• Karl Alexander

Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?

Män som är singlar i 40-årsåldern, där det är uppenbart att de aldrig haft sex och aldrig kommer ha det heller. Känner ni sympatier för dessa?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?
  • Anonym (Derp)
    Anonym (L) skrev 2023-12-08 19:32:45 följande:

Så du blev svarslös? Du sitter alltså och killgissar att jag relaterar till er som kvinnor? 

I  nästan vartenda av dina inlägg finns en undertryckt aggression, du är förmodligen hemmablind som inte noterar det själv, vilket inte är konstig, hemmablind blir de flesta.

Det är ju bara en känsla du har. Förklara aggressiviteten. Det du skriver är förolämpande och taget ur luften. Varför? 
  • Anonym (L)
    Anonym (Derp) skrev 2023-12-08 19:38:09 följande:
    Det är ju bara en känsla du har. Förklara aggressiviteten. Det du skriver är förolämpande och taget ur luften. Varför? 
    Ja du ansåg till exempel att jag hade fördomar, men som jag fattar det baserades det på att jag skulle relaterat till dig som kvinna. Vilket inte var annat än en killgissning från din sida. Kanske baserat på en fördom från din sida?
    Att du inte kunde medge att du hade fel med att jag relaterade dig och 2 som kvinnor är heller inte särskilt smickrande.
  • Anonym (Derp)
    Anonym (L) skrev 2023-12-08 19:49:32 följande:
    Ja du ansåg till exempel att jag hade fördomar, men som jag fattar det baserades det på att jag skulle relaterat till dig som kvinna. Vilket inte var annat än en killgissning från din sida. Kanske baserat på en fördom från din sida?
    Att du inte kunde medge att du hade fel med att jag relaterade dig och 2 som kvinnor är heller inte särskilt smickrande.
    Du är fördomsfull. Du uppfattar att det ligger ett kön bakom utan att veta något om vare sig mig eller andra.

Det är däremot inte aggressivt. 
  • Anonym (L)
    Anonym (Derp) skrev 2023-12-08 21:16:15 följande:
    Du är fördomsfull. Du uppfattar att det ligger ett kön bakom utan att veta något om vare sig mig eller andra.

Det är däremot inte aggressivt. 
    Nu ljuger du och gör bort dig inför hela FL. Vem som helst i denna tråd kan se att jag aldrig refererat till dig eller någon av de 3 jag citerade till något kön alls. Jag har hänvisat tre andra som kvinnor. Alla som trycker Visa Endast på mina inlägg kan se att detta stämmer.
    Att du går i försvar och sedan i ett patetiskt motangrepp där du påstår att jag relaterat dig till visst kön vilket vi redan visat att jag inte gjort gör att jag accepterar ditt påstående att du är man.
  • Anonym (Derp)
    Anonym (L) skrev 2023-12-08 21:39:28 följande:
    Nu ljuger du och gör bort dig inför hela FL. Vem som helst i denna tråd kan se att jag aldrig refererat till dig eller någon av de 3 jag citerade till något kön alls. Jag har hänvisat tre andra som kvinnor. Alla som trycker Visa Endast på mina inlägg kan se att detta stämmer.
    Att du går i försvar och sedan i ett patetiskt motangrepp där du påstår att jag relaterat dig till visst kön vilket vi redan visat att jag inte gjort gör att jag accepterar ditt påstående att du är man.
    Du fortsätter ju med dina fördomar om mig. Ändå så kallar du MIG för aggressiv.
  • Anonym (L)
    Anonym (Derp) skrev 2023-12-08 21:50:31 följande:
    Du fortsätter ju med dina fördomar om mig. Ändå så kallar du MIG för aggressiv.
    Vet du ens vad ordet fördom betyder? Har du inte gjort bort dig tillräckligt ikväll? 
  • Kirenaj68
    Peterheter skrev 2023-12-08 18:12:10 följande:

Det är talande att betydligt fler kvinnor har sympatier för barnlösa kvinnor är sexlösa män.

Såg också undersökningen. Men är det så förvånande? För många kvinnor är barnlöshet ett svårt trauma som de flesta kvinnor kan sätta sig in i känslomässigt. Precis som män känslomässigt kan relatera till män utan sex och kärlek. 
  • nihka

Det beror sig på. Vissa personer har bara haft otur i det genetiska lotteriet eller så är de late bloomers. Känner några som fick till det först när de blev lite äldre. Hamnade i kompisfacket. En kille hade inga tjejer alls och blev senare sambo och pappa med första kvinnan han hade sex med. Blev verkligen jätteglad för hans skull.

Andra förstår man precis varför ingen är intresserad av dem. De sistnämnda känner jag ingen större sympati med och i synnerhet inte om de försöker lasta över ansvaret för sina misslyckanden på sin omgivning.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Love)

Jag har sympati för denna grupp.

• Anonym (Varför denna uppdelning hela tiden?)
    Kirenaj68 skrev 2023-12-09 02:32:01 följande:
    Såg också undersökningen. Men är det så förvånande? För många kvinnor är barnlöshet ett svårt trauma som de flesta kvinnor kan sätta sig in i känslomässigt. Precis som män känslomässigt kan relatera till män utan sex och kärlek. 
    Vad är det för undersökning?

Förstår inte jämförelsen. Så män sörjer alltså inte barnlöshet utan det är bara kvinnor som gör det? Jättekonstigt för män jag umgås med vill eller ville ha barn lika mycket som kvinnorna, dom som hade svårt att få barn och fått kämpa har männen varit lika engagerade och har dom inte lyckats har även männen sörjt.

Är det bara män som sörjer kärlek, närhet och sex om dom inte får det?
    Även det är helt främmande för det, dom ensamma kvinnor jag känner längtar alla efter kärlek.

Som sagt så handlar det om individer som sörjer olika saker och då är väl synd om dom helt oberoende av kön.
    Sorg är väl inte könsbaserat? 
    Är det någon tävling om vem som sörjer mest? 
    Alla har ju sin sorg av olika händelser i livet, att säga att någon har det värre än andra blir bara konstigt.
    Varför förminska andars sorg? 

Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?