• Anonym (Dumpstrar-dejten)

Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?

Din toppendejt avslöjar att han/hon dumpstrar = letar bland sopor och containrar efter främst mat, men även fter andra saker.

Spontan tanke?

Wow modernt att återvinna! Usch, fy! Nja eller något annat?

Nästan allt annat i kontakten känns bra och lovande.
    Någon man vill träffa fler gånger och så kommer detta avslöjande.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2024-01-11 18:49
    Om jag förstått saken rätt kan nya regler fr 1/1 förändra situationen för dumpstrare och helt enkelt göra det omöjligt att fortsätta.

Vi testar ny frågeställning.

Dejten letar efter saker bland sopor och i containrar. Ok eller inte ok?

• Svar på tråden Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Dumpstrar-dejten) skrev 2024-01-05 20:25:44 följande:
    Killen Dumpstringslyx har +10 000 följare på Facebook. Han verkar vara nr 1 i Sverige.

Undrar vad han tänker om det. Han finner 95 % av familjens mat bland sopor.
    Han postar även i dumpstringsgruppen jag är medlem i. Jag har inte sett om han gjort något inlägg där i frågan. 

Lustigt nog kom ett inlägg i gruppen, från en annan medlem, just när jag började skriva detta. Talk of the devil.
  • Anonym (ABC)
    Anonym (där sa du nåt!) skrev 2024-01-05 21:29:27 följande:

Ju mer jag satt in mig i detta, desto mer sympatiserar jag med dumpstring.

Tack för denna tråd, jag har fått nya perspektiv.

+1
  • Anonym (Knut Kragballe)

Den stora frågan är ju att man borde åskådliggöra slöseriet i samhället idag. Det är inte bara mat som slängs. Fungerande prylar som kanske har en kantstött förpackning eller säsongs-saker. Det är märkligt att vi pratar så mycket om miljöförstöring men inte lika mycket om överkonsumtion och svinn.

Skulle behövas en Greta Thunberg till fast fokus på svinnet.

• Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Knut Kragballe) skrev 2024-01-05 22:50:35 följande:

Den stora frågan är ju att man borde åskådliggöra slöseriet i samhället idag. Det är inte bara mat som slängs. Fungerande prylar som kanske har en kantstött förpackning eller säsongs-saker. Det är märkligt att vi pratar så mycket om miljöförstöring men inte lika mycket om överkonsumtion och svinn.

Håller med. Vi som dumpstrar snackar mycket om det också men att få gehör utanför är svårt. Det blir mycket snack om mat för det är på en annan nivå av förjävlighet men annat dumpstrar ju också och behöver belysas. Men mycket av det andra sparas också längre, går oftare i återvinning mm. 
  • Anonym (Hedda)

Har du inte förstått än att Greta Thunberg bara spelar ett spel? 

Hon skiter fullständigt i miljön..hur fan kan man tro på den bitchen. är du helt bakom flötet eller..vet du inte vem hon egentligen är?
  • Anonym (Änumyor)

#33 jag har själv jobbat i matbutik i flera år och vet därför av egen erfarenhet, med färskvaror menar jag ju såklart saker som behöver förvaras i kylen och inte som har tillverkats samma dag, men det kanske var för komplicerat att förstå?
    Sen fick jag som ett av mina första uppgifter att rengöra soprummet där kärl och golv aldrig hade blivit rengjorda och golvet hade flera cm tjockt lager smuts vi fick skrapa bort med snöskyffel.
    Jag menar saker som har tagits ut ur kylskåpet för att sen ligga i rumstemperatur till kvällen eller morgonen när allt svinn ska kasseras.

• Kammen320

Jag skulle tycka det var positivt och bett om att få följa med. Skulle själv vilja dumpstra, men är lite för feg att gå själv. Får nöja mig att köpa påsarna med "gårdagens" frukt, grönsaker o bröd på Lidl.

• Anonym (Dumpstrar-dejten)

Vi behöver inga Hamassympatisörer.
  • Anonym (Trötter)
    Anonym (Hedda) skrev 2024-01-04 19:59:31 följande:
    Du har aldrig jobbat med livsmedel va? 

Om du TROR att allt du köper från affären som "ska" vara färskvaror alltid är riktiga färskvaror-  så tror du fel, haha..😂 

Varor som ska vara sk färskvaror kan ibland ha legat i affärer i allt från dagar till månader beroende på vad det är..tills det säljs..

Så varor i affärer är inte mer färskt många ggr än det dom slänger bara för att slänga...som sen folk dumpstrar.. Jag har aldrig gjort det själv, men jag har jobbat med livsmedel så jag vet att det ibland kan säljas äldre sk "färskvaror" än dom varor som ibland slängs, tom.. Ja det är jättedumt.men, men.
    Affären vill tjäna pengar..

Så krasst sett kan den som dumpstrar få tag på färskare varor än den som handlar i affären ibland!
    Så hur tjänar man mer pengar genom att slänga de färskare varorna och låta de gamla ligga kvar i hyllan? 
Svar på tråden Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?