• 19977

Vi som planerar barn 2025

Vilka planerar barn 2025?
    Vad är er story och hur ser era planer ut?
    Förbereder ni er på något särskilt vis?

Jag och sambon planerar vårt andra barn, och drömmen vore om den kunde födas under början/våren 2025 (då blir det ganska exakt 2 års åldersskillnad mellan barnen). Sambon vill ?bara? ha två barn, medan jag kan tänka mig tre stycken, därför hoppas jag litegrann på att det ska bli tvillingar nu haha. Har googlat mängder efter olika knep att påverka chansen (eller risken, beroende på synsätt) för att få tvillingar, och källkritisk har jag inte varit så jag ska testa allt! Flört Vi har även börjat äta kosttillskott igen (som vi även gjorde inför första graviditeten) för att hinna äta de i 3 månader innan baby-verkstaden börjar, så ägg- och spermiekvalitén ska få en extra boost. Har inte haft något preventivmedel efter första barnet, men har haft koll på cykeln tack vare att jag tempar (använder tempdrop-armband). 

• Svar på tråden Vi som planerar barn 2025
  • IamGabs

Hej igen allesammans! Jag fick ju MA i vecka 11. Detta var för 15 dagar sedan. Nu vet jag inte alls hur vi gör med bebis 2025 då det var ett svårt beslut att ta förra gången, men oavsett vet jag att vi någonstans har en önskan och att jag vill ha lite koll på min kropp. 

Jag har ganska nyligen slutat blöda efter cytotec-behandlingen och tog idag ett tydligt positivt äl-test. Samtidigt tog jag ett gravtest som visar svagt positivt. Tror ni äl-testet visar pos pga kvarvarande graviditetshormoner eller tror ni det kan vara ägglossning på g? Vi planerar nog inte att anstränga oss för att få till en graviditet just nu men jag vill som sagt ha koll och har så att säga ägglossningssymptom när det kommer till lusten. Blir det så blir det! 

• Siripiri
    IamGabs skrev 2024-07-05 17:47:18 följande:

Hej igen allesammans! Jag fick ju MA i vecka 11. Detta var för 15 dagar sedan. Nu vet jag inte alls hur vi gör med bebis 2025 då det var ett svårt beslut att ta förra gången, men oavsett vet jag att vi någonstans har en önskan och att jag vill ha lite koll på min kropp. 

Jag har ganska nyligen slutat blöda efter cytotec-behandlingen och tog idag ett tydligt positivt äl-test. Samtidigt tog jag ett gravtest som visar svagt positivt. Tror ni äl-testet visar pos pga kvarvarande graviditetshormoner eller tror ni det kan vara ägglossning på g? Vi planerar nog inte att anstränga oss för att få till en graviditet just nu men jag vill som sagt ha koll och har så att säga ägglossningssymptom när det kommer till lusten. Blir det så blir det! 

Beklagar missfallet💔 
  • mrscool

Hoppar in här! MF i januari, absolut noll sucess efter det hehe står väldigt still. Började tempa efter det och ser att min temp är väldigt svajig (förutom denna månad, peppar peppar) är det någon som sitter på något bra tips på att få en stabil ägglossning? 

• Anonym (Flygare)
    mrscool skrev 2024-07-06 23:13:33 följande:

Hoppar in här! MF i januari, absolut noll sucess efter det hehe står väldigt still. Började tempa efter det och ser att min temp är väldigt svajig (förutom denna månad, peppar peppar) är det någon som sitter på något bra tips på att få en stabil ägglossning? 

Började tempa efter MA. Hade långt till ägglossning de första månaderna efter, men blev mer regelbundet och kortare efter fyra fem månader. Det som hjälpte för mig (tror jag) var att sluta helt med kaffe och mellanmål för att hålla blodsockret stabilt. Använde seed cycling också på frukosten. 
  • mrscool
    Anonym (Flygare) skrev 2024-07-07 10:52:54 följande:
    Började tempa efter MA. Hade långt till ägglossning de första månaderna efter, men blev mer regelbundet och kortare efter fyra fem månader. Det som hjälpte för mig (tror jag) var att sluta helt med kaffe och mellanmål för att hålla blodsockret stabilt. Använde seed cycling också på frukosten. 
    Ja jäklar det är nog dags att offra kaffet 🥲 slutade snusa så fort jag fick mitt plus förut, så kaffe är väl min enda last nu egentligen. Tränar väldigt mycket också, styrketräning 5 gånger i veckan så försöker hitta en bra balans att inte köra för hårt och att äta tillräckligt också men svårt att hitta en balans med kosten då jag är van att ligga på ett underskott, gick upp säkert 7kg efter jag slutade snusa och efter missfallet också 😅
  • Anonym (Flygare)
    mrscool skrev 2024-07-07 11:41:12 följande:
    Ja jäklar det är nog dags att offra kaffet 🥲 slutade snusa så fort jag fick mitt plus förut, så kaffe är väl min enda last nu egentligen. Tränar väldigt mycket också, styrketräning 5 gånger i veckan så försöker hitta en bra balans att inte köra för hårt och att äta tillräckligt också men svårt att hitta en balans med kosten då jag är van att ligga på ett underskott, gick upp säkert 7kg efter jag slutade snusa och efter missfallet också 😅
    Jag har haft bägge de lasterna, slutade med nikotin för flera år sen. Men föll tillbaka i perioder, men tillslut helt fri 🥳 Drack mycket kaffe och även lite energidryck innan och tyckte det var så jobbigt att hålla mig till två koppar kaffe / dag. Men så slutade jag helt i samband med en mindre operation och tycker det är lättare att helt avstå än att hålla sig till små mängder. 
    Jag hade lite samma problem , för mycket träning kontra vad jag fick i mig. Trots att det tog emot fick jag också lägga på mig några kilo, men man kan leva med några kilon plus om det leder till bebis 👶
  • Whatev
    mrscool skrev 2024-07-06 23:13:33 följande:

Jag hade jättelång follikulärfas så det tog typ 23-25 dagar för mig att få ägglossning. Provade munkpeppar en cykel, det stabiliserar både östrogen och progesteron och ska vara bra för knepiga cykler. Jag fick en stark ägglossning 4-5 dagar tidigare, med både illamående och magont, och blev dessutom gravid. Så det är mitt tips att prova 😜
  • 202294

Plussade i måndags, har verkligen supersvårt att förstå det och det känns som att jag ljuger när jag säger högt att jag är gravid.. Så overkligt, men såklart jätteroligt! 

• Whatev
    202294 skrev 2024-07-13 13:09:50 följande:

Plussade i måndags, har verkligen supersvårt att förstå det och det känns som att jag ljuger när jag säger högt att jag är gravid.. Så overkligt, men såklart jätteroligt! 

Grattis! 😍
  • Idaho1989

Plussade både digitalt och på sticka i morse, trodde inte det tagit sig pga konstig cykel osv, men stickan visade positivt typ direkt! Vågar inte rikigt ta in det än eftersom jag hade en kemisk graviditet i februari där jag plussade tidigt och väldigt tydligt, men ska verkligwn försöka ta en dag i taget och inte övertänka 😉

Svar på tråden Vi som planerar barn 2025