LillaSam skrev 2024-06-15 21:46:32 följande:
Uppdaterar BIM listan då min ägglossning kom tidigare än förväntat!
har varit en spännande cykel för mig, känns som att äggstockarna har dragit oxh haft sig mycket.
Lite för och emot en graviditet denna cykeln:
+ÄL kom tidigare än vanligt vilket för mig är positivt då jag brukar ha väldigt locka cykler. Jag hoppas att detta innebär att hormonerna stabiliserar sig.
+ Har haft rejält med fertila flytningar. Verkligen skolboksexempel.
+ vi har fått till det på ÄL-4, ÄL-3, ÄL-1 och förhoppningsvis idag.
+ jag brukar slarva med frukost och dricka lite för mycket kaffe, men denna cykeln har jag tänkt på det lite mer.
-Jag fick ett supertidigt missfall förra cykeln, och det känns otroligt att vi skulle lyckas bli gravida direkt efter när chansen är så låg varje månad
- hade jag plussat denna cykeln hade det inneburit att jag blivit gravid på första ÄL 4 gånger i rad. Vilket känns som att det inte är möjligt. (Har ett MA, ett supertidigt missfall och så en son på 1,5)
hur går det för er andra? Vad talar för och emot? Vad säger magkänslan?
Spännande! Hade du ÄL igår? Dina tidigare graviditeter ger ju säkerligen en boost så det är nog lovande även för denna månad! 🤩 Jag tror det är jätteviktigt att äta en stabil frukost på morgonen så kroppen känner sig trygg, bra jobbat att det blivit bättre! Och kaffe är Big No för mig hehe, lever helt koffeinfritt under tiden vi försöker få barn och även under förra graviditeten.
Kul med en lista för vad som talar för och emot en graviditet denna månad! Här är min:
+ Sex på ÄL-4, ÄL-1 och ÄL+1
+ Bra mängd fertilt sekret (men det har jag alltid)
+ Inbillning eller ej, men jag har känt mig illamående/varm/yr i några enstaka sekunder vid två tillfällen
+ Haft lite molande värk efter ÄL och igår fick jag en ganska kraftig smärta i 10 sekunder i cervix/livmoderhalstappen
+ Eventuellt en nidblödning på ÄL+9 men det var så extremt liten mängd och mörkbrunt så är osäker från vilket hål det kommit ur 🥲
+ Bra balans/miljö i underlivet denna månad, efter förra ÄL fick jag svamp och en hemorrojd
- Hade fertilt sekret igår på ÄL+11 vilket inte känns som ett bra tecken, hade det även förra cykeln efter ÄL då jag inte blev gravid
Så jag har egentligen inte så mycket nackdelar denna cykel som talar emot att det skulle ha gått. Men vi får väl se nästa vecka vad resultatet blev.