• Anonym (Dumpstrar-dejten)

Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?

Din toppendejt avslöjar att han/hon dumpstrar = letar bland sopor och containrar efter främst mat, men även fter andra saker.

Spontan tanke?

Wow modernt att återvinna! Usch, fy! Nja eller något annat?

Nästan allt annat i kontakten känns bra och lovande.
    Någon man vill träffa fler gånger och så kommer detta avslöjande.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2024-01-11 18:49
    Om jag förstått saken rätt kan nya regler fr 1/1 förändra situationen för dumpstrare och helt enkelt göra det omöjligt att fortsätta.

Vi testar ny frågeställning.

Dejten letar efter saker bland sopor och i containrar. Ok eller inte ok?

• Svar på tråden Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?
  • Anonym (B)
    Anonym (Dumpstrar-dejten) skrev 2024-03-13 00:16:08 följande:
    Hatar du män?
    Nej. Jag hatar äckliga snåljåpar och de tenderar att vara män enligt min erfarenhet. 
    Anonym (B) skrev 2024-03-13 00:41:46 följande:
    Nej. Jag hatar äckliga snåljåpar och de tenderar att vara män enligt min erfarenhet. 
    Vad är snålhet för dig förutom att dumpstra?
  • Anonym (B)
    Anonym (Dumpstrar-dejten) skrev 2024-03-13 01:25:55 följande:
    Vad är snålhet för dig förutom att dumpstra?
    Precis vad det är för alla andra och såsom ordet definieras i ett vanligt ordlexikon. 
    Anonym (B) skrev 2024-03-13 01:28:23 följande:
    Precis vad det är för alla andra och såsom ordet definieras i ett vanligt ordlexikon. 
    Hörde nyligen att höjden av snålhet är att runka i Thailand.
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-03-12 23:56:05 följande:
    Ungefär 40 års erfarenhet av snåla äckel till män. 
    Fast det var ju faktiskt inte svar på frågan. Kan du försöka svara på den igen. Jag har väl ställt den fem-sex gånger nu. Och allt du kommer fram med är otrevligheter.
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-13 07:19:03 följande:
    Fast det var ju faktiskt inte svar på frågan. Kan du försöka svara på den igen. Jag har väl ställt den fem-sex gånger nu. Och allt du kommer fram med är otrevligheter.
    Jo, det var det i allra högsta grad.
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Dumpstrar-dejten) skrev 2024-03-09 23:37:19 följande:
    Ok, vad fann du för kul saker?
    Allvarligt, jag dumpstrar inte, men annat skulle jag nog kunna leta efter.
    Förlåt att jag inte svarade dig på så länge. Jag däckade med förkylning och sen glömde jag av det. 

Dumpstring är ju inte bara mat i containrar utan har fått en vidare betydelse. Jag hittar ofta prylar vid sidan om, i soprum, mm. Även prylaffärer av olika slag brukar ha någonstans de slänger saker. En gång för några år sedan hade en lekssaksbutik slängt 8 lådor lego.

Förra gången jag dumpstrar hittade jag:
    10 bitar fransyska som inte hade gått ut.
    6 liter vaniljyoghurt som gick ut samma dag
    Ett flak majonnäs i glasburk där en hade gått sönder. 
    5 paket smör
    15 småpaket påläggsskinka av den billiga sorten.
    Dito salami. 
    3 blombuketter
    12 paket chokladhjärtan
    Massor massor av Marabou choklad, jag tror vi räknade till 150 st kakor av båda storlekarna och alla smakefna. 

Sen fanns det massa katt och Hundmat också men det vågade jag inte ta för jag hörde att något blivit återkallat men mindes inte vilket märke. 
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-03-13 11:09:50 följande:
    Jo, det var det i allra högsta grad.
    Nej, du har fortfarande inte berättat var du fått den kunskap runt dumpstring som du bygger dina åsikter på. Eller kanske snarare fördomar.
    Du varken har eller vill läsa tråden. Så ännu en gång. Varsågod, berätta.
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-13 17:56:56 följande:
    Nej, du har fortfarande inte berättat var du fått den kunskap runt dumpstring som du bygger dina åsikter på. Eller kanske snarare fördomar.
    Du varken har eller vill läsa tråden. Så ännu en gång. Varsågod, berätta.

Det är inga fördomar. Män är snåla av naturen enligt min erfarenhet och dumpstring är bara en förlängning av deras snålhet vilket kommer drabba kvinnor som har otur att dejta dem. 

En man som är generös kommer att betala för saker som de är och inte rota i sopor eller leta runt till höger och vänster i desperat sökande efter det allra billigaste priset på en vara. Detta är ett klart tecken på snålhet alternativt fattigdom. Båda drag lika oattraktiva hos en dejt. 

Anonym (B) skrev 2024-03-13 21:02:52 följande:

Det är inga fördomar. Män är snåla av naturen enligt min erfarenhet och dumpstring är bara en förlängning av deras snålhet vilket kommer drabba kvinnor som har otur att dejta dem. 

En man som är generös kommer att betala för saker som de är och inte rota i sopor eller leta runt till höger och vänster i desperat sökande efter det allra billigaste priset på en vara. Detta är ett klart tecken på snålhet alternativt fattigdom. Båda drag lika oattraktiva hos en dejt. 

Om jag förstått dig rätt så verkar det som att "äckel" dras till dig.
    Vad tror du att det beror på?
Svar på tråden Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?