• Anonym (Dumpstrar-dejten)

Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?

Din toppendejt avslöjar att han/hon dumpstrar = letar bland sopor och containrar efter främst mat, men även fter andra saker.

Spontan tanke?

Wow modernt att återvinna! Usch, fy! Nja eller något annat?

Nästan allt annat i kontakten känns bra och lovande.
    Någon man vill träffa fler gånger och så kommer detta avslöjande.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2024-01-11 18:49
    Om jag förstått saken rätt kan nya regler fr 1/1 förändra situationen för dumpstrare och helt enkelt göra det omöjligt att fortsätta.

Vi testar ny frågeställning.

Dejten letar efter saker bland sopor och i containrar. Ok eller inte ok?

• Svar på tråden Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-18 12:41:18 följande:
    Hur menar du att de fungerar då? Vad är skillnad på sparsamhet och egoism?
    Det är samma sak och hör ihop. Sparsamhet är bara ett förskönande ord för snål egoist eller fattiglapp. 
  • Anonym (B)
    Anonym (Dumpstrar-dejten) skrev 2024-03-18 17:12:16 följande:
    Du har förutfattade meningar om saker du inte kan någon om eller har erfarenheter av.
    Bullshit som sagt. Jag har både mina egna och andras erfarenheter att backa upp mina påståenden med. Män är snåla överlag. Dumpstrande män visar det bara lite tydligare. 
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-03-19 01:15:02 följande:
    Det är samma sak och hör ihop. Sparsamhet är bara ett förskönande ord för snål egoist eller fattiglapp. 
    Vad sägs om att slå upp de båda orden i SAOL och jämföra? 
  • Anonym (Tyvärr)

Jag känner nog inga snåla män. Inga jag kommer på i alla fall. Och absolut inte de som dumpstrar, de är tvärt om löjligt givmilda med både tid, pengar, kunskap och kärlek. 

• Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-19 09:20:29 följande:
    Vad sägs om att slå upp de båda orden i SAOL och jämföra? 
    Ännu ett totalt intelligensbefriat inlägg från dig. Vad nåt lexikon säger har noll betydelse för hur snåla män väljer att feltolka och försköna usla drag av sin egen personlighet.
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-03-19 17:16:30 följande:
    Ännu ett totalt intelligensbefriat inlägg från dig. Vad nåt lexikon säger har noll betydelse för hur snåla män väljer att feltolka och försköna usla drag av sin egen personlighet.
    Men du menar att sparsam och snål är samma sak? Eller betyder inte ord något alls för dig? Det är mer vad som känns rätt som gäller?
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-19 17:36:28 följande:
    Men du menar att sparsam och snål är samma sak? Eller betyder inte ord något alls för dig? Det är mer vad som känns rätt som gäller?
    Nej dumskalle. Sparsam är ett ord som förvrängs och används av snåla män för att de inte vill framstå som snåla. Redan sagt om du orkat läsa.
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-03-19 17:49:23 följande:
    Nej dumskalle. Sparsam är ett ord som förvrängs och används av snåla män för att de inte vill framstå som snåla. Redan sagt om du orkat läsa.
    Nåja, du skrev faktiskt "Det är samma sak och hör ihop."
    Men du har alltså aldrig mött en man som inte är "snål"? Inte en enda?
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-19 17:59:39 följande:
    Nåja, du skrev faktiskt "Det är samma sak och hör ihop."
    Men du har alltså aldrig mött en man som inte är "snål"? Inte en enda?
    Underförstått att det är dessa snåljåpar till män som resonerar på det sättet. Men sånt går väl rakt förbi din defekta autisthjärna.

De allra flesta har varit snåla. Spelar ingen roll i helheten att det finns några få undantag som inte är snåla.
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-03-19 18:32:29 följande:
    Underförstått att det är dessa snåljåpar till män som resonerar på det sättet. Men sånt går väl rakt förbi din defekta autisthjärna.

De allra flesta har varit snåla. Spelar ingen roll i helheten att det finns några få undantag som inte är snåla.
    Men är den här så kallade snålheten generell eller gäller den bara pengar?
Svar på tråden Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?