• Anonym (Dumpstrar-dejten)

Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?

Din toppendejt avslöjar att han/hon dumpstrar = letar bland sopor och containrar efter främst mat, men även fter andra saker.

Spontan tanke?

Wow modernt att återvinna! Usch, fy! Nja eller något annat?

Nästan allt annat i kontakten känns bra och lovande.
    Någon man vill träffa fler gånger och så kommer detta avslöjande.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2024-01-11 18:49
    Om jag förstått saken rätt kan nya regler fr 1/1 förändra situationen för dumpstrare och helt enkelt göra det omöjligt att fortsätta.

Vi testar ny frågeställning.

Dejten letar efter saker bland sopor och i containrar. Ok eller inte ok?

• Svar på tråden Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?
  • Anonym (B)
    Anonym (Dumpstrar-dejten) skrev 2024-03-13 22:07:05 följande:
    Om jag förstått dig rätt så verkar det som att "äckel" dras till dig.
    Vad tror du att det beror på?
    De flesta män är snåljåpar av naturen. Nej, de dras inte automatiskt till mig då jag undviker snåljåpar som pesten. 
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-03-13 21:02:52 följande:

Det är inga fördomar. Män är snåla av naturen enligt min erfarenhet och dumpstring är bara en förlängning av deras snålhet vilket kommer drabba kvinnor som har otur att dejta dem. 

En man som är generös kommer att betala för saker som de är och inte rota i sopor eller leta runt till höger och vänster i desperat sökande efter det allra billigaste priset på en vara. Detta är ett klart tecken på snålhet alternativt fattigdom. Båda drag lika oattraktiva hos en dejt. 

Fast i tråden och på många andra ställen vittnar ju många som dumpstrar om helt andra bevekelsegrunder. Så testar igen. Har du läst tråden eller inte.
    Och du menar också att män av naturen är snåla. Det borde ju finnas statistik på i så fall. Kan du presentera den?
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-13 22:18:18 följande:
    Fast i tråden och på många andra ställen vittnar ju många som dumpstrar om helt andra bevekelsegrunder. Så testar igen. Har du läst tråden eller inte.
    Och du menar också att män av naturen är snåla. Det borde ju finnas statistik på i så fall. Kan du presentera den?
    Har redan erfarit denna snålhet i hela livet från män överallt, både från släktingar och utomståenden. Därför som jag aldrig skulle dejta en snål man som dumpstrar vilket trådens fråga handlade om.

Jag vet redan varför män dumpstrar och behöver inte läsa om varför trådens kvinnor gör det. Sluta tjafsa nu för du kommer ändå inte att bli den som sätter punkt här. 
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-03-13 22:24:10 följande:
    Har redan erfarit denna snålhet i hela livet från män överallt, både från släktingar och utomståenden. Därför som jag aldrig skulle dejta en snål man som dumpstrar vilket trådens fråga handlade om.

Jag vet redan varför män dumpstrar och behöver inte läsa om varför trådens kvinnor gör det. Sluta tjafsa nu för du kommer ändå inte att bli den som sätter punkt här. 
    Men det är alltså då dina egna upplevelser som ligger till grund för dina fördomar och inget du läst dig till eller har statistik på?
    Varför läser du inte tråden? Har du svårt att läsa skriven text så respekterar jag såklart det. Det är inget fel att ha funktionsnedsättningar.
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-13 22:54:46 följande:
    Men det är alltså då dina egna upplevelser som ligger till grund för dina fördomar och inget du läst dig till eller har statistik på?
    Varför läser du inte tråden? Har du svårt att läsa skriven text så respekterar jag såklart det. Det är inget fel att ha funktionsnedsättningar.
    Behövs ingen statistik när man mött samma mönster hos män hela livet. Handlar inte om några fördomar för tionde gången utan om att se sanningen för vad den är.

Jag behöver inte läsa vad kvinnor har för skäl till att dumpstra och vet redan hur män fungerar på det planet. 

Nej, är ju snarare du som har en dålig läsförmåga eftersom jag hela tiden måste upprepa mig för att det inte går in i din hjärnbark. 
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-03-13 22:58:33 följande:
    Behövs ingen statistik när man mött samma mönster hos män hela livet. Handlar inte om några fördomar för tionde gången utan om att se sanningen för vad den är.

Jag behöver inte läsa vad kvinnor har för skäl till att dumpstra och vet redan hur män fungerar på det planet. 

Nej, är ju snarare du som har en dålig läsförmåga eftersom jag hela tiden måste upprepa mig för att det inte går in i din hjärnbark. 
    Men om det handlar om det du möter, ja då är det ju vad man brukar kalla anekdotisk bevisföring. Och det har ju inte nödvändigtvis något att göra med hur saker och ting faktiskt är. Så varför fortsätter du ändå att hävda det?
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-13 23:10:17 följande:
    Men om det handlar om det du möter, ja då är det ju vad man brukar kalla anekdotisk bevisföring. Och det har ju inte nödvändigtvis något att göra med hur saker och ting faktiskt är. Så varför fortsätter du ändå att hävda det?
    Jo, det har det visst då jag knappast är ensam om mina erfarenheter kring snåla män. Det är inte något allmänt okänt precis. 

Sluta tjafsa. Svara inte mer för du kommer ändå inte att avsluta denna diskussion som sagt. 
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-03-13 23:12:51 följande:
    Jo, det har det visst då jag knappast är ensam om mina erfarenheter kring snåla män. Det är inte något allmänt okänt precis. 

Sluta tjafsa. Svara inte mer för du kommer ändå inte att avsluta denna diskussion som sagt. 
    På vad sätt är det känt att män är snåla? Det enda du lägger fram är ju dina egna personliga erfarenheter. Det säger väl egentligen mer om dig själv än om män och om dumpstring generellt.
  • Anonym (B)
    Tukt skrev 2024-03-13 23:18:00 följande:
    På vad sätt är det känt att män är snåla? Det enda du lägger fram är ju dina egna personliga erfarenheter. Det säger väl egentligen mer om dig själv än om män och om dumpstring generellt.
    Det är allmän kännedom att män är mer snåla än kvinnor. Precis som det är allmänt känt att män är mindre empatiska än kvinnor. Eller gillar fotboll mer än kvinnor.
    Man behöver liksom inte leta fram nån statistik för att veta detta. 

Nej, det säger ingenting om mig personligen, dumheter. 
  • Tukt
    Anonym (B) skrev 2024-03-13 23:20:18 följande:
    Det är allmän kännedom att män är mer snåla än kvinnor. Precis som det är allmänt känt att män är mindre empatiska än kvinnor. Eller gillar fotboll mer än kvinnor.
    Man behöver liksom inte leta fram nån statistik för att veta detta. 

Nej, det säger ingenting om mig personligen, dumheter. 
    Om det är "allmän kännedom" torde du ju kunna hitta något som backar upp dina påståenden. Kan du det eller inte? Är det dina personliga erfarenheter däremot, så är det något annat. Bestäm dig.
Svar på tråden Dejten dumpstrar. Ok eller inte ok?