• 19977

Vi som planerar barn 2025

Vilka planerar barn 2025?
    Vad är er story och hur ser era planer ut?
    Förbereder ni er på något särskilt vis?

Jag och sambon planerar vårt andra barn, och drömmen vore om den kunde födas under början/våren 2025 (då blir det ganska exakt 2 års åldersskillnad mellan barnen). Sambon vill ?bara? ha två barn, medan jag kan tänka mig tre stycken, därför hoppas jag litegrann på att det ska bli tvillingar nu haha. Har googlat mängder efter olika knep att påverka chansen (eller risken, beroende på synsätt) för att få tvillingar, och källkritisk har jag inte varit så jag ska testa allt! Flört Vi har även börjat äta kosttillskott igen (som vi även gjorde inför första graviditeten) för att hinna äta de i 3 månader innan baby-verkstaden börjar, så ägg- och spermiekvalitén ska få en extra boost. Har inte haft något preventivmedel efter första barnet, men har haft koll på cykeln tack vare att jag tempar (använder tempdrop-armband). 

• Svar på tråden Vi som planerar barn 2025
  • 19977
    Pez skrev 2024-06-18 21:37:06 följande:
    Stort grattis! Fantastiskt! Vad roligt att vi som hade rätt lika livssituationer också plussade samma månad 😄

Nu får vi se om vi båda väntar tvillingar också (jag har fått för mig att jag väntar två men vi får se) 
    Tack snälla för alla grattis! ❤️ Det känns väldigt overkligt, jag har inte tagit in det ännu?

Ja det är lustigt vad lika situationer vi har Pez, nu inväntar vi bara beskedet att vi båda väntar tvillingar också haha 😉 Har du mycket symptom eller varför tror du på tvillingar?
  • 19977
    IamGabs skrev 2024-06-18 21:38:51 följande:

Jag var idag på mitt fjärde ultraljud och äntligen ett tydligt svar! Tyvärr inte det vi önskat. Fostret slutade utvecklas någon gång i vecka 8. Idag är jag beräknat 10+4. Givetvis tråkigt men just nu är jag mest lättad över ett besked. De senaste två veckorna har varit så jäkla tuffa då allt varit så osäkert och oklart. Dessförinnan har jag varit sjukskriven pga illamående så nu känner jag mig sjukt nog fri. Räknar dock med en dipp längre fram då graviditeten var både önskad och planerad men just nu blickar jag framåt. Kanske blir det en 2025-bebis, kanske inte. 

Åh fy, beklagar verkligen 🥺❤️
  • 19977
    severine skrev 2024-06-19 03:03:38 följande:

Jag har fått en 5 dagars blastocyst (ivf) ur frysen insatt i fredags. Altså för 5 dagar sen, testdatum är 25.6 men jag kan inte INTE tjuvtesta. 😍 vi har en dotter sen innam, född 2020 som också kom till världen med hjälp av IVF. Vi har kämpat i 2 år med syskomförsök nu, men nu vågar jag kaanske tro att det iommer hända!

kämpa på alla som försöker bli gravida, ge inte upp hoppet.🥰

Heja blastocysten ❤️❤️❤️
  • Sommarsol24

Jag var idag på mitt fjärde ultraljud och äntligen ett tydligt svar! Tyvärr inte det vi önskat. Fostret slutade utvecklas någon gång i vecka 8. Idag är jag beräknat 10+4. Givetvis tråkigt men just nu är jag mest lättad över ett besked. De senaste två veckorna har varit så jäkla tuffa då allt varit så osäkert och oklart. Dessförinnan har jag varit sjukskriven pga illamående så nu känner jag mig sjukt nog fri. Räknar dock med en dipp längre fram då graviditeten var både önskad och planerad men just nu blickar jag framåt. Kanske blir det en 2025-bebis, kanske inte. 

Beklagar och skickar styrkekram ❤️
  • satulinna

Jag och min sambo som varit i tillsammans 4 år har alltid velat ha barn tidigt i livet och nu känns det som det är dags. Vi ville typ skaffa barn direkt i vår relation men valde att se så vår relation verkligen är stabil,, köpa vårt drömhus och bygga karriärer och en stabil ekonomi med bra buffert av sparpengar före. Nu har vi allt det. Nu är vi 23 & 26år. :) Tog ur spiralen för ett år sedan och tänkte att det var lika bra då jag visste att det skulle ta ett tag innan mensen kommer igång igen (tog ca 9 mån) men haft oregelbundet sex och dessutom kört finska rycket för att det känts som att ?nä nu passar det inte men om några månader.? Har dock insett att vår inställning varit väldigt naiv, för det är ju inget som säger att det tar sig på första försöket, tvärtom..  Eller om vi ens kan få barn. Och nu när vi mer har inställningen att verkligen försöka är jag livrädd för att inte lyckas. Har trott att det är superenkelt att bli gravid som ung haha. Just nu försöker jag reda ut när tusan min ägglossning är.. Men från och med nu börjar vi aktivt försöka och hoppas på det bästa :)

• Siripiri
    19977 skrev 2024-06-18 21:12:14 följande:

Jag kunde inte hålla mig från att testa efter jobbet idag, och det dök upp ett streck nästan direkt! Jag är gravid! 🥹

Grattis 😍🥰
  • clarababa

Jag kunde inte hålla mig från att testa efter jobbet idag, och det dök upp ett streck nästan direkt! Jag är gravid! 🥹

Stort stort grattis! Är så glad för din skull!! Jag har inte skrivit här på ett tag, sambon och jag har nu haft två försök och jag har bim nu på lördag men har inga symptom. Eftersom jag blev gravid på första försöket med min son så har jag så sjukt höga förväntningar på att det ska gå fort denna gången med. Och nu när jag märker att det inte tar sig blir jag så stressad och besviken. Här är min tempkurva och det ser inte lovande ut..
  • 202294

Åh grattis!! Hjärta
    Här blev det tyvärr inget plus denna månaden. 

Hejar vidare på er andra som närmar sig BIM Skrattande
  • Whatev

Styrkekram! ❤️ Så skönt att slippa sväva i ovisshet iallafall. 
  • hyjg9503

Hej! 

Jag hoppar in här också. Jag och min sambo är på första försöker så räknar med att det kommer ta ett tag. Hade ÄL i tisdags och BIM nästa måndag. Hade molande värk och stickningar vid nere i sidan av magen igårkväll och inatt men då det borde vara för tidigt så vet jag inte vad det kan bero på. 

Ska bli kul att ha några att dela denna resa med och diskutera utanför familjen!

Svar på tråden Vi som planerar barn 2025