Inlägg från: Idaho1989 |Visa alla inlägg
  • Idaho1989

Vi som planerar barn 2025

Hej alla, hoppar också in i den här tråden. 
    Jag är 35, mannen 29, han har en 5åring sen tidigare, jag har inga sen tidigare, nu försöker vi med ett gemensamt, men det har gått lite trögt hittills. Jag har alltid haft regelbunden cykel, frisk i övrigt osv men det verkar ändå inte vilja ta sig.

Fick mens igår 27/5 så just nu väntar jag bara på att den ska ta slut 🤷?♀️

• Idaho1989
    19977 skrev 2024-06-18 21:12:14 följande:

Jag kunde inte hålla mig från att testa efter jobbet idag, och det dök upp ett streck nästan direkt! Jag är gravid! 🥹

Grattis!
  • Idaho1989

BIM i mitten av nästa vecka. Haft lite molvärk i magen av och till i några dagar, tror jag ska testa efter helgen 🤔

• Idaho1989
    Lujia skrev 2024-07-03 09:50:17 följande:

Här kommer en uppdatering från mig. Vi lyckades på andra försöket :) 
    ÄL + 8 blev jag trött, somnade på bussen, i bilen osv (skyllde på värmen). Ont övre delen av magen, magsyra/magkatarr. 
    ÄL+10 kom lite rosa flytning, trodde mensen var på G eftersom jag hade så mkt mensvärk. Även brösten värkte. Lätt illamående.
    Testade ÄL+11 och fick +, även på digital.

Men....eftersom man alltid ska oroa sig för något (suck!) så har jag nu ett konstant orosmoln i bröstet eftersom jag inte ser någon stegring på HCG-testerna... Efter 72 h bör man väl iaf se någon förändring? Och de är så svaga trots att jag idag är ÄL+15 :( 
    Stickorna är från ÄL+11 och sen en ny varje morgon. 
    Någon som har någon solskenshistoria att muntra upp med under denna väntan och undran? 

Jag har ingen solskenshistoria att dela med mig av, men ser helt klart en stegring 🙂
  • Idaho1989

Plussade både digitalt och på sticka i morse, trodde inte det tagit sig pga konstig cykel osv, men stickan visade positivt typ direkt! Vågar inte rikigt ta in det än eftersom jag hade en kemisk graviditet i februari där jag plussade tidigt och väldigt tydligt, men ska verkligwn försöka ta en dag i taget och inte övertänka 😉

• Idaho1989
    Julia0101 skrev 2024-08-21 09:13:35 följande:

Är ny på detta med ägglossningstester, så önskar era erfarenheter? 😊

Tog test för två dagar sedan där testet visade två tydliga streck, men negativt, nu ville natural cycle att jag tar ett till, som bara visade ett streck.. borde de inte bli starkare ju närmare ägglossningen man kommer? Vet att det är ca en vecka kvar, men blev så förvånad att detta testet bara visade ett streck? 

Min erfarenhet är att de först kan vara tydligare strax efter man haft mens, sen svaga för att bli starkare dagarna innan.
Svar på tråden Vi som planerar barn 2025