• Anonym (Dumpstrar-dejten)

Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?

Din toppendejt avslöjar att han/hon dumpstrar = letar bland sopor och containrar efter främst mat, men även fter andra saker.

Spontan tanke?

Wow modernt att återvinna! Usch, fy! Nja eller något annat?

Nästan allt annat i kontakten känns bra och lovande.
    Någon man vill träffa fler gånger och så kommer detta avslöjande.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2024-01-11 18:49
    Om jag förstått saken rätt kan nya regler fr 1/1 förändra situationen för dumpstrare och helt enkelt göra det omöjligt att fortsätta.

Vi testar ny frågeställning.

Dejten letar efter saker bland sopor och i containrar. Ok eller inte ok?

• Svar på tråden Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-13 23:26:07 följande:
    Om det är "allmän kännedom" torde du ju kunna hitta något som backar upp dina påståenden. Kan du det eller inte? Är det dina personliga erfarenheter däremot, så är det något annat. Bestäm dig.
    Sök själv på snåla män i Google search. Eller varför inte härinne på Familjeliv där det finns kvinnor som kan vittna om samma sak. 

Jag har redan bestämt mig och varit konsekvent i mina svar hela tiden. Att du inte fattar detta är ditt bekymmer, inte mitt. Sluta tjafsa. Sluta svara. 
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-03-13 23:28:35 följande:
    Sök själv på snåla män i Google search. Eller varför inte härinne på Familjeliv där det finns kvinnor som kan vittna om samma sak. 

Jag har redan bestämt mig och varit konsekvent i mina svar hela tiden. Att du inte fattar detta är ditt bekymmer, inte mitt. Sluta tjafsa. Sluta svara. 
    Det är ditt påstående. Googla fram det själv.

Du skriver att män gillar fotboll "mer". Just "mer" är i det här fallet en känsla, ett antagande. Eller rent av en fördom.
    Ser man på kvinnor som spelar eller är engagerade i fotboll, så finns det ett engagemang som säkerligen går att jämföra med mäns intresse för samma sport.
    Men det är fortfarande ett antagande en känsla.
    Hade du däremot sagt "fler", så hade det förmodligen varit mätbart. Fler går på fotbollsmatcher med herrlag, än damlag, och letar man kan man säkert få fram statistik på att det är övervägande män på matcherna också.
    Men för dig är det samma sak, eller?
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-13 23:42:43 följande:
    Det är ditt påstående. Googla fram det själv.

Du skriver att män gillar fotboll "mer". Just "mer" är i det här fallet en känsla, ett antagande. Eller rent av en fördom.
    Ser man på kvinnor som spelar eller är engagerade i fotboll, så finns det ett engagemang som säkerligen går att jämföra med mäns intresse för samma sport.
    Men det är fortfarande ett antagande en känsla.
    Hade du däremot sagt "fler", så hade det förmodligen varit mätbart. Fler går på fotbollsmatcher med herrlag, än damlag, och letar man kan man säkert få fram statistik på att det är övervägande män på matcherna också.
    Men för dig är det samma sak, eller?
    Nej, det är observationer som typ alla lagt märke till utom vissa insiktslösa då som svävar med sina huvuden upp i det blå.

Sluta hänga upp dig på struntdetaljer som mer eller fler. Du gör dig bara löjlig och tröttsam. Sluta svara. Sluta upp med ditt meningslösa tjafsande. Lämna mig ifred. 
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-03-13 23:46:09 följande:
    Nej, det är observationer som typ alla lagt märke till utom vissa insiktslösa då som svävar med sina huvuden upp i det blå.

Sluta hänga upp dig på struntdetaljer som mer eller fler. Du gör dig bara löjlig och tröttsam. Sluta svara. Sluta upp med ditt meningslösa tjafsande. Lämna mig ifred. 
    En observation är när man ser en fågel på himlen, eller ett skräppapper på backen. Det betyder egentligen inte mer än att man sett något. En observation i ett laboratorium eller ett statistiskt underlag är något annat.
    Inget konstigt med det. Men det är skillnad. Och jag efterfrågar bara vad du grundar ditt resonemang på. En subjektiv betraktelse, eller något grundat i antingen fakta, statistik. Alternativt att det baseras på vad som skrivits i tråden.
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-14 07:42:53 följande:
    En observation är när man ser en fågel på himlen, eller ett skräppapper på backen. Det betyder egentligen inte mer än att man sett något. En observation i ett laboratorium eller ett statistiskt underlag är något annat.
    Inget konstigt med det. Men det är skillnad. Och jag efterfrågar bara vad du grundar ditt resonemang på. En subjektiv betraktelse, eller något grundat i antingen fakta, statistik. Alternativt att det baseras på vad som skrivits i tråden.
    Jag har redan svarat på den frågan också. Flera gånger och trots detta fortsätter du ditt tröttsamma tjafsande.
    Och nej, observationer gör man även till vardags i många situationer och inte bara i laboratorier eller i himlen, sånt larv du kommer med. Återigen - sluta tjafsa, sluta tramsa. När ska du fatta att jag inte vill prata med dig? Bara lägg ner.
  • Anonym (Fy)

Usch fy vad äckligt. Dejtar ingen som gräver bland sopor. Ovärdigt o äckligt!

Anonym (Fy) skrev 2024-03-14 11:43:48 följande:

Usch fy vad äckligt. Dejtar ingen som gräver bland sopor. Ovärdigt o äckligt!

Ok. Om vi säger att dejten endast letar saker och inte mat? Är det ok?

Vad tänker du om en dejt som letar efter returglas/pant?
  • Auditanne
    Anonym (Dumpstrar-dejten) skrev 2024-03-14 15:25:49 följande:
    Ok. Om vi säger att dejten endast letar saker och inte mat? Är det ok?

Vad tänker du om en dejt som letar efter returglas/pant?
    Att människan förmodligen är ganska fattig. Inte så attraktivt. 
    Auditanne skrev 2024-03-14 15:35:07 följande:
    Att människan förmodligen är ganska fattig. Inte så attraktivt. 
    Kan ju vara ekonomisk. Får samtidigt motion när han är ute och cyklar och rotar i papperskorgar efter pant.
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-03-14 10:59:11 följande:
    Jag har redan svarat på den frågan också. Flera gånger och trots detta fortsätter du ditt tröttsamma tjafsande.
    Och nej, observationer gör man även till vardags i många situationer och inte bara i laboratorier eller i himlen, sånt larv du kommer med. Återigen - sluta tjafsa, sluta tramsa. När ska du fatta att jag inte vill prata med dig? Bara lägg ner.
    Om du inte vill diskutera. Har du bara att avsluta diskussionen. 
    Jag fortsätter för att förstå hur du tänker. Något du inte är direkt hjälpsam med.
    Förstår fortfarande inte varför det är så farligt att läsa de andra inläggen i tråden. Men förklara gärna.
Svar på tråden Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?