• 19977

Vi som planerar barn 2025

Vilka planerar barn 2025?
    Vad är er story och hur ser era planer ut?
    Förbereder ni er på något särskilt vis?

Jag och sambon planerar vårt andra barn, och drömmen vore om den kunde födas under början/våren 2025 (då blir det ganska exakt 2 års åldersskillnad mellan barnen). Sambon vill ?bara? ha två barn, medan jag kan tänka mig tre stycken, därför hoppas jag litegrann på att det ska bli tvillingar nu haha. Har googlat mängder efter olika knep att påverka chansen (eller risken, beroende på synsätt) för att få tvillingar, och källkritisk har jag inte varit så jag ska testa allt! Flört Vi har även börjat äta kosttillskott igen (som vi även gjorde inför första graviditeten) för att hinna äta de i 3 månader innan baby-verkstaden börjar, så ägg- och spermiekvalitén ska få en extra boost. Har inte haft något preventivmedel efter första barnet, men har haft koll på cykeln tack vare att jag tempar (använder tempdrop-armband). 

• Svar på tråden Vi som planerar barn 2025
  • Idaho1989

BIM i mitten av nästa vecka. Haft lite molvärk i magen av och till i några dagar, tror jag ska testa efter helgen 🤔

• Bunny s

Hej alla! 

Vill önska ett STORT lycka till till er alla och GRATTIS till er som lyckats! 😍
    Själv så har jag fått kalla fötter och ångrat mig 🙈😅
    Så nu har jag lagt allt på paus och så får vi se om livet och viljan svänger igen längre fram 😅😅 
    Om någon undrar varför så var det ju en sladdis vi började föröska skapa. Det är ju en enorm livsförändring när man blivit äldre och med stora barn och ja.. jag började tänka om bara 😊
    Ha det så bra allihop! 🥰
  • Anonym (Gerinteupp)

Ruvardag 10 med ett 5 dagars embryo. Idag är dagen innan testdag, jag har testar sen ruvardag 4 och det stegrar, detta är nog det starkaste utslag jag nånsin fått. Så jag  Hoppashoppas att lilla bönan håller sig fast nu och att ingenting händer.

🙊

• Lugnoro
    Anonym (Gerinteupp) skrev 2024-06-24 08:10:44 följande:

Ruvardag 10 med ett 5 dagars embryo. Idag är dagen innan testdag, jag har testar sen ruvardag 4 och det stegrar, detta är nog det starkaste utslag jag nånsin fått. Så jag  Hoppashoppas att lilla bönan håller sig fast nu och att ingenting händer.

🙊

Wow! Vad roligt! Hoppas hoppas!
  • Whatev

I helgen sa jag till maken att jag känner mig annorlunda, något jag inte kunde sätta fingret på. 
    Dagen efter får jag detta ❤️

• Siripiri
    Whatev skrev 2024-06-25 09:05:32 följande:

I helgen sa jag till maken att jag känner mig annorlunda, något jag inte kunde sätta fingret på. 
    Dagen efter får jag detta ❤️

Grattis🥰
  • Lujia

Här kommer en uppdatering från mig. Vi lyckades på andra försöket :) 
    ÄL + 8 blev jag trött, somnade på bussen, i bilen osv (skyllde på värmen). Ont övre delen av magen, magsyra/magkatarr. 
    ÄL+10 kom lite rosa flytning, trodde mensen var på G eftersom jag hade så mkt mensvärk. Även brösten värkte. Lätt illamående.
    Testade ÄL+11 och fick +, även på digital.

Men....eftersom man alltid ska oroa sig för något (suck!) så har jag nu ett konstant orosmoln i bröstet eftersom jag inte ser någon stegring på HCG-testerna... Efter 72 h bör man väl iaf se någon förändring? Och de är så svaga trots att jag idag är ÄL+15 :( 
    Stickorna är från ÄL+11 och sen en ny varje morgon. 
    Någon som har någon solskenshistoria att muntra upp med under denna väntan och undran? 

• Idaho1989
    Lujia skrev 2024-07-03 09:50:17 följande:

Här kommer en uppdatering från mig. Vi lyckades på andra försöket :) 
    ÄL + 8 blev jag trött, somnade på bussen, i bilen osv (skyllde på värmen). Ont övre delen av magen, magsyra/magkatarr. 
    ÄL+10 kom lite rosa flytning, trodde mensen var på G eftersom jag hade så mkt mensvärk. Även brösten värkte. Lätt illamående.
    Testade ÄL+11 och fick +, även på digital.

Men....eftersom man alltid ska oroa sig för något (suck!) så har jag nu ett konstant orosmoln i bröstet eftersom jag inte ser någon stegring på HCG-testerna... Efter 72 h bör man väl iaf se någon förändring? Och de är så svaga trots att jag idag är ÄL+15 :( 
    Stickorna är från ÄL+11 och sen en ny varje morgon. 
    Någon som har någon solskenshistoria att muntra upp med under denna väntan och undran? 

Jag har ingen solskenshistoria att dela med mig av, men ser helt klart en stegring 🙂
  • Oktober97

Hej alla hoppfulla! 

Jag (26 år) och min fästman (28 år) ska äntligen försöka oss på en liten knodd den här månaden. Detta blir första försöket med första barnet för oss båda och vi är väldigt förväntansfulla. 

Jag har gått på p-piller i 12 år och slutade för 3 månader sedan. Mensen kom tillbaka omedelbart och är regelbunden, vilket känns skönt! Däremot är ägglossningen lite oklar och jag är inte helt överens med NC, kanske för att jag jobbar väldigt mycket och sömnen tar stryk. Mensen är beräknad nästa vecka och därefter blir det ägglossningstester, fokus på bra sömn och bebisfabrik här hemma! 

Ska bli spännande att få ta del av era historier och att få hoppas tillsammans🌸

Stort grattis till er som plussat - vilken lycka! 

• Mirrorball

Nu är jag tillbaka efter en liten paus. Min förra cykel blev nästan 50 dagar lång vilket var jobbigt. Fick ägglossning när jag var iväg så det blev inget. Mensen kom runt den 13/6.

Däremot denna cykel så kanske det kan bli något får vi hoppas! Har ägglossning idag ☺️ Så nu verkar längden vara som den ska igen. 

Hoppas, hoppas, hoppas!

Grattis till alla plus sedan jag var senast aktiv här 🥰

Svar på tråden Vi som planerar barn 2025