• 19977

Vi som planerar barn 2025

Vilka planerar barn 2025?
    Vad är er story och hur ser era planer ut?
    Förbereder ni er på något särskilt vis?

Jag och sambon planerar vårt andra barn, och drömmen vore om den kunde födas under början/våren 2025 (då blir det ganska exakt 2 års åldersskillnad mellan barnen). Sambon vill ?bara? ha två barn, medan jag kan tänka mig tre stycken, därför hoppas jag litegrann på att det ska bli tvillingar nu haha. Har googlat mängder efter olika knep att påverka chansen (eller risken, beroende på synsätt) för att få tvillingar, och källkritisk har jag inte varit så jag ska testa allt! Flört Vi har även börjat äta kosttillskott igen (som vi även gjorde inför första graviditeten) för att hinna äta de i 3 månader innan baby-verkstaden börjar, så ägg- och spermiekvalitén ska få en extra boost. Har inte haft något preventivmedel efter första barnet, men har haft koll på cykeln tack vare att jag tempar (använder tempdrop-armband). 

• Svar på tråden Vi som planerar barn 2025
  • 19977
    Lujia skrev 2024-06-18 06:31:47 följande:
     Uppdatering från mig!
    Det känns ju nästan pinsamt men jag var tydligen kvar i min follikefas! Gud så kroppen kan luras... Hade nämligen 3 dagars temp-ökning CD 12-15 och missade ta ägglossningstest då jag för tillfället var bortrest. Fick ingen fertilt sekret men tänkte att så kan det ju vara ändå.. Därefter hade jag alla dessa symtom och har slösat löjligt många gravtest Tyst Men det var nog bara så att kroppen försökte ägglossa men inte lyckades för nu jäklar är ägglossningen på G (rikligt med sekret och utslag på stickorna)! Ändå tur att jag gått runt och trott att den var passerad för annars hade jag nojjat sönder över att den inte dök upp förrän CD 27... Obestämd Så det stämmer nog verkligen att kroppen bara försöker stabilisera sig för tillfället! 
     Hursom 19977, din tempkurva ser ju lovande ut, spännande!! Håller tummarna och väntar med spänning på om det visar något :D
    Jaha! Vilken luring? ja, jag tror det kan ta ganska lång tid för kroppen att återhämta sig efter att man gått på p-piller. Hoppas det rättar till sig och att det ändå tar sig nu när du precis haft ägglossning 🤩

Hehe ja, vet inte om jag kan hålla mig från att testa tills i övermorgon.
  • 19977

Jag kunde inte hålla mig från att testa efter jobbet idag, och det dök upp ett streck nästan direkt! Jag är gravid! 🥹

• Pez
    19977 skrev 2024-06-18 21:12:14 följande:

Jag kunde inte hålla mig från att testa efter jobbet idag, och det dök upp ett streck nästan direkt! Jag är gravid! 🥹

Stort grattis! Fantastiskt! Vad roligt att vi som hade rätt lika livssituationer också plussade samma månad 😄

Nu får vi se om vi båda väntar tvillingar också (jag har fått för mig att jag väntar två men vi får se) 
  • IamGabs

Jag var idag på mitt fjärde ultraljud och äntligen ett tydligt svar! Tyvärr inte det vi önskat. Fostret slutade utvecklas någon gång i vecka 8. Idag är jag beräknat 10+4. Givetvis tråkigt men just nu är jag mest lättad över ett besked. De senaste två veckorna har varit så jäkla tuffa då allt varit så osäkert och oklart. Dessförinnan har jag varit sjukskriven pga illamående så nu känner jag mig sjukt nog fri. Räknar dock med en dipp längre fram då graviditeten var både önskad och planerad men just nu blickar jag framåt. Kanske blir det en 2025-bebis, kanske inte. 

• Pez
    IamGabs skrev 2024-06-18 21:38:51 följande:

Jag var idag på mitt fjärde ultraljud och äntligen ett tydligt svar! Tyvärr inte det vi önskat. Fostret slutade utvecklas någon gång i vecka 8. Idag är jag beräknat 10+4. Givetvis tråkigt men just nu är jag mest lättad över ett besked. De senaste två veckorna har varit så jäkla tuffa då allt varit så osäkert och oklart. Dessförinnan har jag varit sjukskriven pga illamående så nu känner jag mig sjukt nog fri. Räknar dock med en dipp längre fram då graviditeten var både önskad och planerad men just nu blickar jag framåt. Kanske blir det en 2025-bebis, kanske inte. 

Åh jag vill verkligen beklaga ❤️ det där är lite av en mardröm, med all ovisshet på det. Hoppas du återhämtar dig fort och kan njuta av sommaren och att ni senare kan få en liten som vill stanna! 
  • severine

Jag har fått en 5 dagars blastocyst (ivf) ur frysen insatt i fredags. Altså för 5 dagar sen, testdatum är 25.6 men jag kan inte INTE tjuvtesta. 😍 vi har en dotter sen innam, född 2020 som också kom till världen med hjälp av IVF. Vi har kämpat i 2 år med syskomförsök nu, men nu vågar jag kaanske tro att det iommer hända!

kämpa på alla som försöker bli gravida, ge inte upp hoppet.🥰

• Idaho1989

Grattis!
  • LillaSam

Wow så kul!! Massa grattis ❤️
  • LillaSam
    IamGabs skrev 2024-06-18 21:38:51 följande:

Beklagar verkligen ❤️ fick reda på i vecka 10 att Jag hade MA också. nu var detta 2022, och ägglossningen efter blev jag gravid med sonen. Låter som att du har en bra inställning till det hela i alla fall ❤️
Svar på tråden Vi som planerar barn 2025