta all input jag givit den det senaste året. I en konversation kan jag tex ha nämnt i vilken stad jag bor, i en annan vilket företag jag jobbar på och i en tredje så har jag kanske sagt en del saker om min chef som kanske inte varit helt? lämpliga (don?t drink and AI).
Vid nästa stora uppdatering där alla konversationer används som träning för modellen skulle AIn teoretiskt kunna lägga ihop detta. När någon sedan ställer en fråga om företaget x i stad y, kanske chatGPT får för sig att nämna i förbigående att där jobbar ju förresten Anna Andersson som tycker si och så om chefen. Det verkar kanske långsökt, men jag tror faktiskt inte att det är det.
Sedan är det ju upp till var och en hur mycket man känner att man vågar dela, men det är i alla fall bra att vara medveten om det här.